Probleem met Gigabyte BX2000 na flashen

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik heb een probleempje (nou ja, wordt onderhand een PROBLEEM) met een bx2000 mobo van gigabyte. Het heeft een hele tijd in de pc van mijn zusje gezeten, maar vandaag heb ik het geruild met mijn asus p2b bordje. Liep gelijk vast :? dus heb maar meteen gekeken voor een nieuwe bios.

Nu zat er dus bios versie F3 in en versie F9 is net een maand geleden gereleased. Dus ik dacht die ff te flashen. Geeft ie continu foutmeldingen :? Ik nog eens geprobeerd, leek het goed te gaan maar bij een reset gaf ie aan dat het mis was gegaan. Ik dus opgegeven dat ie moest booten van backup bios (jaja...zit zo'n dual bios in) en toen ik weer in windows kwam heb ik nogmaals geflashed.

Dat was dus de domste zet ooit gedaan achteraf! Hij gaf geen enkele foutmelding, alleen dat ik moest rebooten na succesvolle flash. Ik gereboot, maar nu doet mijn pc helemaal niks meer! Nu realiseer ik me pas dat ik zowel de gewone bios als de backup bios heb geflashed met versie F9 die blijkbaar zonder foutmeldingen corrupt is!!

Nu heb ik werkelijk alles al geprobeerd, maar hij vertoond geen teken van leven meer :'(

Hotswap flash gaat ook niet lukken want door dat dual bios hebben ze de chippies op het bord gesoldeerd.

Ik heb onderhand elk onderdeel eruit gehad en ook met isa vga kaart getest...zonder resultaat...zelfs zonder geheugen erin en zonder aangesloten toetsenbord piept ie niet :? Hij lijkt ook alles behalve het diskettestation aan te spreken.

Ik hoop dat er nog iemand een idee heeft wat te doen, want volgens mij heb ik het zaakje goed verneukt en kan ik op zoek naar een nieuw mobo :'(

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heeel misschien is deze grote blinde Asus truc iets als je floppy het immers nog wel doet...:? (wel even naar je eigen situatie aanpassen)

http://www.a7vtroubleshooting.com/forum/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=a7v&action=display&num=1004282430

• MinddiggerNL
Zelfs de floppy doet niks :'(

Als ik alles aangesloten houdt en dan opstart, piept ie niet maar hoor ik wel de harde schijf opspinnen en van de cdroms gaan de lampjes branden. Verder gebeurt er totaal niets en geeft ie op de monitor "no signal input".

Ik heb alles al uitgetrokken en met een isa kaartje getest, maar alles geeft hetzelfde resultaat. Hij lijkt dus compleet dood en aangezien die dual bios chips op het mobo vastzitten vrees ik dat het ding is afgeschreven.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bereveel Pech :'(

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Dan moet je iemand zoeken die ook een dual bios heeft voor dezelfde capaciteit EEPROM's. Je moet jou verkeerd geflashte bios in zijn tweede socket zetten en die vervolgens flashen met een goeie bios voor jou bak (liefst alletwee flashen met een werkende bios en vervolgens NOOIT weer de backup bios flashen :o)
edit:

hmmz, gesoldeerde bioschips |:( dan ben ik bang dat je eerst een chip moet afsolderen en er een chipvoetje voor in de plaats moet zetten en dan daar een nieuwe eeprom van dezelfde capaciteit voor moet kopen... Misschien is er iemand die je kent die goed kan solderen die het voor je wil doen....
succes

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op woensdag 27 februari 2002 13:10 schreef Gabriel-LG het volgende:
hmmz, gesoldeerde bioschips |:( dan ben ik bang dat je eerst een chip moet afsolderen en er een chipvoetje voor in de plaats moet zetten en dan daar een nieuwe eeprom van dezelfde capaciteit voor moet kopen... Misschien is er iemand die je kent die goed kan solderen die het voor je wil doen....
succes
Zou ik inderdaad ook doen.. Nu heb je er sowieso niks meer aan..

't is alleen wel lullig dat je ook een goed werkend bord van een chip-voetje moet voorzien.. Dat zal nog het lastige punt worden :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik d8 dat als t eerste bios failde t mobo boote van de 2e en de foute bios wist en de juiste (waarmee ie net boote) erin zet. Dan heb je dus 2 werkende toch :?

of doet t mobo dat niet?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• MinddiggerNL
Blijkbaar doet ie dat niet...en solderen begin ik echt niet aan...op zich beter dan weggooien (hoewel ik het dan nog aan iemand anders moet overlaten want ik kan zelf niet goed solderen), maar als ik ook op het bord van iemand anders moet gaan solderen dan denk ik er niet eens over na.

• itsme
  • Niet online
Je hebt dat asus plankje toch?? Soldeer je die sjip er daar ff af :+

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Neem maar contact met me op, ik heb zelf ook een gigabyte bx2000, retestabiel bordje, heel mooi, zelf heb ik ook een keer misflashed, en ik heb de diskette's nog liggen hoe ik em weer heb hersteld. stuur me maar ef een mailtje en ik zal je het wel uitleggen hoe het moet, niet getreurt, je bordje is zo weer in leven, en niet luisteren naar mensen die zeggen dat het je geld gaat kosten, dat is iets van vroeger, tegenwoordig hebben alle moederborden een selfrestore functie

• MinddiggerNL
Op woensdag 27 februari 2002 13:37 schreef bas_konings het volgende:
Je hebt dat asus plankje toch?? Soldeer je die sjip er daar ff af :+
DUH :?

• MinddiggerNL
Op woensdag 27 februari 2002 13:43 schreef Jaromir het volgende:
Neem maar contact met me op, ik heb zelf ook een gigabyte bx2000, retestabiel bordje, heel mooi, zelf heb ik ook een keer misflashed, en ik heb de diskette's nog liggen hoe ik em weer heb hersteld. stuur me maar ef een mailtje en ik zal je het wel uitleggen hoe het moet, niet getreurt, je bordje is zo weer in leven, en niet luisteren naar mensen die zeggen dat het je geld gaat kosten, dat is iets van vroeger, tegenwoordig hebben alle moederborden een selfrestore functie
Mailtje is verstuurd! Ben benieuwd naar je oplossing :) Diskettestation doet zoals ik al zei niks, maar misschien dat jij me kunt helpen.

Je woont ook lekker in de buurt dus dat scheelt ook...ik loop momenteel zelfs stage bij de Gemeente Kerkrade dus dichterbij kan niet :)

P.S. Ik heb rev. 1.0 van dit bord.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op woensdag 27 februari 2002 13:43 schreef Jaromir het volgende:
Kun hier ook ff posten hoe dat moet, ik ben namelijk wel nieuwschierig hoe dat moet

• itsme
  • Niet online
lijkt me idd wel handig voor anderen als jullie t ook hier posten ipv thuis fixen.

• itsme
  • Niet online
*Schop*

* itsme wil weten hoe het afloopt

• MinddiggerNL
Heb geduld Bas :)

Ik heb het gisteren niet meer kunnen testen, maar hoop vandaag te kunnen vertellen of er nog hoop is.

Wordt vervolgd...

Verwijderd

Even [schoppen]...

Kijken of er al/nog leven in zit...

Ben wel nieuwsgierig
Pagina: 1