Toon posts:

UDMA voor Maxtor 6L060J3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem: Athlon XP 1800+ in ECS K7S5A (SIS735)MB. Maxtor 6L060J master en Fireball lct 40 slave op primary, DVD master en CDR slave op secondary. Twee partities NTFS op maxtor, 1 FAT32 op Fireball.
Mijn probleem: Ik heb al siside.exe laten lopen en dat heeft mijn schijven uit PIO mode geholpen. Maar: in XP pro gebruikt de maxtor slechts DMA mode 3 of 4 (willekeurig, hangt misschien af van het weer?), terwijl de fireball DMA mode 5 gebruikt! (en maxtor zou zelfs mode 6 moeten aankunnen)
Mijn oplossingen: fireball afgekoppeld, helpt niet, In bios autodetect, helpt niet, in bios 'mode 5' geselecteerd, helpt niet, mail aan maxtor, probleem zit bij ECS, mail aan ECS, probleem zit bij maxtor, alle forums van K7S5A doorworsteld, niks gevonden...
Hetvolgende wat ik ga doen is mijn OS verplaatsen van maxtor naar fireball en de maxtor als data schijf gebruiken.
Of er moest iemand nog een ander idee hebben?
Ik zou u eeuwig dankbaar zijn (of toch heel lang...*D)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
I had the same problem when I switched HD's form a Maxtor diamondmax 6800 to an IBM 60 GXP. No matter what I tried, the drive would not work in UDMA Mode 5. I eventually fixed it by deleting the drive entry and the ide channel that the drive was connected to in device manger. Rebooted, both HD and ide channel were redetected, and the drive was now working in UDMA mode 5.

Verwijderd

Topicstarter
Been there, done that. Sorry, maar ik heb niet alles vermeld wat ik al geprobeerd heb.
Gisteren heb ik bv. sis ide controller vervangen door standard dual ide controller. Geen succes echter.
Ik begin wel in de mot te krijgen dat na een koude start ik DMA mode 3 heb, na een warme start mode 4.

Titte

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog straffer: ik kom niet meer verder dan mode 3 (Sandra score 18000)op maxtor en pio mode (sandra score <4000!!!) op seagate. Als ik mij goed herinner is dit probleem opgetreden na installatie van MBM. Ben niet zeker of dit de oorzaak is want na uninstall van MBM blijft het probleem bestaan.

Plz, kan iemand mij helpen

Titte

Verwijderd

Vreemd, ik heb hetzelfde mobo met dezelfde schijf ook op master, en hij staat keurig op udma5.
Staan je jumpers wel goed?