[CM] Voedingsfan inblazen, foute boel?

Pagina: 1
Acties:

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 01:57
ten eerste: ik heb de search gebruikt en ik kwam NIET op een antwoord.

eerst plaatje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.slegers1/pasware/overclocking/server.gif

Het probleem:
Ik wil een kleine freesco server gaan maken, maar het probleem is dat de voeding alleen voor in de kast kan en niet achterin. Reden:
-hij past plat achterin niet, omdat de kast niet breder mag worden dan maximaal 35cm.
-op zijn kant achterin kan niet, omdat de kast niet hoger mag worden dan 14 a 15cm. (met voeding op zijn kant wordt die 16cm).

Mijn oplossing en dus ook meteen mijn vraag (of het kan):
Ik wil dus de voeding voorin maken (en de fan niet laten uitblazen, maar lucht laten inblazen. Ik maak de achterkant van de voeding open (dremel!!) en ik maak daar een buis (blauwe lijnen) in die de warme lucht vervoert en zo aan de achterkant van de server het eruit blaast.

Kan dit idee van mij wel, of houdt mijn voeding dat niet??

ps:Voeding is ongeveer 5 a 6 jaar oud dus niet al te krachtig.

Voordat mensen hierover gaan vragen:
-cpu is P1 75mhz wordt passief gekoelt. (8x8cm fan helpt um wel een Btje).
-Outtake fan komt er ook nog in, maar die past wel ergens.
-floppy drive past makkelijk onder voeding, dat ook geen probleem lijkt mij.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uhm ik zou je voeding gewoon laten zoals ie is (ff goed schoonspuiten en de fan op 7v laten lopen)...het is onlogisch om de hitte van je voeding de kast IN te blazen.
2 casefans is een beetje overkill in dit geval....ik zou 1 intake-fan plaatsen en je voeding zo laten, en misschien op tactische plaatsen wat extra ventilatiegaten/sleuven maken.

I reject your reality, and substitute my own.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:57
kan je op de plaats van de isa kaarten niet een fan zetten?
en vervolgens voeding gewoon naar buiten laten blazen

• PASware
Uhm ik zou je voeding gewoon laten zoals ie is (ff goed schoonspuiten en de fan op 7v laten lopen
dat gaat zeker gebeuren
het is onlogisch om de hitte van je voeding de kast IN te blazen.
daar heb je gelijk in, maar dan blaast die fan steeds tegen mijn voeten aan, want server komt onder "normale" pc te staan. en de hitte wordt niet mijn kast ingeblazen maar wordt door een buis geblazen en de warme lucht komt er aan de achterkant weer uit.
2 casefans is een beetje overkill in dit geval....ik zou 1 intake-fan plaatsen en je voeding zo laten, en misschien op tactische plaatsen wat extra ventilatiegaten/sleuven maken.
nou die andere casefan aan de voorkant moet er wel inkomen, voor de koeling van mijn cpu.
Op dinsdag 26 februari 2002 22:07 schreef monkel het volgende:
kan je op de plaats van de isa kaarten niet een fan zetten?
en vervolgens voeding gewoon naar buiten laten blazen
Op de plaats van die isa kaarten kan inderdaad een fan (kom misschien ook daar), maar met de voeding naar buiten laten blazen wil dus niet (zie hiero boven maar van deze reply).

Iemand misschien oplossing zodat ik geen last van koude voeten krijg (in de zomer is het wel handig :D ), maar toch de fan naar buiten kan laten blazen? veel ruimte heb ik daar niet voor!!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:57
voeding rechtsonder, en naar rechts laten blazen?
(zeker ook weer ruimte gebrek?)

• PASware
Op dinsdag 26 februari 2002 22:17 schreef monkel het volgende:
voeding rechtsonder, en naar rechts laten blazen?
(zeker ook weer ruimte gebrek?)
ja haha ook ruimtegebrek, ik heb alleen de voorkant en de achterkant vrij (zijkanten: kast en ladekastjes)

Iemand nog een antwoord op de vraag of mijn voeding dat volhoudt, dat wil namelijk graag weten. Ik reageer morgen wel weer verder)

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 22:23

Crazy-

Best life ever

zet hem op 7volt
gaat ie langzamer draaien :)
moet je dan nog maar is voelen ;) is ie niet koud

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:19 schreef PASware het volgende:

[..]

ja haha ook ruimtegebrek, ik heb alleen de voorkant en de achterkant vrij (zijkanten: kast en ladekastjes)

Iemand nog een antwoord op de vraag of mijn voeding dat volhoudt, dat wil namelijk graag weten. Ik reageer morgen wel weer verder)
Kan wel hoor (gniffel)..

• PASware
Op dinsdag 26 februari 2002 22:45 schreef CIOMrCrazy het volgende:
zet hem op 7volt
gaat ie langzamer draaien :)
moet je dan nog maar is voelen ;) is ie niet koud
jah ok op 7 volt, er moet toch een andere fan in,want die er nu inzit maakt een enorme kolere herrie op 12v en op 7v (op 5volt werktie niet).
Tja het kan natuurlijk wel, maar ik wil gewoon weten het kan zoals ik zelf eigenlijk bedoelde:
niet uitblazen maar laten inblazen, door de voeding heen en dan door een buis en aan de achterkant van de kast laten uitblazen. (chk plaatje bovenin).

Kan dit? (ik kan het wel proberen, maar als het fout gaat heb ik een probleem met mijn ouders denk ik)

• PASware
iemand nog?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Natuurlijk kan dat.
Zeker zoals jij dat doet met die buis.
De originele ATX specificaties vereiste ook dat de fan van de voeding naar binnen blies.
Of de luchtstroom nou van voor naar achter (nou geen flauw liedje gaan zingen) of vice versa gaat zal die voeding een worst wezen, en aangezien het een gesloten systeem is maakt het voor de rest van je PC ook geen donder uit.
Kan de voeding alleen nog te warm worden door een te langzaam draaiende fan op 7 of minder Volt, in de gaten houden dus.
En zorg nog wel voor een outtake voor de rest van de PC (wat er in gaat moet er ook weer uit)

Een cliche is ooit origineel begonnen

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Kan makkelijk :)
De mijne doet et zonder fan :)
Specs:
486DLC40@33
16MB
Twee keer UMC-chip ISA10Mb netwerkkaartje.
Geen VGA(alleen voor config nodig)
Geen IDE
fdd 1,44MB
Het energieverbruik is ongeveer 25~30W :)

Powered bij meergranenbrood.

• PASware
hey koekum bedankt, ik weet het nu.
Die extra outtake komt er nog wel (heb ik niet op plaatje gezet.

owjah Xtra info: voor dat plaatje heb ik visio 2000 prof gebruikt <---> aanradertje (net als paint shop pro) :)

Pagina: 1