Toon posts:

bedrijfsnaam???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webdesign site gemaakt en daar de naam destiny design aan gegeven. Maar nu is het zo dat ik opeens zie dat destinydesign.com bestaat kan dat bedrijf mij aanklagen als ik destintdesign.nl neem???

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op dinsdag 26 februari 2002 22:46 schreef Maurice16 het volgende:
Ik heb een webdesign site gemaakt en daar de naam destiny design aan gegeven. Maar nu is het zo dat ik opeens zie dat destinydesign.com bestaat kan dat bedrijf mij aanklagen als ik destintdesign.nl neem???
alles als destinydesign een kvk hier in nederland heeft / destinydesign gedeponeerd heeft als handelsmerk zou 't wellicht wel kunnen. kweenie zeker hoor, dus naai me er niet op, 'k ben geen expert op dit gebied :)

Verwijderd

Dynamicdesigne.com
dynamicdesigne.tk (gratis, www.tk )
probeer anders
dynamic-designe.com
of
dynamic-designe.tk
of de jouwe
www.destiny-designe.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het niet op de site staan ofzo alleen wel dat ze 9 jaar bestaan www.destinydesign.com

Verwijderd

In het geval van een gelijkwaardige naam in een gelijkwaardige branche zou een notaris je afraden die naam te gebruiken. Bij oprichting van een BV is een onderzoek daarnaar wettelijk verplicht bijvoorbeeld.

In dit geval lijkt het me geen probleem, ze kunnen je zowiezo niet aanklagen omdat het geen oneerlijke concurrentie of verstrengelde belangen zijn (jij zult hun klanten niet afpakken en andersom). Tevens is het niet erg waarschijnlijk dat mensen die het ene bedrijf zoeken per ongeluk het andere bedrijf voor het goede aanzien...lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt ik zet mijn site er gewoon neer en dan zie ik wel. Anders zullen ze heus wel eerst een waarschuwing geven lijkt me.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:57 schreef Maurice16 het volgende:
Ok, bedankt ik zet mijn site er gewoon neer en dan zie ik wel. Anders zullen ze heus wel eerst een waarschuwing geven lijkt me.
Nope meteen een claim......

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

*.tk namen zijn niet echt hip voor serieuze bedrijven IMHO ... gratis komt goedkoop over.

Tja het is geen Nederlands bedrijf, dus dezelfde naam zal wel meevallen. Voor zover ik zie zijn ze puur Amerikaans bezig qua klanten en jij zal je waarschijnlijk richten op MKB in Nederland?

Lijkt me niet echt een probleem, maar de enige die dit zeker weet is dhr.Cutter.

|{ brrr }] |

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op dinsdag 26 februari 2002 22:48 schreef prototype het volgende:

[..]

alles als destinydesign een kvk hier in nederland heeft / destinydesign gedeponeerd heeft als handelsmerk zou 't wellicht wel kunnen. kweenie zeker hoor, dus naai me er niet op, 'k ben geen expert op dit gebied :)
KVK staat volledig los van handelsmerken, daar gaat het benelux merkenbureau over.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

raptorix:
KVK staat volledig los van handelsmerken, daar gaat het benelux merkenbureau over.
vandaar de slash waarschijnlijk ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Nee. Het lijkt me in de eerste plaats al stug dat ze staan ingeschreven in het Benelux Merkenbureau, maar dan nog zal er bij argeloze consumenten geen verwarring ontstaan. En dat is in wezen altijd het uitgangspunt bij geschillen. Ga gerust je gang dus.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Pagina: 1