[Apple 6100]Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Goedendag, Ik heb zojuist een Apple 6100/66 geleend. Alles aangesloten, maar als ik 'm aanzet dan gaat de HD ff draaien, ik hoor geluid, maar ik zie niets :'(

De stekkers zitten goed. Het is zelfs zo, als ik de video(/audio/input) stekker eruit trek, dat er een statische ontlading plaats vindt op de monitor..

Wat is hier nou het probleem? Hoe krijg ik weer beeld? :? Iemand?

Oja, waar zijn die 2 kleine knopjes aan de achterkant voor? Eentje heeft een soort omgekeerde Play ( <| ), en de andere een rondje afgebeeld staan.. Heel klein zijn ze..

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04-2025

GeBas

--

99% kans dat het interne klok batterijtje leeg is. Deze kan je bij iedere Apple Service Prover kopen.
http://rlocator.euro.apple.com/locator.taf?L=NL&C=NL&T=S zie deze link voor de dichts bij zijnde service provider.

Die 2 knopjes op de achter zeide: 1 is de reset de andere zogenaamde programmuurs knopje, deze gebruikje als je de firmware wilt updaten.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Skate2000
Als het klokbatterijtje leeg is, zie je geen beeld? Is dat Apple logica? Of zit daar een goed reden achter? Weetje misschien hoe ik dat zou kunnen fixen?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Als bij ons het interne klok batterijtje leeg of kapot is dan krijg ik nog wel beeld, het enigste wat verandert is de datum en die staat dan in 1x op 1952 :P

kleurbleur.nl

• GeBas

GeBas

--

Geloof me nu maar, ik werk bij een Apple Autorised Service Provider.
Is inderdaad apple logica, bij de oudere macs dan tenminste

Dat de tijd terug valt is een begin klacht evenals dat sommige regelpaneelen weer terug vallen in de standaard waarde

Deze klachten hoor ik dagelijks

• GeBas

GeBas

--

Op woensdag 27 februari 2002 09:26 schreef Skate2000 het volgende:
Als het klokbatterijtje leeg is, zie je geen beeld? Is dat Apple logica? Of zit daar een goed reden achter? Weetje misschien hoe ik dat zou kunnen fixen?
Batterijtje vervangen

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Je zou een 3,6V lithium batterij nodig hebben volgens de Apple spec database.
Heb je trouwens de versie met de intel486 66Mhz processor er ook nog in? Of heb je alleen de PowerPC processor er inzitten?
link naar Apple spec database
Die datum in 1952 schijnt de geboortedatum van Steve Jobs te zijn

The need for speed drives me

• Skate2000
Kijk, dat zijn de berichten.. Maar kan ik het niet anders oplossen? Met een ander soort batterijtje ofzo? Da's makkelijker en goedkoper denk ik :)
Naja.. ik ga het ding NU maar ff openmaken.

• Skate2000
Ok, dat hebbik dus gedaan.. en er zit een klein oplaadbaar batterijtje in m'n Apple.. :) Deze is compleet LEEG.. waar zou ik nou een nieuwe kunnen halen? Ik geloof nl. niet dat Staffhorst Utrecht die dingen heeft..

Edit: Zijn deze dingen niet in een fotozaak te krijgen?

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik denk dat je gewoon wat moet rondvragen bij wat electronica- of hobbyzaken, of idd misschien een fotozaak.
Ik heb ook nog wel zo'n batterijtje liggen uit een oude Mac Classic, maar ik denk niet dat dat batterijtje het nog doet

The need for speed drives me

• Skate2000
OK, dat batterijtje hebbik nu vervangen, maar er gebeurt nog steeds NIETS.. is de videokaart dan stuk ofzo? Hmz.. ik denk dat ik 'm maar weer terug ga geven :'(

• GeBas

GeBas

--

PRAM gewist?

geeft ie tijdens opstarten nog wel het opstart geluid? druk dan de alt+apple+P+R toets in en hoe deze ingedrukt tot dat je een paar keer het opstart geluid hoort.

PS. bovenin dit topic staat waar je de orginele batterijtjes kan halen

• Skate2000
Op zondag 03 maart 2002 23:13 schreef GeBas het volgende:
PRAM gewist?

geeft ie tijdens opstarten nog wel het opstart geluid? druk dan de alt+apple+P+R toets in en hoe deze ingedrukt tot dat je een paar keer het opstart geluid hoort.

PS. bovenin dit topic staat waar je de orginele batterijtjes kan halen
Jaja.. ik heb een nieuwe batterij, en je hoort ook het opstartgeluid nog.. Alleen geen beeld. Ik denk dus dat er gewoon iets STUK is.. :( Jammer, maar het is niet anders.. dan moet ik misschien maar eens voor een NIEUWE gaan. 8-)
Pagina: 1