Wat maakt SETI snel?

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik wil graag weten welke settings, configs, enz. nou echt veel invloed hebben op de tijd die hij voor een WU nodig heeft, welke in mindere mate en welke bijna niet?

Hoe zit dat bv. met:
* Totale processorkracht in Mhz.
* Bussnelheid
* Geheugen snelheid in Mhz.
* Geheugen op CAS 222 of CAS 333
* Verschil Intel/AMD (No flames please)
* Verschillende OS'en
* Verschil Seti in gui-vorm en in commandlinevorm
* Enz.

Dit allemaal om mijn pakketjes nog iets sneller te laten verlopen natuurlijk. :9
Iemand die hier iets over kan zeggen? :)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:52
Wat maakt SETI snel?
Tsja wat maakt een vrouw mooi? :P

hiero staan best wat tips, op de officiele site van seti staat de faq waar wat instaat en deze site wordt veel genoemd, maar dat zijn progjes/tweaks die je moet downloaden.

hopelijk heb je er wat aan :)

• Mikie Mike in de middag
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2025
Mijn ervaring is dat cas 222 echt wonderen verricht, Seti kan erg goed profiteren van snel geheugen. Des te sneller des te beter. Het verschil tussen de Gui en de commandline is ook aanzienlijk.
Wat ik je ook aan kan raden is een programma als bv Setihide die het crunchen niet stil legt tijdens het fetchen/flushen van Wu's maar daar een aparte thread van maakt. Als de server traag is kan dit erg lang duren en dat is natuurlijk zonde van de crunch tijd.

Het OS maakt niet zo heel veel uit, seti doet het op alle OS'en goed.

Verwijderd

Hoge FSB vindt ie dus ook niet verkeerd :)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 00:16 schreef Lanfear het volgende:
Hoge FSB vindt ie dus ook niet verkeerd :)
yep idd de multiplier omlaag en de fsb omhoog gooien als het kan ............seti loves freqentie speed

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

win98 --> win2k betekende bij mij een vooruitgang van zo'n 7% in snelheid :)

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 13:05

The Wizard

Moderator Mobile
Er was "vroeger" een progje die die in een dosshell draaide en een wu binnen 7 uur af had. (op een PIII 500). Hij was verboden door SETI. Hij was gewoon geoptimaliseerd, ze hebben de client expres langzamer gemaakt, anders konden de servers het niet verwerken.

Ik weet niet of het progje nog ergens te krijgen is, ik heb hem in ieder geval niet meer.. (is al weer enkele computers geleden :)).

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Pagina: 1