Toon posts:

1 acount 2 kabelmodems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb en kabelmodem van iemand gekegen .maar nou is de vraag hoe ken ik da kabelmodem gebruiken zonder abonoment te kopen ken het bijv: met de acount van een vriend van me . :?

Verwijderd

zorg voor een tweede ip-adres, en gebruik dat voor je kabelmodem

Verwijderd

je zou dus in theorie 2 kabelmodems kunnen gebruiken, als je 2 ip-adressen krijgt van je provider (tegen meerprijs bij @home, bv.)

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik daar voor zorgne dan ?
sorry ben noob in modems :O

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 16:19

Part

Helemaal niets.....

Maar is het wel mogelijk om 2 kabelmodems op de zelfde TV kabel te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
nee dat hoeft niet
ik heb een kabel modem gekregen (heb ook adsl benedne maar me pa wil nie delen) dus moet ik da modem maar gratis aan de praat krijgen .. :?

Verwijderd

[sorry als ik hier met me vraag in de rede val-modes]

Uhm..ik heb ook zo'n soortgelijk vraagje erover.
Ik heb boven en onder een PC maar het is erg veel werk om ze d.m.v een netwerkkabel te verbinden zodat de PC van boven ook kan Internetten. Ik heb dus kabel-internet en de coax ligt boven al op me kamer. Kan ik dus boven een 2e modem aansluiten op die 2e PC? (als vervanging voor de netwerkkabel) zodat ik dus met 2 modems Internetten kan.

[/sorry als ik hier met me vraag in de rede val-modes]

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:20 schreef Clyde het volgende:
[sorry als ik hier met me vraag in de rede val-modes]

Uhm..ik heb ook zo'n soortgelijk vraagje erover.
Ik heb boven en onder een PC maar het is erg veel werk om ze d.m.v een netwerkkabel te verbinden zodat de PC van boven ook kan Internetten. Ik hebben dus kabel-internet en de coax ligt boven al op me kamer. Kan ik dus boven een 2e modem aansluiten op die 2e PC? (als vervanging voor de netwerkkabel) zodat ik dus met 2 modems Internetten kan.

[/sorry als ik hier met me vraag in de rede val-modes]
Uhm, je kunt wel wat piemelen met coax kabels met je netwerk... ik heb hier toevallig nog een dell netwerk kaart met coax in gang.... kopen :?

Verwijderd

Bij @home kan je wel een 2e ip aanvragen maar die krijg je dan nooit niet toegewezen op je 2e kabelmodem. De verificatie van de dhcp server zit in je computernaam en mac adres van je kabelmodem.

Succes.

Verwijderd

zzijn die kabel modems niet op een of andere manier te configureren.
(zomaar vraagje tussendoor)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op woensdag 27 februari 2002 16:09 schreef hels_admin het volgende:
zzijn die kabel modems niet op een of andere manier te configureren.
(zomaar vraagje tussendoor)
De Motorola's iig niet, die moeten zich aanmelden met hun sernienummer bij de kabelmaatschappij. Serienummer niet op de lijst==> geen ip :(

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

(correct me when i'm wrong)
Ik dacht dat de kabelmodem onder de 50 Hz zat op de kabel en alles wat daarboven zit is voor radio en tv. als ik bij @home doorgeef dat hij niet werkt en ik monteer zelf die andere modem zouden die slimmerikken dan dat andere account laten staan. (hun administratie kennende)???

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-08 13:03

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op woensdag 27 februari 2002 16:16 schreef hels_admin het volgende:
(correct me when i'm wrong)
Ik dacht dat de kabelmodem onder de 50 Hz zat op de kabel en alles wat daarboven zit is voor radio en tv. als ik bij @home doorgeef dat hij niet werkt en ik monteer zelf die andere modem zouden die slimmerikken dan dat andere account laten staan. (hun administratie kennende)???
forget it
je account wordt geactiveerd meede door t macadress van je modem, als je een "gratis" modem zou gebruiken is dat macadress nie bekent en komt ie gewoon niet online.

Dream on peeps :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

misschien het proberen waard. moet ik natuurlijk wel eerst heel die k#t helpdesk bellen

doe ik wel als ik een keer een avondje niks te doen heb

Verwijderd

als ik bij @home doorgeef dat hij niet werkt en ik monteer zelf die andere modem zouden die slimmerikken dan dat andere account laten staan. (hun administratie kennende)???
zo slecht werkt die administratie bij @home nu ook weer niet :)
wat bv wel zou kunnen is dat je het modem van je buur ofzo weg pakt en dat bij jezelf ophangt, dat zou dan een aantal weken kunnen werken. ;)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

als ik bij @home doorgeef dat hij niet werkt en ik monteer zelf die andere modem zouden die slimmerikken dan dat andere account laten staan. (hun administratie kennende)???
Oftewel de boel oplichten...
Daarmee veroorzaak je veel ellende voor andere mensen want het resultaat is dat de providers op een gegeven moment heel streng worden en de klanten niet meer willen geloiven vanwege gore oplichters...
ik kots op mensen die dat doen :r
Verrote opplichter...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Zoals reeds verteld:
Je provider kijkt naar het Mac-adres van de modem, en als dat niet bekend is krijg je gewoon geen verbinding.

Dus je hoeft het al niet eens te proberen.

Verwijderd

Extra Modem heb je toch niets aan? De modem zit toch direct op de groene kabel, die je dus maar een hebt :?

Kan het mishebben hoor :S

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
mail me ff. Ik kan je misschien verder helpen met het activeren mits je in chello gebied woont.
Pagina: 1