Toon posts:

Sony VAIO is die goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik weet niet of ik hier moet zijn om mijn vraag hier neer te zetten? (is mijn 1e post nl.)

Maar ik zag op de hieronderstaande URl een leuke notebook staan en wou vragen of dit een goede prijs is om 'm te kopen. Zie hem namelijk nergens meer staan, is waarschijnlijk een oud model, maar de specs is voor mij goed genoeg.

http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=hardware&ID=37373&u=notebooks&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=&n=&t=&wp=

Graag jullie mening...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Niet helder welke VAIO het is, maar dit zijn hele mooie systemen

* TERW_DAN heeft een Sony Vaio notebook

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zijn toffe dingen, ik heb er ook een maar die is al heel erg oud (P300). Kijk wel ff of alles erop zit wat je nodig hebt want vaak ontbreekt de CDROM speler in de notebook zelf. Batterij gaat naar mijn mening lang mee (4 jaar zonder problemen). Besef wel dat je weinig tot niets kunt uitbreiden dus voor thuisgebruik kan je echt beter een gewone PC aanschaffen.
Verder is de HDD wel traag vergeleken bij een normale HDD maar dat is nu eenmaal zo bij notebooks (4200 toeren ipv 5400/7200 toeren schijfjes).

Zorg wel dat je ALTIJD ergens voor de garantie terecht kan want iets stuk betekent dat je er gelijk niets meer aan hebt.Dus niet kopen zonder originele aankoopfactuur voor de garantie.

Als je hem koopt, vraag of de desbetreffende persoon hem langs brengt of dat je hem kan ophalen zodat je niet een doos straattegels via de post krijgt (je zal niet de eerste zijn). Nooit zomaar betalen en denken dat het allemaal wel goed zit.

Senile! Senile Oekaki

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik vind het een nogal klein scherm.
Verder is XGA volgens mij een resolutie van 800*600, dus kijk ff of dat voldoende is voor je.
Verder lijkt 'ie inderdaad vrij plat, dus een CDrom zal er wel niet in zitten (mischien er wel los bij geleverd, ff vragen dus)
Verder zijn die Vaio's altijd hele mooie dingen.
Uit de advertentie zou je kunnen opmaken dat het hier om een nieuw exemplaar gaat, dus ff navragen bij de verkoper.
Ik vind het een beetje een raar verhaal, wat in de advertentie staat. Komt ook omdat deze volgens mij al een tijdje niet meer gemaakt wordt (500MHz, 10 GB, 64 MB ram, 10,4" TFT)

Het is gewoon een leuk ding, en als 'ie inderdaad nieuw is, is 900 a 950 euro niet al te veel geld denk ik.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Prima laptop. Horen met onder andere Dell tot de top(in die prijsklasse).
Maar volgens mij was de accu het enigste nadeel als ik me niet vergis. Die gaat namelijk niet zo erg lang mee. Als je een laptop zoekt voor redelijk/goed te gamen zou je Dell kunnen overwegen. Die leveren een ATI 7500 64mb-kaart in hun Inspiron 8100 :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
ik heb zelf geen ervaring, ik hoop dan ook dit dit een incident is:
http://www.giga.nl/computers/sonyrommel.html

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 26 februari 2002 23:17 schreef HermeS het volgende:
ik heb zelf geen ervaring, ik hoop dan ook dit dit een incident is:
http://www.giga.nl/computers/sonyrommel.html
Ach, til daar niet zo hard aan. Je hebt altijd systemen die niet goed draaien, maar ik moet zeggen dat mijn Sony support voor zover ik deze nodig heb gehad goed was.

Maar sommige mensen zeiken altijd.
* TERW_DAN werkt in een callcenter dus ik kan het eigenlijk wel weten.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

ik vind die €950 best wat aan de hoge kant aangezien het maar een 10.4 (!!!) beeldscherm is. Procspeed van 500 valt ook reuze mee. Op vraag en aanbod zie ik betere systemen voor maar €100 meer, met beter bedoel ik dan: DUBBELE procsnelheid, groter beeldscherm (geloof me, dat wil je, verschil tussen 10 en 14 is groot) en betere hd's!.

Al met al zou ik deze niet kopen. Ook het praatje wat erbij staat is beetje vreemd aangezien, zoals al eerder is gezegt, deze niet meer nieuw in de verkoop ligt.

Als je er garantiebonnen etc bij kan krijgen waar ook de verkoopdatum en alles opstaat zou het wel een leuk systeem voor een mwah prijsje zijn, maar als je echt goedkoop wilt, er zijn betere alternatieven te vinden

• Ed.

Ed.

Moet trouwens wel zeggen dat ie vaio wel extreem plat is en erg licht. 1.36 kg is echt heel licht voor een laptop.

Mijn IBM ThinkPad T20 weegt bijna 4kg, maar ach... beetje fitness tussendoor kan geen kwaad 8-)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:57
Iedereen vind het een minpunt dat het scherm van de Sony maar 10.4" is!
Nou, eigenlijk vind ik, naast dat ie lekker plat is, dit juist een voordeel. Tenminste een laptop die echt portable is! Leuk al die 14-15" schermen tegenwoordig, maar daardoor wordt de laptop wel groter, dus lastiger mee te nemen. Voor wat kleinere schermen moet je heel goed zoeken.
Persoonlijk vind ik 10.4" zelfs vrij groot, maar dat zal wel komen omdat ik zelf een Toshiba Libretto 70CT heb (met een 6.1" scherm).... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

offtopic:
als je dan toch zo portable wil zijn neem je toch een PDA.... :Z

Een 14-15" scherm tov een 10" geeft nogal wat extra voordelen als je er ook nog wat 'normaal' computerwerk achter wil doen.

Ik zou inderdaad even verder kijken op marktplaats. En die advertentie vertrouw ik ook niet helemaal. Als hij via pc-prive is kan je er vanuit gaan dat ie nieuw is en nogal voledig in garantie zit. Vraag er maar even naar.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
Dat dit dingetje duur is komt omdat het een subnotebook is, niet zomaar een notebook.
Het is dus eigenlijk de tussenstap tussen een fullsize laptop en een pda. Het scherm is daarom ook zo klein, omdat alles zo klein mogelijk gehouden is, daar betaal je natuurlijk ook voor. Een echte krachtpatser zal het wel niet zijn, hij's wel uiterst geschikt om indruk mee te maken op je medestudenten en/of collega's (misschien zelfs echte meisjes ;) ).

Je moet alleen even goed voor jezelf bedenken of je wel een subnotebook wilt, of gewoon liever een fullsize notebook. De prijs is uiterst normaal voor dit model, zeker niet te duur.

Owenne, een interne drive heeft ie niet, misschien dat er iets extern wordt bijgeleverd, is handig om even te vragen.

• Ed.

Ed.

Ben ik toch ff benieuwd naar hoelang zo'n 'subnotebook' met z'n accu's meegaat?

lijkt me dat ie minder stroom verbruikt dan een normale laptop terwijl er wel een gewone li-on accu ingaat (accu's?)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op woensdag 27 februari 2002 00:29 schreef Rolex het volgende:
Ben ik toch ff benieuwd naar hoelang zo'n 'subnotebook' met z'n accu's meegaat?

lijkt me dat ie minder stroom verbruikt dan een normale laptop terwijl er wel een gewone li-on accu ingaat (accu's?)
een tft vreet inderdaad wat stroom, ook al is dat wat minder dan normale crt schermen (60 watt voor een 15 inch is dan normaal), maar het blijft natuurlijk als nog veel.

Daarom zal een klein scherm aanzienlijk minder nodig hebben, vergeet echter niet dat ook de baterijen kleiner worden. Meestal worden subnotbooks gekocht om portableteblijven en dan zijn batterijen een belangrijk punt, wat voor extra uitbreiding bied het etc.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:57
[quote]Op dinsdag 26 februari 2002 23:57 schreef Dweezerroy het volgende:
offtopic:
als je dan toch zo portable wil zijn neem je toch een PDA.... :Z

Waarom? Met een compacte laptop kan je alle programma's draaien die je thuis of op de zaak ook draait! Veel handiger dan een PDA. (weleens op getypt?)
Tuurlijk zijn er ook voordelen aan een groter scherm, maar als je vaak op pad ben is een kleintje toch fijn! :P

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 27 februari 2002 09:08 schreef HermeS het volgende:

[..]

een tft vreet inderdaad wat stroom, ook al is dat wat minder dan normale crt schermen (60 watt voor een 15 inch is dan normaal), maar het blijft natuurlijk als nog veel.

Daarom zal een klein scherm aanzienlijk minder nodig hebben, vergeet echter niet dat ook de baterijen kleiner worden. Meestal worden subnotbooks gekocht om portableteblijven en dan zijn batterijen een belangrijk punt, wat voor extra uitbreiding bied het etc.
Het scherm dat ik vandaag binnenkrijg (Sony Vaio 15.1" TFT) gebruikt maar 12Watt volgens de specificaties.

En die 10.4 is niet echt megagroot maar het zijn echt wel schermpjes om te :9~. Die dingen zijn echt superscherp.

Verwijderd

Volgens mij gaan de accu's van deze ultra portables van Sony
relatief lang mee, met de standaard accu ongeveer 6 uur (uiteraard weer afhankelijk van het gebruik).

Verwijderd

ASUS notebooks zijn kwalitatief te vergelijken met de VAIO maar voor minder geld :+

• Solarsparc
1. niet
2. ze zijn 3x zo groot

Verwijderd

Ligt het nu aan mij of is dit niet te volgen? Op die site van je staat geen typenummer, geen foto. Dus waar heeft iedereen het over? VAIO is gewoon de algemene naam voor laptops van Sony. En verder kan ik met die advertentie niks.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 28 februari 2002 23:15 schreef Michiel_H het volgende:
Ligt het nu aan mij of is dit niet te volgen? Op die site van je staat geen typenummer, geen foto. Dus waar heeft iedereen het over? VAIO is gewoon de algemene naam voor laptops van Sony. En verder kan ik met die advertentie niks.
Niet alleen voor notebooks maar ook voor die design pctjes van ze (zijn wel erg mooi, vooral de monitoren).

• Solarsparc
In de advertentie staat duidelijk een serie (SR), de foto geeft weer dat het om een 500Mhz versie gaat, wat wil je nog meer weten?

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Het scherm van dat model is 10.4" met een resolutie van 1024x768.
Het is heerlijk scherp maar wel redelijke kleine lettertjes. Lijkt netzoiets als 1600X1200 op een 14.1" van Dell. Wel een rare advertentie trouwens, maar als hij echt nieuw is, zit er nog een jaar garantie op.
Pagina: 1