Toon posts:

Mijn grote vraag over mun stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een samsung stereo gekocht een jaar geleden voor ongeveer 700 guldens (~325€) ik heb daarna zo'n praxis/gamma box gekocht van 250 watt, heb nu alleen nog steeds een fucking groot probleem!!!
Ik heb weinig bass, als ik mijn stereo heel erg hard zet komt da bass wat meer maar een vriend van mij heeft als hij lekker z8 zijn stereo heeft aanstaan al veel bass!!!
Heb een versterker geprobeert alleen zit ik met het probleem dat ik wel een aux heb alleen die aux is geen uitgang!!! maar een ingang

Wie kan mij helpen?

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Heb een versterker geprobeert alleen zit ik met het probleem dat ik wel een aux heb alleen die aux is geen uitgang!!! maar een ingang
ik snap niet helemaal wat je bedoelt?..

maar of je je afvraagt of het je boxen zijn of je versterker.. gewoon ff je boxen meenemen naar die vriend van je .. en aansluiten.....

Verwijderd

Topicstarter
heb de stereo van mun vader geprobeert en daar had ik al heel wat meer bass mee, die vriend heeft er trouwens ook zwaardere boxen een versterker en een equalizer aan hangen!

Verwijderd

Je kan door middel van een kabeltje de koptelefoon uitgang de gebruiken voor signaal naar de line-in van de andere versterker..

Speaker uitgangen kan je ook aansluiten op de line-in van de andere versterker maar dat kan als je de veel vermogen de line-in in jaagt wel eens een probleempje geven

Verwijderd

Topicstarter
de boxen die bij de radio zaten zijn 85 watt en wat me versterker zo aankan weet ik niet uit mijn hoofd, wil alleen weten wat verstandiger is, want ik zie hier weer goedkope 300w boxen bij de conrad maja als het aan de versterker ligt heb ik daar natuurlijk niet veel aan. Nu heb ik gehoord dat als je de uitgang van de boxen naar de versterker verbind en dan de boxen op de versterker aansluit dat dit werkt<klopt dat?
(specs)
U heeft een mini- of micro-installatie aangeschaft en u ergert u aan de ontbrekende bas. Dan zijn deze twee subwoofers precies wat u zoekt. Sluit de gewenste subwoofer volgens de gebruiksaanwijzing gewoon op uw installatie aan en u zult versteld staan wat deze box uit uw kleine installatie haalt. De zwarte MDF-kast kunt u onopvallend in de ruimte plaatsen, zodat nauwelijks te horen is waar de bas vandaan komt.
Technische spec.: 2 x 17 cm woofer met 1" trillingsspoel · 2 x 80 W RMS · 2 x 120 W max. · Geluidsdruk 2 x 89 dB · Frequentie 34 - 200 Hz · Afm. (bxhxd) 450 x 252 x 270 mm.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:08 schreef Marsmellow het volgende:
de boxen die bij de radio zaten zijn 85 watt en wat me versterker zo aankan weet ik niet uit mijn hoofd, wil alleen weten wat verstandiger is, want ik zie hier weer goedkope 300w boxen bij de conrad maja als het aan de versterker ligt heb ik daar natuurlijk niet veel aan. Nu heb ik gehoord dat als je de uitgang van de boxen naar de versterker verbind en dan de boxen op de versterker aansluit dat dit werkt<klopt dat?
(specs)
U heeft een mini- of micro-installatie aangeschaft en u ergert u aan de ontbrekende bas. Dan zijn deze twee subwoofers precies wat u zoekt. Sluit de gewenste subwoofer volgens de gebruiksaanwijzing gewoon op uw installatie aan en u zult versteld staan wat deze box uit uw kleine installatie haalt. De zwarte MDF-kast kunt u onopvallend in de ruimte plaatsen, zodat nauwelijks te horen is waar de bas vandaan komt.
Technische spec.: 2 x 17 cm woofer met 1" trillingsspoel · 2 x 80 W RMS · 2 x 120 W max. · Geluidsdruk 2 x 89 dB · Frequentie 34 - 200 Hz · Afm. (bxhxd) 450 x 252 x 270 mm.
Je kan het proberen alleen denk ik en weet ik bijna wel zeker dat je daar niet de extra bas mee krijgt.. Probeer eerst met leen speakers of je verschil krijgt (speakers van je pa ofso :P) of sluit je speakers es op iemand anders ze toren aan.. dan weet je waar het aan ligt..

Wat je wel zou kunnen doen is een active subwoover kopen conrad heeft die ook wel voor niet te veel (tis geen superhifi maar als je dat nix interesseert en je wilt alleen een dreun is het goed genoeg). Da's een subwoover met geintregreerde versteker. Dan krijg je altijd meer bas denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
is dat niet ergens slecht voor?

Verwijderd

Nope active subwoovers hebben vaak 2 soorten ingangen een pre-amp en een gewone speaker ingang. Als je er op let dat ie een gewone speaker ingang heeft is het geen probleem

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is denk idd het probleem met wel / geen active subwoofer. Je versterker levert gewoon niet genoeg power voor je subwoofer. Waarschijnlijk als je je volume opdraait zal je sub meer geluid geven maar je speakers niet "lineair door verhogen" in volume (omdat de sub dus meer power trekt uit je versterker)

Edit: Is het eeen subwoofer of een complete speaker incl tweeter etc?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Kun je niet een of ander profiel instellen JAZZ/POP/Trance etc... en anders een equalizer, kan ik namelijk ook!!!

Verwijderd

Je koopt een passieve sub, zo'n subs moet jeh aan een sub-uitgang koppelen omdat die enkel basgefilterd en daarvoor versterkt zijn... dat heb je dus niet dus moet je ofwel een actieve versterkte sub kopen ofwel een (bas)filter en versterker ertussen plaatsen...

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:27 schreef eNaSnI het volgende:
Is denk idd het probleem met wel / geen active subwoofer. Je versterker levert gewoon niet genoeg power voor je subwoofer. Waarschijnlijk als je je volume opdraait zal je sub meer geluid geven maar je speakers niet "lineair door verhogen" in volume (omdat de sub dus meer power trekt uit je versterker)

Edit: Is het eeen subwoofer of een complete speaker incl tweeter etc?
Subwoover is alleen voor bas zitten vaak 1 of 2 basspeakers in.

Actief word versterkt en passief niet

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 26 februari 2002 22:50 schreef Marsmellow het volgende:
Ik heb weinig bass, als ik mijn stereo heel erg hard zet komt da bass wat meer maar een vriend van mij heeft als hij lekker z8 zijn stereo heeft aanstaan al veel bass!!!
Heb je allereerst wel eens geprobeerd of je niet per ongeluk je speakers uit fase hebt staan? Wissel van 1 speaker de + en - eens?

Siditamentis astuentis pactum.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

een samsung stereo van 700 piek? is dat zo'n torengeval waar alles in een blok zit? daar zal niet echt een geweldige versterker in zitten denk ik. oftewel, ik denk dat je versterker gewoon te slap is om het te trekken

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Heb je een plaatje van je stereo ? Samsung maakt volgens mij geen high-end of losse componenten ( dvd spelers na dan he )

Gewoon zo een midi setje ? Is echt neit verstandig om er een hUge box/luidspreker aan te sluiten :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik denk niet dat je fatsoenlijk geluid kunt halen uit een Samsung (mini?) setje (sry). Zou hem verkopen (150 euro of zo) en iets anders (lees "losse componenten") kopen (2e hands als je krap zit).

Ik haat die achterlijke setjes.

btw het enige audio produkt dat ik bij Gamma/Praxis zou kopen is MDF plaat voor zelfbouw speakers :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 27 februari 2002 08:11 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Heb je allereerst wel eens geprobeerd of je niet per ongeluk je speakers uit fase hebt staan? Wissel van 1 speaker de + en - eens?
goede tip, dat zou natuurlijk ook kunnen

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik post ff wat pics, heb geprobeerd om die plus en min om te draaien maar dat hielp nix, tenminste niet hoorbaar
(1,97 MB weet het is veel, het ging vooral om de 2e)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.drost1/Image-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.drost1/Image-03_3.jpg

Verwijderd

woei, resizen mag ook wel :{

Al gefixt ;)

Verwijderd

Topicstarter
"Helaas, je bericht is al gewijzigd door een moderator. Je kunt dit bericht niet meer wijzigen"
te laat >:)

Verwijderd

Topicstarter
niemand? kzit met me hand in me haren!!!

HELP PLZ :'(

Verwijderd

Of een andere versterker kopen of een actieve subwoover

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
Je hebt een MINI set.
hier zit een versterker in die net goed is voor de boxen die erbij horen.

wil je meer bas.
koop een losse (actieve) subwoofer.
deze heeft een eigen versterker.

als je stereo geen uitgang heeft voor een subwoofer dan kun je met de juiste subwoofer die gewoon aan je verster gooien, deze haalt hier een beetje signaal af, zodat hij door zn eigen versterker een bas signaal kan versterken.

je boxen sluit je dan weer aan op je sub.

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
Wat kost zo'n pasieve subwoofer nou zo'n beetje, het moet namelijk niet te duur worden en ik heb op mijn stereo geen subwoofer uitgang wel gewone principe met draadjes voor de boxen, kan dit?

Verwijderd

het toverwoord bij 15 watt versterkers blijft AKTIEF

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Hou het ff bij één draadje. Ik zal nu je draadje over de sub open laten, maar voortaan niet zo snel een nieuwe topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.