ten eerste: ik heb de search gebruikt en ik kwam NIET op een antwoord.
eerst plaatje ter verduidelijking:

Het probleem:
Ik wil een kleine freesco server gaan maken, maar het probleem is dat de voeding alleen voor in de kast kan en niet achterin. Reden:
-hij past plat achterin niet, omdat de kast niet breder mag worden dan maximaal 35cm.
-op zijn kant achterin kan niet, omdat de kast niet hoger mag worden dan 14 a 15cm. (met voeding op zijn kant wordt die 16cm).
Mijn oplossing en dus ook meteen mijn vraag (of het kan):
Ik wil dus de voeding voorin maken (en de fan niet laten uitblazen, maar lucht laten inblazen. Ik maak de achterkant van de voeding open (dremel!!) en ik maak daar een buis (blauwe lijnen) in die de warme lucht vervoert en zo aan de achterkant van de server het eruit blaast.
Kan dit idee van mij wel, of houdt mijn voeding dat niet??
ps:Voeding is ongeveer 5 a 6 jaar oud dus niet al te krachtig.
Voordat mensen hierover gaan vragen:
-cpu is P1 75mhz wordt passief gekoelt. (8x8cm fan helpt um wel een Btje).
-Outtake fan komt er ook nog in, maar die past wel ergens.
-floppy drive past makkelijk onder voeding, dat ook geen probleem lijkt mij.
eerst plaatje ter verduidelijking:

Het probleem:
Ik wil een kleine freesco server gaan maken, maar het probleem is dat de voeding alleen voor in de kast kan en niet achterin. Reden:
-hij past plat achterin niet, omdat de kast niet breder mag worden dan maximaal 35cm.
-op zijn kant achterin kan niet, omdat de kast niet hoger mag worden dan 14 a 15cm. (met voeding op zijn kant wordt die 16cm).
Mijn oplossing en dus ook meteen mijn vraag (of het kan):
Ik wil dus de voeding voorin maken (en de fan niet laten uitblazen, maar lucht laten inblazen. Ik maak de achterkant van de voeding open (dremel!!) en ik maak daar een buis (blauwe lijnen) in die de warme lucht vervoert en zo aan de achterkant van de server het eruit blaast.
Kan dit idee van mij wel, of houdt mijn voeding dat niet??
ps:Voeding is ongeveer 5 a 6 jaar oud dus niet al te krachtig.
Voordat mensen hierover gaan vragen:
-cpu is P1 75mhz wordt passief gekoelt. (8x8cm fan helpt um wel een Btje).
-Outtake fan komt er ook nog in, maar die past wel ergens.
-floppy drive past makkelijk onder voeding, dat ook geen probleem lijkt mij.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler