fan uit voeding, systeem stabiel?

Pagina: 1
Acties:

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hallo, ik heb me fan uit me voeding gesloopt omdat ie veel lawaai maakte (5/7volt was geen optie :?), stuk rustiger nu, cpu temp ook 3 graadjes omlaag, pc blijft verder stabiel
1100/200fsb tbird wel onderklokt naar 550mhz (5.5x100)
verder een geforce2ti/hd/brander etc etc.. is dit normaal of..? is de kans groot dat als ik weer op 11 of 1200mhz ga draaien (is unlockt) dat voeding er dan mee kapt? alvast bedankt!

PS owja onderkant van kastje van voeding is eruit gesloopt, dat zal wel het verschil maken dan denk

heb maar 1 fan in me kast en dat is een 80x80 zalman op 5volt, die zit op me cpu..
verder niks

PS uhh owja 300watt istie

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Stop er een temperatuur meter in, als hij boven de 55 komt zou ik er wat aan doen.

Mijn pentium 1 (server/rommel bak) voeding werd me net een beetje te warm zonder fan. Dus nu fan of 5V die vrijwel onhoorbaar is.

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

Op dinsdag 26 februari 2002 22:02 schreef VeldKoe het volgende:

1100/200fsb tbird wel onderklokt naar 550mhz (5.5x100)
?? Had je dan niet beter een 500 MHz processor kunnen kopen?!?

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:11 schreef MadMax het volgende:

[..]

?? Had je dan niet beter een 500 MHz processor kunnen kopen?!?
nee, want dan kun je het voltage niet lekker omlaag schroeven wat het geval is bij een zwaar ondergeklokte processor.

tis trouwes wel een groot risico om helemaal geen fan in je voeding te hebben... een beetje airflow is toch wel aan te raden anders heb je dikke kans dattie een keer te heet word.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben ook van plan mijn fan eruit te slopen.
Ik heb mijn voeding al buiten mijn kast hangen, [midi kastje] en ga binnenkort ff wat testen.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
oei..dit klinkt niet zo gezond :o Je moet het zelf weten...maar dit zou ik NIET doen. Die voedingen kunnen verrekte heet worden..als ze al een klein beetje airflow hebben kunnen de heatsinks al veel beter hun werk doen. Maar aangezien je geen casefans hebt....

Hoezo kan je de fan niet op 7 volt laten lopen? Er komt toch +12 en +5v uit je voeding neem ik aan? Gewoon de connector van de fan knippen, en de draadjes aansluiten op een molex-connector van je voeding (met een kroonsteentje kun je deze mod makkelijk en pijnloos laten verlopen :7)

I reject your reality, and substitute my own.

• VeldKoe
  • Niet online
mja, bedankt allemaal
ik lees dit nu pas achteraf nadat me voedingfan weer braaf teruggemonteerd is
NIET DOEN! is mijn advies
begon na 5 minuten al beetje aangebrand te ruiken..

• FragFrog
  • Laatst online: 00:53
Tja, dat was wel redelijk te verwachten :)

Maarre, als je er echt alles voor over hebt om een stille pc te krijgen (zelfs je mooie tbird underclocken, :r alleen het woord al), waarom begin je dan niet gewoon aan waterkoeling?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:56 schreef VeldKoe het volgende:
mja, bedankt allemaal
ik lees dit nu pas achteraf nadat me voedingfan weer braaf teruggemonteerd is
NIET DOEN! is mijn advies
begon na 5 minuten al beetje aangebrand te ruiken..
Ligt er aan hoor, ik heb het namelijk ook gedaan bij m'n servertje (200 Mhz Cyrix, 64 Ram, Maxtor schijf en netwerk kaartje), en ik heb helemaal nergens last van.

• VeldKoe
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 23:04 schreef FragFrog het volgende:
Tja, dat was wel redelijk te verwachten :)

Maarre, als je er echt alles voor over hebt om een stille pc te krijgen (zelfs je mooie tbird underclocken, :r alleen het woord al), waarom begin je dan niet gewoon aan waterkoeling?
geld?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Spyro had ook een exstreem luidruchtige fan in z'n Soyo barebone, heb voor 15 euro een Delta fannetje aangeschaft. Loopt op 5 volt, hoor je niet en houdt toch de voeding op een normale temperatuur.

Volgens mij "martel" je een voeding door m langere tijd op te hoge temp te laten werken. Hij zal dan ook niet direct kapot gaan, maar pas na wat langere tijd......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Ik heb in mijn Bavariabierkratmod ook geen FAN in de voeding zitten (omdat ik geen verbinding met de buitenkant wilde maken) en dat gaat ondertussen al enkele maanden 24/7 goed.

Het is een 250W voeding en hij hoeft bijna niets te leveren dus zal ook niet zo heet worden. Het systeem is:

Celeron 733
4 GB HDD
Mobo
Nic

Windows 2000 terminal server (je moet wat als je linux wilt draaien maar ook wilt telebankieren)

Verwijderd

ik heb ook een pruts pcŽtje en heb een voeding gevonden met de koeler aan de binnen kant... (die blaast de voeding in)(zit onderop de voeding) dan heb je geen geblaas meer van de achterkant maar in je kast en dat hoor je minder sterk. maar 1 nadeel is dan weer dat je in je voorkant ook een koelertje moet zetten anders krijg je dat het heel erug warm word in je kast! (te wijnig lucht... dan word het warmer? Daar heb ik een koelertje op gezet op 5v, werkt perfect!

• FragFrog
  • Laatst online: 00:53
Op woensdag 27 februari 2002 10:24 schreef VeldKoe het volgende:

[..]

geld?
Hoefnie zo duur te zijn anders, helemaal nie als je het zelf allemaal maakt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1