Toon posts:

[ASP/IIS] Opent de pagina wel/niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een asp pagina maak dan werkt hij niet wanneer ik de locatie open dat is dan ip:port/map in die vorm

dan krijg ik 500 internal server error

nu is het zo dat wanneer ik het via ftp connect op mijn server en dan in principe op dezelfde locatie ben en ik klik dan op mijn asp bestand werkt hij wel

Heeft misschien iemand al eerder dit probleem gehad, heb trouwens al heel mijn IIS opnieuw geconfigureerd.

ow ik draai trouwens win2k met sp2

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb het idee dat IIS niet zo heel lekker met een site op een andere port dan 80 omgaat. Bij mij hing er welliswaar nog een winroute machine tussen, ik had met winroute de betreffende port gemapped naar port 80 op de machine met IIS, maar niet iedereen kon er opkomen (sommigen helemaal neit, sommigen alleen in de www-root (maar geen subdirs), en sommige gewoon overal (incl. virtuele dirs die op een andere schijf stonden). Erg irritant. Heb 'm nu op port 80 gezet en die gemapped naar port 80 op IIS en dat werkt iig een stuk beter (alleen nog steeds niet helemaal goed voor Chello'ers hebben moeite m'n site te benaderen :(
Ik heb overigens nog niet serieus gezocht, maar heb ook van anderen gehoord dat hun IIS het niet altijd lekker doet als de port niet 80 is...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Heb je je friendly HTTP-error-messages wel uitgezet?

En kijk es in je Windows Event log of daar wat leuks in staat.
IIS over andere poorten dan 80 werkt hier overigens prima.. zelfs met frontpage extenties, SharePoint etc.

• Crazy D

Crazy D

Bij mij kregen ze altijd een connection refused of een 'page cannot be displayed' zonder nuttige info. global.asa was een aantal keer wel uitgevoerd (Application("aantalusers") was opgehoogt) maar verder geen info in logfiles ed. Best frustrerend...

Exact expert nodig?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:25
Op woensdag 27 februari 2002 10:07 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Ik heb het idee dat IIS niet zo heel lekker met een site op een andere port dan 80 omgaat. Bij mij hing er welliswaar nog een winroute machine tussen, ik had met winroute de betreffende port gemapped naar port 80 op de machine met IIS, maar niet iedereen kon er opkomen (sommigen helemaal neit, sommigen alleen in de www-root (maar geen subdirs), en sommige gewoon overal (incl. virtuele dirs die op een andere schijf stonden). Erg irritant. Heb 'm nu op port 80 gezet en die gemapped naar port 80 op IIS en dat werkt iig een stuk beter (alleen nog steeds niet helemaal goed voor Chello'ers hebben moeite m'n site te benaderen :(
Ik heb overigens nog niet serieus gezocht, maar heb ook van anderen gehoord dat hun IIS het niet altijd lekker doet als de port niet 80 is...
Ik heb IIS op 80, 81 en 82 draaien... nergens last van...?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Crazy D

Crazy D

Hmmm... misschien heeft het nog met wat andere settings te maken? (al weet ik zo snel eventjes niet welke dan...)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
igg heel erg bedankt. zit nu weer op mijn werk.
vanavond kijk ik weer, mocht ik eruit zijn post ik de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk tis gelukt
ben op mijn werk aan het proberen geweest, eerst dezelfde fout, beetje online naslagwerk erbij. Daarna nog wat odbc fouten gekregen, maar toen wist ik al wel dat ik op het goede spoor zat. Kweet nog niet waar de fout precies vandaan kwam.

daarna kreeg ik op m'n connectionstring

die was : ... DBQ=\db\films.mdb"

zo had het boek waar ik het uit had beschreven, de string is uiteindelijk geworden

... DBQ=" & Server.MapPath("\db\films.mdb")

iig nog bedankt voor de tips/hulp
Pagina: 1