Is het mogelijk om uit een 486 freesco box zonder hdd de ventilator van de voeding eruit te halen zonder dat het systeem kapot gaat, of zijn er andere manieren om het stroomverbruik en de herrie te verminderen.
Verwijderd
Je ventilator op 7 volt zetten...
rood -> geel
zwart -> rood
rood -> geel
zwart -> rood
edit:
Ik heb nu ook een freesco router draaien in een houten kast (MDF). Alles is stil, behalve die pokke hd. Die krijg ik gewoon niet stil dus ik heb het maar opgegeven en hem eruit gehaald
. Maar voor de rest heb ik voor een 80mm fan die blaast en achter bij de voeding een 80mm fan die zuigt, bijde op 7v. Werkelijk een genot om aan te horen
. Ow, en op de 486 cpu een duron koelblok passief die nauwelijks warm wordt en de heatsinkjes van de voeding al helemaal niet... (deze zin zuigt, ik weet het
)
Ik heb nu ook een freesco router draaien in een houten kast (MDF). Alles is stil, behalve die pokke hd. Die krijg ik gewoon niet stil dus ik heb het maar opgegeven en hem eruit gehaald
Ik heb er zelf voor gekozen om de processor in mijn freesco box (overigens pentium 75) passief te koelen met een degelijk koelblok erop. Scheelt al heel wat herrie. Verder heb ik de kast volledig omwikkeld met een driedubbele laag geluidsisolerend materiaal maar dit heeft niet echt veel geholpen (25% minder geluid schat ik zo). De voeding is bij mij ook het probleem maar ik durf het niet aan om de voeding-fan uit te zetten:
[topic=255563/1/25]
[topic=127625/1/25]
De tweakers zijn er zelf ook niet echt eensgezind over zoals je kan lezen.
Ik ga zelf een houten kast bouwen voor mijn freesco router, ik hoop dat dit een einde brengt aan de geluidsoverlast
[topic=255563/1/25]
[topic=127625/1/25]
De tweakers zijn er zelf ook niet echt eensgezind over zoals je kan lezen.
Ik ga zelf een houten kast bouwen voor mijn freesco router, ik hoop dat dit een einde brengt aan de geluidsoverlast
Ik denk niet dat zo'n voeding echt warm wordt als ie niet zo zwaar belast wordt, probeer het anders ff door de fan gewoon los te maken van de voeding en na een uurtje te voelen...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Zo'n voeding is dus gemaakt om ook in de hitte van de sahara te kunnen werken. Bij een systeem met: Mobo, video, 2 netwerk en HD kun je dus best wel de fan eruit slopen. Kan ie best wel tegen
Euuh zou toch voorzichtig zijn.
Ik heb m'n 486 Freesco bak ook wel eens in een kast gestopt (kleintje), maar dit werd toch wat te warm. Hangt er ook vanaf wat voor soort voeding het is.
Ik heb m'n 486 Freesco bak ook wel eens in een kast gestopt (kleintje), maar dit werd toch wat te warm. Hangt er ook vanaf wat voor soort voeding het is.
Verwijderd
Ik zou dan wel de voeding aanpassen zodat ie zijn warmte ogoed kwijt kan... Anders gewoon laten zitten en hooguit op 7 volt zetten... Die 80mhz 486 kan er ook wel tegen als er maar een mooi groot koelblok op zit.
Bij een 486 is voedingswarmte een groter probleem dan proc-warmte.
Hoe doe je dat dan, een voedingsventilator op 7 volt zetten? Op electronicagebied ben ik een absolutie n00b, kroonsteentje gaat nog net zolang er maar nie gesoldeerd hoeft te worden. Ik lees in andere topics over gele en rode draadjes en dat het gevaarlijk kan zijn om de voeding te openen omdat de condensatoren spaning vasthouden enzo.
edit:
[quote]
[/quote]
Persoonlijk zou ik het toch niet aandurven om een AMD Am486DX4/100 passief te koelen. Zelfs de Intels en Cyrixen op 80+ mHz worden warmer dan hun Pentium soortgenoten.
[quote]
[/quote]
Persoonlijk zou ik het toch niet aandurven om een AMD Am486DX4/100 passief te koelen. Zelfs de Intels en Cyrixen op 80+ mHz worden warmer dan hun Pentium soortgenoten.
Euhm een 486 DX4 100 kan je net zo goed passief koelen als een P90 of 120 (heb het zelf 3 jaar gewoon goed kunnen doen).Persoonlijk zou ik het toch niet aandurven om een AMD Am486DX4/100 passief te koelen. Zelfs de Intels en Cyrixen op 80+ mHz worden warmer dan hun Pentium soortgenoten.
Maar die voeding moet dat aankunnen als die toch nog goed gekoeld wordt. Denk dus aan grotere heatsinks e.d. Maybe zelfs een water cooler
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Ik heb de voedingsfan ook wel eens stopgezet, maar toen werd me voeding wel heel erg warm 
Dus maar gauw weer aangesloten. Ik moet nog iets verzinnen om hem stiller te maken
Dus maar gauw weer aangesloten. Ik moet nog iets verzinnen om hem stiller te maken
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Pagina: 1