EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Tjah hints geven is niet echt makkelijk iig. Ik weet niet of je RDBMS subquery's ondersteunt, want dat maakt het makkelijk:
edit volgens mij kan INTERSECT ook (de doorsnede, alles wat in a zit maar niet in b)
Hmz tweede query klopt van geen kant, zie onder
code:
1
| Select * from cd as a where a.cdid = 0 AND a.cdid NOT IN ( select * from cd as b where b.cdid != 0 ); |
edit volgens mij kan INTERSECT ook (de doorsnede, alles wat in a zit maar niet in b)
code:
1
2
3
4
| SELECT * FROM cd AS a WHERE a.cdid = 0 INTERSECT SELECT * FROM cd AS b WHERE b.cdid != 0 ; |
Hmz tweede query klopt van geen kant, zie onder
Ik zal het even wat vereenvoudigen:Op woensdag 27 februari 2002 10:25 schreef Glimi het volgende:
[..]
code:
1 2 3 4 SELECT * FROM cd AS a WHERE a.cdid = 0 INTERSECT SELECT * FROM cd AS b WHERE b.cdid != 0 ;
code:
1
| Select * from cd where 1=0 |
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Argh! Natuurlijk! Sorry, dusty heeft helemaal gelijk.Op woensdag 27 februari 2002 10:45 schreef dusty het volgende:
[..]
Ik zal het even wat vereenvoudigen:
code:
1 Select * from cd where 1=0
INTERSECT geeft een doorsnede. Dit zijn dus de cdid's die op 0 staan en ook op niet 0.
De EXCEPT ipv de INTERSECT zou het wel moeten doen. Wees dan ook niet zo dom als ik om * te selecten, want dan klopt het niet, gewoon alleen op cdid selecten dus
(ff m'n eerste post editten)
Het is een Mysql database dus een sub select mag helaas niet
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Ik zal je dan maar een hint geven.Op woensdag 27 februari 2002 19:57 schreef LightYears het volgende:
Het is een Mysql database dus een sub select mag helaas niet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| select <iets> from <tabel1> a, <tabel2> b where a.trackid=b.trackid and a.<iets> and b.<iets> |
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Pagina: 1