[Upload] bij ftp niet constant, @home

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Als ik een file upload naar een willekeurige FTP-server dan gaat het de eerste 400kb ongeveer goed met 15-16kb/s, maar dan stopt hij met uploaden en zie ik hem terug zakken naar 2kb/s, maar er gebeurd nix meer.
Na een tijdje upload ie dan weer een stukje, en dan staat het weer stil en dat gaat zo door. Niet erg fijn als je 5mb wil uploaden :(
Bij verschillende FTP server geprobeerd, overal hetzelfde.

Als iemand echte vanaf mijn FTP download dan gaat dat wel constant met 15kb/s ongeveer. :? Dat is voor mij ook gewoon upload.

Ik heb overigens winxp maar had het met 2000 ook. De router is een Linux FreeSco bak die perfect werkt.
internet van @home zoals al in de topictitel staat.

Waar kan dit aan liggen :?

• KillerB
ben ik nou echt de enige die dat probleem heeft? ;(

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

welke regio zit je? ik heb er ook heel vaak last van.. daarom heb ik mijn ftp ook maar uitgezet :(

het word echt eens een x tijd voor wat meer upload.. :r

heb je ook een slechte ping/packetloss?

• KillerB
Op woensdag 27 februari 2002 13:21 schreef Klubbheads het volgende:
welke regio zit je? ik heb er ook heel vaak last van.. daarom heb ik mijn ftp ook maar uitgezet :(

het word echt eens een x tijd voor wat meer upload.. :r

heb je ook een slechte ping/packetloss?
Als je goed leest zul je zien dat dat het probleem niet is. Als ik zelf een FTP draai kunnen mensen netjes downloaden met 15-16kb/s. Ik heb het alleen als ik zelf upload naar een willekeurige FTP. Ik woon in Deventer trouwens. Verder nix te klagen wat betreft packet loss of slechte pings. Snelheid is perfect. 450k uit de newsgroepen :)

Daarom denk ik ook dat het misschien ergens anders aan ligt. Misschien de router ofzo. :?

• KillerB
Geen oplossing????

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op woensdag 27 februari 2002 19:15 schreef KillerB het volgende:
Geen oplossing????
helaas.... >:)

• Majapro
  • Laatst online: 14-08 12:04

Majapro

Deventer

hai die hai,

heb ik ook gehad, maar dan met FlashFXP 1.4, gebruik nu 1.2 en die is weer gewoon constant, maar ook ik kan niet achterhalen waar het nou precies in zit (eerst dacht ik nog dat @Home met quotems zat te frobelen)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik heb het omgekeerde, bij mij doet hij de eerste 15 seconden aangeven dat ik rond de 64 kbyte/sec aan het uploaden ben en daarna gaat hij schommelen tussen 16 en 32, terwijl ik gecapped ben op 16?
Kan het zijn omdat het kleine bestandjes zijn (Commander Keen :P) dat hij dan sneller gaat?

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:12
Hmm, ik zit ook in Deventer (centrum) maar ik heb geen enkel probleem met m'n upload. Ik heb praktisch continue E-donkey aanstaan met een limit op 10k upload. Als ik zelf ook nog een beetje aktief wordt gaat de upload al snel richting 12 tot 13 kb/s. Ook met ftp uploads geen probleem.

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ja daar is een oplossing voor.

Je meet je maximale uploadspeed en gaat daar 1.5 kb onder zitten.

Bevoorbeeld: 16kb/sec max ga je naar 14.5 kb/sec limieteren, dan zul je een constrante stroom hebben.

Zeker bij kabel als bevoorbeel je buurman zijn comp uitzet is de verbinding ook weg, dan krijg jij zijn snelheid maar als dan de over buurman inlogt krijgt hij weer de snelheid van je buurman.

Kabel = snel maar snelheid niet verzekerd.

:(

• KillerB
Op woensdag 27 februari 2002 19:22 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

helaas.... >:)
:?
Op woensdag 27 februari 2002 19:58 schreef TheMightyTumTum het volgende:
Ik heb het omgekeerde, bij mij doet hij de eerste 15 seconden aangeven dat ik rond de 64 kbyte/sec aan het uploaden ben en daarna gaat hij schommelen tussen 16 en 32, terwijl ik gecapped ben op 16?
Kan het zijn omdat het kleine bestandjes zijn (Commander Keen :P) dat hij dan sneller gaat?
Dat geeft je programmaatje aan maar je komt echt niet boven de 16k hoor. Neem de tijd maar op en kijk hoe groot het bestand is, deel dit op mekaar en je weet je echte upload :)
Op woensdag 27 februari 2002 20:17 schreef Marcel het volgende:
Hmm, ik zit ook in Deventer (centrum) maar ik heb geen enkel probleem met m'n upload. Ik heb praktisch continue E-donkey aanstaan met een limit op 10k upload. Als ik zelf ook nog een beetje aktief wordt gaat de upload al snel richting 12 tot 13 kb/s. Ook met ftp uploads geen probleem.
Bij mij gaat de gewone upload ook prima, Morpheus upload constant met 16k. Zelfde geldt voor me eigen FTP server.
Ik heb het alleen als ik upload naar een andere FTP server.
Op woensdag 27 februari 2002 22:14 schreef vanke014 het volgende:
Ja daar is een oplossing voor.

Je meet je maximale uploadspeed en gaat daar 1.5 kb onder zitten.

Bevoorbeeld: 16kb/sec max ga je naar 14.5 kb/sec limieteren, dan zul je een constrante stroom hebben.

Zeker bij kabel als bevoorbeel je buurman zijn comp uitzet is de verbinding ook weg, dan krijg jij zijn snelheid maar als dan de over buurman inlogt krijgt hij weer de snelheid van je buurman.

Kabel = snel maar snelheid niet verzekerd.

:(
Ah kijk. Moet ik dat eens proberen. Maar met welk FTP programma kun je je upload beperken? Ik heb nu CuteFTP Pro en EliteFTP

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

met leechftp kun je een limiet van down- en upload verkeer aanzetten..

Hier staat tekst

Pagina: 1