Toon posts:

Radeon 7000 errug traag?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
uhm... keej; heb laatst op de pc dump dag een Radeon 7000 (VE, 64mB DDR) meegenomen... leuk dingetje.. dacht ik :'( -> hij is errug traag.. NHL 2001 is niet vooruit te branden, is even traag als met mn Rage 128, en ook een spel als Medal Of Honor laat het af en toe afweten. :'( De laatste is te spelen, maar soms is de FR niet hoger dan 10fps... hoe kan dit?! Op de doos staan HEEELE goede eigenschappen vermeld, hoge resoluties, errug hoge freemreets... is die kaart gewoon @#&*($@# |:( of kan het aan de rest van me systeem liggen?! :?

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Nee je systeempje is nog goed genoeg(heb zelf iets minder en daar draait het ook nog redelijk op.
Dan komen natuurlijk de 2 belangrijkste dingen:
-Heb je al de laatste drivers van je Radeon7000 geinstalleerd(dus niet degene die zijn meegeleverd
-Probeer je die spellen op zijn mooist te spelen?

Verder vindt ik het eigenlijk niet zo slim om juist deze kaart te nemen. Als ik het goed heb mist deze kaart een T&L processor(wat waarschijnlijk een MUST wordt in de toekomst) maar ja, wie ben ik.

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Op dinsdag 26 februari 2002 21:52 schreef Ceyene het volgende:
Op de doos staan HEEELE goede eigenschappen vermeld, hoge resoluties, errug hoge freemreets...
Designed and built by ATI Technologies Inc.

Advanced 3D/2D graphics acceleration
Up to 64MB DDR memory
3D graphics resolutions up to 1920x1440
AGP universal bus (for AGP 2X/4X systems) or PCI
Industry leading DVD playback
TV Out with RADEON 7000 64MB DDR AGP
Microsoft WHQL certified driver for reliable performance
Easy to install

Maar geen T&L processor :(

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

dat is het slechtste model radeon wat je had kunnen nemen, minder pipes, geen T&L traag geklokt.

Breek je nek voorzichtig

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:34

hilgo

Clear your mind of can't.

Heb je (in geval van Via chipset based mobo) de 4in1 drivers geïnstalleerd ? Heb je eerste de drivers van je vorige videokaart verwijderd ?

Discogs

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Haal de RadeonTweaker en zet in ieder geval de geheugenspaarmodus aan (hoe heet die ook alweer). Dat scheelt weer wat...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste drivers geinstalleerd - resolutie in Medal Of Honor op 512x384 en zoveel mogelijk op sn laagst gezet (spel opties)... dat werkte dus niet: hij blijft traag :'( ... vervolgens RadeonTweaker gedownload. Zoveel mogelijk getweaked tot de prestaties optimaal (zouden moeten) zijn :? ... ook is de kaart op 180mHz gezet... het haalt allemaal niets uit :'( ... windows XP (!) is trouwens opnieuw geinstalleerd toen deze kaart in muh systeem ging. Ik heb trouwens ook geen 4in1 drivers geinstalleerd.. alles wordt automatisch herkend door XP, dus lijkt me niet nodig?! Of... toch?!

Enne... wat is een T&L processor?! waddoettie?! :?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op woensdag 27 februari 2002 12:05 schreef Ceyene het volgende:
...
Enne... wat is een T&L processor?! waddoettie?! :?
Een Transform & Lighting processor is een chip (GPU) die transforms van objecten en lichteffecten berekent. Op jouw kaart ontbreekt ie dus wat betekent dat het softwarematig gedaan moet worden. Hierdoor wordt je PIII hoger belast (en zo supersnel is die processor al niet...). Oftewel: je Radeon 7000 is idd. errug traag!

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Toch zou het niet echt uit moeten maken.

Overigens draaide mijn Radeon SDR (nu 7200) redelijk met een Celeron 800. Nu icm met een Tbird 1,2 Ghz gaat ie een stuk beter. Veel minder hickups en andere ellende. Of 3D Now! is beter verwerkt in de drivers van Ati dan SSE of extra brute CPU power speelt een rol. Wie weet...
Pagina: 1