CD-ROM wel aanwezig, leest niks

Pagina: 1
Acties:

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-04 07:09

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
Heey mensen, sinds ik mijn nieuwe pc heb (specs in sig) zit ik met een probleempje, mijn cdrom wordt gezien in windows xp pro, niks aan de hand, maar als ik een cdtje erin doe gebeurt er niks, en als ik dan dubbelklik op de drive dan zegt ie "plaats een schijf in station d:" terwijler toch echt een goede, normale cd in zit, als ik mijn brander niet aansluit(ide los) dan doet ie het perfect maar zodra ik hem er weer in doe niks. Ik heb alle master/slave/cable select geprobeerd, ze zitten alletwee op 1 ide kabel, moet gewoon werken. Oh ja, mijn brander is master, maar is toch e:, terwijl mijn cdrom dus d: is, lijkt me dat dat andersom moet aangezien de cdrom primary slave is.

Mijn brander doet het perfect, lezen schrijven alles, maar ik heb juist een aparte cdrom omdat ik mijn brander niet te veel wil gebruiken anders dan branden

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Plextor is master, Aopen is slave?
Wat voor kabel heb je? UDMA66 -> zet je master op de zwarte aansluiting, slave op grijs.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
neuh, de kabel is geloof ik udma 100 (133 wordt nog niet ondersteund geloof ik) alletwee blauwe aansluitingen, moet werken lijkt me
en ja, plaxtor master, aopen slave

/edit, hm ik geloof wel veel :)

(@DiscWout) omg

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 22:14 schreef Glorificationer het volgende:
neuh, de kabel is geloof ik udma 100 (133 wordt nog niet ondersteund geloof ik) alletwee blauwe aansluitingen, moet werken lijkt me
en ja, plaxtor master, aopen slave

/edit, hm ik geloof wel veel :)
UDMA 100 == UDMA66 kabel, maar bij elk mobo dat ik lever staat dat je de primary drive op de zwarte (uiterste) en de secondary op de grijze (middelste) aansluiting moet doen. Blauw moet op het mobo.

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
ja, ik weet wel dat ik de master aan het uiteinde en de slave in het midden moet aansluiten(staat trouwens ook op mn ide kabels die ik bij mobo kreeg), NOFI.
en blauw zit op mn mobo, net ff gekeken voor de zekerheid.
Ze staan nu alletwee op cable select, in mn startup post scherm detect hij eerst de plextor en dan de aopen.

Echt vaag, want zonder brander doet hij het perfect.

En dat van udma 66 wist ik niet, weer wat geleerd

(@DiscWout) omg

Verwijderd

Hmm, vreemd probleem. Misschien ligt het wel gewoon aan WinXP zelf. Misschien eens allebei de cdrom devices deleten in XP en dan 2x opnieuw opstarten (wel zorgen dat nu alles goed staat ingesteld) en dan opnieuw laten detecteren.

Maar dit had je waarschijnlijk ook al geprobeerd ;)

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Topicstarter
eeh, nee, had k nog niet gedaan, maar dat kan ik mooi ff proberen zo thx

/edit, zijn meestal die simpele dingen waar ik dan weer niet aan denk :?

(@DiscWout) omg

• blackd
  • Niet online
Ik zou ze ook niet allebei op Cable Select zetten, dit werkt niet altijd. Je kunt ze beter op master/slave zetten.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
is er nu een oplossing voor dit probleem? Want ik heb dit ook onder WinXP met een scsi cd-rom en brander, en ik word er helemaal gek van. Ik heb al al mijn brand programma's gedelete maar daar lag het niet aan.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 09:06
draad 1 zit aan de goede kant? :D

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• draakhoofd
  • Niet online
ja daar ligt het niet aan, want voorheen onder Win98 nooit hier last van. Met WinXP op het begin ook niet. Toch heb ik geen rare dingen veranderd o.i.d.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 20:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

jah, ik heb het probleem dus ook, maar als ik op de eigenschappen van de cdrom drive klik en dan naar "volume" ga dan gaat ie spinnen en laat ie de inhoud zien (iso) en klik ik dan recht's onderaan op "copyright" dan crasht ie :P en gaat ie explorer opnieuw starten en kan ik de cdrom weer aanspreken, en kan ik weer kopieren en verkennen , het is een zeer raar probleem... Waar zeker een antwoord op moet zijn, imo. :) iemand nog meer hetzelfde probleem ??

/edit
Ohwja dit natuurlijk ook op XP-Pro
/edit

• draakhoofd
  • Niet online
waar precies staat dat 'copyright'? Ik kan volume wel vinden maar copyright zie ik nergens staan.

ik begin wel erg geirriteerd te worden van dit idiote probleem. Dit heb ik nog nooit meegemaakt met geen enkele Windows!!
Pagina: 1