Toon posts:

[lanparty] server hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik ga een kleine lanparty houden 16 man :). (in de garage hehe).
maar ik vroeg me nu af kan ik gewoon de router pakken die mijn internet deeld?

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

ik zou eens goed de regelementen van je provider nakijken, want volgens mij mag je internet niet delen op meerdere computers ...

oh ja en een server en een hup/switch zijn dus NIET hetzelfde

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Volgens mij bedoel jij een gameserver he?

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:58 schreef -D-Jay- het volgende:
ik zou eens goed de regelementen van je provider nakijken, want volgens mij mag je internet niet delen op meerdere computers ...
Dat ligt aan je provider, bij xs4all en een aantal andere adsl providers mag het bijvoorbeeld wel, dus niet helemaal waar wat je zegt ;)

Als je internet wilt delen zou je dit is moeten doorlezen:
http://www.tweakers.net/reviews/171/1

Verwijderd

Ik heb het idee dat je bedoeld om de router als netwerk-hub te gebruiken.

Dit zal waarschijnlijk wel kunnen ja.
Zitten er wel 16 aansluiting op dan? ;)

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

No13

/me was here

Meerdere pc's internet:
Ach welke provider let hier nog op tegenwoordig...

Ik bedoel chello bijvoorbeeld zegt ook dat je geen inet mag delen maar toen wij een lan hadden wisten ze me wel haarfijn uit te leggen hoe we dit het beste konden aanpakken (ik belde eik voort mac adres want de freesco router draaide al maja ;) )

zolang het voor een korte duur is (dus lan bijv) doen ze hier vaak niet moeilijk over

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->NT

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 26 februari 2002 22:13 schreef icekiller het volgende:
hey,
ik ga een kleine lanparty houden 16 man :). (in de garage hehe).
maar ik vroeg me nu af kan ik gewoon de router pakken die mijn internet deeld?
Ya dat kan. Als het een pc is die je gebruikt gewoon aansluiten op de switch'n/hubs waar iedereen op zit. Als het een hardware router is met ingebouwde switch kan je de hubs en switch'n daar aanhangen. Config op clients gewoon idem als het nu jouw clients zijn

PS: met 16 man die gaat downen gaat je verbinding snel naar beneden getrokken worden :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Op woensdag 27 februari 2002 10:32 schreef Predator het volgende:
[..]
PS: met 16 man die gaat downen gaat je verbinding snel naar beneden getrokken worden :P
en als je zo'n goedkoop adsl abo hebt, met 64kbit/sec up, ga je met 16 man niet fijn online spellen spelen....
Maar het is al leuk als iedereen gewoon zijn mail kan blijven lezen en op IRC kan natuurlijk :)
Maar het is verder geen probleem is mijn ervaring.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
lol al die mensen gaan niet op inet er is maar 1 pc die er op inet gaat maar is voor patches en drivers op te downloade (is beveiligd op mijn router >:)
dus dit
inet kabel--->router-->hub1-uplink->hub2 en op die hubben worden dan de pc's gesloten :D

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op woensdag 27 februari 2002 13:46 schreef icekiller het volgende:
lol al die mensen gaan niet op inet er is maar 1 pc die er op inet gaat maar is voor patches en drivers op te downloade (is beveiligd op mijn router >:)
dus dit
inet kabel--->router-->hub1-uplink->hub2 en op die hubben worden dan de pc's gesloten :D
Je topic naam klopt niet helemaal, maargoed, zo kan je het aanpakken :) Dat moet geen probleem zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

misschien ook een idee om een switch te nemen (huren misschien? ) voor het geval er iemand aankomt met een 10Mbit kaartje..

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 13:58 schreef Timpie het volgende:
misschien ook een idee om een switch te nemen (huren misschien? ) voor het geval er iemand aankomt met een 10Mbit kaartje..
Zou best kunnen dat de router tevens als switch dient hoor. die van mij iig wel (USR)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op woensdag 27 februari 2002 15:34 schreef RolfLobker het volgende:
[..]
Zou best kunnen dat de router tevens als switch dient hoor. die van mij iig wel (USR)
Mja, in de titel staat server, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat ie gewoon een apart PC als router had..

Verwijderd

Topicstarter
naja de titel was meer bedoeld of ik de mijn ROUTER (inet delen) ook gewoon netwerk kan gebruiken dacht het wel maar was nie zeker en ik hou niet van verrassingen :S

Verwijderd

Wij gebruiken altijd een linuxbakkie, vaak hebben we alleen ISDN tot onze beschikking :(. Maarja, het is ook geen WWW party, maar een LAN party :D.
Zorg trouwenz voor een goeie switch, want een langzaam/half werkend netwerk is K*T (helaas ervaring :().

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 13:58 schreef Timpie het volgende:
Veel hub's zijn ook dualspeed :). Maar een switch is idd beter. Ik heb er ook eindelijk een gekocht laatst, want vorige keer hadden we een of andere no-name switch met een te kleine backplane :(.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar ik in België -->Hasselt een switch kan huren?

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 15:50 schreef Timpie het volgende:

[..]

Mja, in de titel staat server, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat ie gewoon een apart PC als router had..
Kijk eens wat hij schreef:
ik vroeg me nu af kan ik gewoon de router pakken die mijn internet deeld?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:58 schreef -D-Jay- het volgende:
Tja, bij Wanadoo mag het ook niet, maar die baas/werknemer/oid van Wanadoo heeft aan een maat van mij haarfijn zitten uitleggen hoe je internet deelt :D

Er staat trouwes bij mij een FreeSCO server te draaien voor 4 pc's :)
Pagina: 1