Toon posts:

[Gentoo] Toch nog wat probleempjes...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik al een tijdje gentoo, heel mooi maar ik heb 2 probleempjes.

Een groot probleem is dat onder zware hardeschijfload (er word veel naar de disk geschreven, dat dan veel (alle actieve) porgramma's crashen (inc. bijv kde panel, xmms, limewire, etc etc) dit gebruit vooral bij het downloaden over mijn netwerk onder het spelen van een mp3 of als ik iets zwaars aant compilen ben tijdens het luisteren van een mp3

het andere probleem is dat mijn keyboard in gdm pas werkt als ik op de console ben ingelogd dus als ik hem bij rc-update zet dan heb ik er niet veel aan (muiswerkt altijd vreemd genoeg)

Verwijderd

heb je niet te weinig geheugen :?

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
Hm dat met die HD belasting en vertragingen ed. had ik ook, vooral met 2.4.17r3 en r5. Met 2.4.17r1 veel minder kan ik me herinneren, nu draai ik 2.4.18 en totzover ook nog nergens last van gehad.

Dat 2e probleem heb ik ook 1 keer gehad, maar waar 't aan lag.. geen idee eigenlijk :/ daarna niet weer gehad. Oh hm, ik duwde wel even de stekkertjes van mn keyboard weer goed vast ;) misschien dat dat helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 11:17 schreef Felix het volgende:
heb je niet te weinig geheugen :?
768mb werkgeheugen, 1,33ghz athlon, 2x 10gig hdd

ben 2.4.18 sources aant emerge, maar hij heeft 2.4.18 patch gedownload en is nu 2.4.1 soucres aant uitpakken? kan ik nu gewoon kernel compilen als normaal of kan ik beter ff 2.4.18 van kernel.org halen?

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
De gentoo kernel gebruiken.. maar die moet je dus nog wel zelf compileren in grub of lilo zetten etc.

Gentoo kernel heeft nog wat extra handige patches.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 18:05 schreef foser het volgende:
De gentoo kernel gebruiken.. maar die moet je dus nog wel zelf compileren in grub of lilo zetten etc.

Gentoo kernel heeft nog wat extra handige patches.
yeah I know, hopelijk ist probleem weg in 2.4.18 :)

Verwijderd

Topicstarter
in kernel 2.4.18 kan ik na ongeveer 2 dagen ofzow trots aankondigen dat het probleem weg is en Pieter weer geniet van zijn thunderdome cd's :)
Pagina: 1