Toon posts:

[photoshop] Pixels bij scannen met photoshop 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal weken geleden photoshop 6.1 gekocht. Heel mooi allemaal, maar nu het probleem, als ik nu foto's in scan in photoshop 6 komen ze er helemaal 'gespikkeld' uit te zien. (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://www.pagina2.nl/got/hmm.jpg

scan ik dezelfde foto vervolgens in photoshop 5.5, doet ie het wel goed (zonder spikkels :)). Ik heb nu echt bijna alle instel menus van photoshop wel gehad volgens mij....

Iemand een suggestie?????

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Probeer een ander scan programma, en probeer ook een andere resolutie...
En anders even 't stof van je scanner + foto.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

en anders maar het stof van je PS5.5 ;)

www.jurgroessen.nl

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Op dinsdag 26 februari 2002 23:46 schreef Hangloozz het volgende:
en anders maar het stof van je PS5.5 ;)
Hahaha!!! Maarreh, lijkt me sterk dat Photoshop de boel vernaggelt. Probeer eens anderer Scanner software

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha!!! Maarreh, lijkt me sterk dat Photoshop de boel vernaggelt. Probeer eens anderer Scanner software
Ik heb net ff gezocht op UMAX voor nieuwe drivers van me scanner, maar de laatste update was daar ergens juni 99.... schiet dus ook niet echt op |:(

Kan je ook scansoftware van andere downloaden??
(ik heb een umax 2400s)

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Op dinsdag 26 februari 2002 23:50 schreef Bouka het volgende:

[..]

Ik heb net ff gezocht op UMAX voor nieuwe drivers van me scanner, maar de laatste update was daar ergens juni 99.... schiet dus ook niet echt op |:(

Kan je ook scansoftware van andere downloaden??
(ik heb een umax 2400s)
Lijkt me wel. Drivers+software optimaliseren en checken of je scanner niet gewoon vies is. Meer kun je niet doen.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

en let dan met name ook op de binnenzijde van je glasplaat.

toch blijft het vaag dat PS5.5 het niet doet en 6 wel...
slaat ie het niet op als GIF ofzo, met een ranzige dithering?
Daar lijkt het wel een beetje op.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 00:04 schreef Hangloozz het volgende:
en let dan met name ook op de binnenzijde van je glasplaat.

toch blijft het vaag dat PS5.5 het niet doet en 6 wel...
slaat ie het niet op als GIF ofzo, met een ranzige dithering?
Daar lijkt het wel een beetje op.
Nee hoor, het is glas-helder!
De foto is ingescand op 300 dpi en opgeslagen als jpg. Dat is dus geen GIF dithering, maar het gekke is dat het er wel op lijkt!

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Je zit toch al in Photoshop, waarom ga je nie lekker aan de slag met wat filterkes en het betere clone-stamp werk? Daar issie voor bedoeld :)

Nee maar het lijkt me een software fout, kieken of je iets kan vinden wat de verbinding tussen PS en je scanner verbeterd. Ik had het ook maar nog veel erger, maar dat was omdat me scanner kaduuk was.

Misschien nog een idee, eens kijken naar de opties van je PS Import settings, kan je daar niet wat uit of aan zetten? lijkt erop dat ie een of andere compressie inschakeld. eens proberen als Tiff of TGA bitmap op te slaan.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Niet per ongeluk ingezoomed op een vreemd niveau? Dan krijg je ook soms ranzige pics :) (nog net geen pr0n :+)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

of kan het zijn dat je nu opeens print probeert te scannen i.p.v. een foto? Dan zal je namelijk altijd de structuur van het papier zien.

Dit kan je oplossen door bijvoorbeeld op 400dpi te scannen, dan een kleine gaussian blur doen en dan resizen naar 300dpi. Op die manier is je foto weer prachtig.

Als het niet aan de structuur van het papier ligt kan je het alsnog proberen want dan zou het ook wel eens kunnen werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 13:01 schreef PyroDaan het volgende:
of kan het zijn dat je nu opeens print probeert te scannen i.p.v. een foto? Dan zal je namelijk altijd de structuur van het papier zien.

Dit kan je oplossen door bijvoorbeeld op 400dpi te scannen, dan een kleine gaussian blur doen en dan resizen naar 300dpi. Op die manier is je foto weer prachtig.

Als het niet aan de structuur van het papier ligt kan je het alsnog proberen want dan zou het ook wel eens kunnen werken.
Ik heb het denk ik gevonden, ik heb een oudere versie (ja echt!) van die umax scanner geinstalleerd, en die doet het wel goed, alleen heb ik nu 20x minder opties! Dat geloof je toch gewoon niet???? |:( |:(
Pagina: 1