Router een macadres van netwerkkaart geven

Pagina: 1
Acties:

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Hallo,
Ik weet het! maar hij staat er al in maar ik zal het wat beter uitleggen, Ik heb een router, Cisco1605R, en wil die aansluiten zo dat mijn modem (Terayon) alleen het macadres ziet van mijn netwerkkaart, die ik heb gekregen van Chello, anders doet hij het niet, dus dat ik de router het macadres van netwerkkaart geef.Volgens mensen in mijn omgeving moet het mogelijk zijn, maar weten niet hoe. Daarna wil ik een hubje aansluiten, zodat ik er nog 2 computers (minimaal) kan aansluiten.
Ik werk met Win98 en WinNT.(kan trouwens niets aan NT veranderen)
Hopende dat jullie iets weten!

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
als jij je router het mac adress van je netwerkkaart geeft moet je natuurlijk je netwerkaart weer een ander adres geven (je kan niet 2 dezelfde mac adressen hebben!)

A wise man's life is based around fuck you

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Das duidelijk, heb er nog 20 hier staan, dat is dus niet het probleem, maar nu?

• Zwelgje
kun je niet veel makkelijker chello bellen en zeggen dat je nic stuk is, en dat je nieuwe nic een ander adres heeft?

zo voorkom je later een hoop ellende

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
ja, maar ik wil graag die router gebruiken, is op aanraden gekocht, en dat gaat me ook niet in de koude kleren zitten. (dure hobby, zo'n router) het moet toch wel mogelijk zijn of niet?

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Weet niemand hoe het dan moet?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 21:38 schreef cablerichy het volgende:
ja, maar ik wil graag die router gebruiken, is op aanraden gekocht, en dat gaat me ook niet in de koude kleren zitten. (dure hobby, zo'n router) het moet toch wel mogelijk zijn of niet?
Je snapt niet helemaal wat hij bedoelt geloof ik. Je belt chello en zegt dat je nic stuk is, en geeft dan het mac adres door van je router als `nieuwe` nic.

• Zwelgje
Op dinsdag 26 februari 2002 21:55 schreef 1Nismo1 het volgende:

[..]

Je snapt niet helemaal wat hij bedoelt geloof ik. Je belt chello en zegt dat je nic stuk is, en geeft dan het mac adres door van je router als `nieuwe` nic.
kijk, jij snapt hem!

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Ok, maar hoe stel ik de router in, want zit nog steeds met het probleem, dat ik niet weet hoe ik em moet configureren, heb hem net aangesloten, maar krijg niet eens een 10.63.*.* ip, zo dat ik op kan geven wat voor een nieuw NIC ik gebruik. Ik heb een DHCP (Terayon) bij Chello/UPC misschien is het wel wat moeilijk.

Verwijderd

Uhm, sinds wanneer kun je een MAC adress aanpassen.

een MAC adres is een uniek hexa nummer. Als het goed is mag hij maar een keer voorkomen op de helewereld.

En onder M$ een MAC adres aanpassen??? Mag je mij vertellen hoe. Onder linux valt er wat te simuleren en kun je extra MAC adressen toekennen. (verstandig is anders maar goed).

2 dezelfde MAC adressen in een netwerk levert toch wel wat storingen op. :)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:06
Op dinsdag 26 februari 2002 23:24 schreef -Creative- het volgende:

een MAC adres is een uniek hexa nummer. Als het goed is mag hij maar een keer voorkomen op de helewereld.

En onder M$ een MAC adres aanpassen??? Mag je mij vertellen hoe. Onder linux valt er wat te simuleren en kun je extra MAC adressen toekennen. (verstandig is anders maar goed).

kijk het gaat hier om een router, een router is een stukje hardware waar je bijvoorbeeld internet mee kan delen. Dit stukje hardware heeft indd een mac adres, net als een netwerkkaart.

Soms kan je bij een router het mac adres simuleren, dan gebruikt de router het mac adres wat jij opgeeft. Ja dat is mogelijk en daarvoor hoef je niet altijd linux te draaien. Bijvoorbeeld met de linksys routers kan je ze gewoon invullen en werkt het.

Hoe het bij een cisco router werkt weet ik helaas niet maar als het mogelijk is dan moet het vast wel ergens staan.

Dus als iemand met cisco verstand dit leest, deze jongen wil gewoon z`n mac adres simulen :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Een router heeft idd een eigen MAC adres. Alleen ik zie niet echt het nut er van in om op een router een MAC te simuleren.

Gewoon de router configgen zodat hij op inet kan en op de clients de gateway en de dns-jes goed instellen.

een 1600 is zelfs instaat om als dhcp server te fungeren. Dus alles instellen op je router en bij je clients DCHP inschakelen en klaar is Clara. geen probs dus

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Onder vrijwel ieder OS kun je wel een ander MAC adres invoeren voor je kaart, daar zijn al 34985439 topics over geweest m.n. over Windows en Linux :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

code:
1
2
interface Ethernet1
 mac-address <mac vd netwerkkaart>

en dan is mac van de netwerkkaart is de volgende notatie:
####.####.####

sorry... kan nu ff niets meer zeggen wegens ontiegelijk zatte kop... (ik ben 20 gewonrden vandaag! :+ )

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
wel FF lezen, maar eh ik heb wel 20 netwerkkaarten, dus dat mag niet het probleem wezen, maar als ik mijn router aan zet volgens de stelling Kabelmodem->Router -> computer -> van uit computer -> ander netwerkkaart-> hub, gaat niet werken |:( ID-tje?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op dinsdag 26 februari 2002 21:32 schreef zwelgje het volgende:
als jij je router het mac adress van je netwerkkaart geeft moet je natuurlijk je netwerkaart weer een ander adres geven (je kan niet 2 dezelfde mac adressen hebben!)
klets.

zolang ze niet in het zelfde segment zitten, boeit het niets! (en als ze in het zelfde segment zitten, gaat er nog niets mis... alleen krijg je veel verkwiste bandbreedte, en onnuttig gebruikte processorkracht)
Op dinsdag 26 februari 2002 23:24 schreef -Creative- het volgende:

Lees jij deze draad maar eens heel goed:
[topic=184017]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:51

DinX

Motormuis

Laat je niet nog es op stang jagen Dirk-Jan :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 17:09
Het is allemaal niet zo moeilijk. Bel UPC en geef het MAC-adres van je router door (staat onderop op een sticker). Zeg gewoon dat je een andere comp heb gekocht met een nieuwe NIC ofzo. Dit is zelfs bij UPC binnen 5 minuten geregeld (mits je de HD zo snel aan de lijn hebt gekregen :D) dan de aansluiting als volgt maken. Kabelmodem -> Router -> Switch of hub -> daar alle andere pc's aan hangen. Vergeet niet eventueel een kruiskabel te gebruiken. Nu de router nog configureren, makkelijk om deze als DHCP server te laten fungeren op je interne netwerk. Aan de kant van de kabelmodem moet hij of als DHCP client fungeren of daar een statisch IP adres (met juiste subnet ed) inkloppen. Als je helemaal geen verstand van het configureren van Cisco routers hebt, dan heb je een ander probleem. Dan kan ik je aanraden om eens te kijken op www.mcsebraindumps.com en daar een cramsession van CCNA afplukken. Anders een Cisco goeroe proberen te strikken om hem te configureren. Veel suc6

Burpje

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:06
Op dinsdag 26 februari 2002 23:43 schreef -Creative- het volgende:
Een router heeft idd een eigen MAC adres. Alleen ik zie niet echt het nut er van in om op een router een MAC te simuleren.

Gewoon de router configgen zodat hij op inet kan en op de clients de gateway en de dns-jes goed instellen.

een 1600 is zelfs instaat om als dhcp server te fungeren. Dus alles instellen op je router en bij je clients DCHP inschakelen en klaar is Clara. geen probs dus
Omdat het bij chello gekoppeld wordt aan het MAC adres, dus wanneer jij met een ander mac adres verbinding probeer te maken met de DHCP server gaat dit niet lukken. Daarom dus simuleren om zo met een router verbinding met de DHCP server te krijgen en een IP adres te krijgen waardoor het internet geeeld kan worden. Bellen is indd ook een oplossing, denk niet dat ze die mac adressen gaan nakijken.

En zover ik wat weet van CISCO is dat er ook een apart grafisch programma`tje voor het instellen van routers. Een collega van mij heeft het een tijdje geleden gebruikt voor een WAN verbinding. Als ik em weer spreek en je bent er nog niet uit dan vraag ik het em wel even. Maar denk dat het ook wel op de CISCO site staat, mischien dat je het daar ook wel mee kan instellen...

suc6 iig

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Nou ik kom er niet uit, ik heb al die progies die erbij geleverd is, maar weet niet wat nu de bedoeling is, ben zelf niet zo goed in engels, maar er moet toch wel een voorbeeld zijn hoe je hem in moet stellen? Laat die mac maar zitten, dat heb ik al geregeld. Maar de config van de router, daar zit ik eigenlijk mee.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op woensdag 27 februari 2002 09:05 schreef cablerichy het volgende:
Nou ik kom er niet uit, ik heb al die progies die erbij geleverd is, maar weet niet wat nu de bedoeling is, ben zelf niet zo goed in engels, maar er moet toch wel een voorbeeld zijn hoe je hem in moet stellen? Laat die mac maar zitten, dat heb ik al geregeld. Maar de config van de router, daar zit ik eigenlijk mee.
je hebt geen flauw idee hoe je een cisco router met instellen?

OMFG!!! waarom koop je niet gewoon een standaard broadband router?

ik zal in ieder geval eveneen voorbeeld configje geven.
rest meot je zelf doen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
!
version 12.1
service timestamps debug uptime
service timestamps log uptime
service password-encryption
!
hostname [i]<verzin een naam>[/i]
!
enable password cisco
!
!
!
!
!
ip subnet-zero
ip dhcp excluded-address 192.168.0.1
!
ip dhcp pool DHCPPoolLAN_0
   network 192.168.0.0 255.255.255.0
   dns-server 212.183.68.130 212.183.68.131
   default-router 192.168.0.1
!
!
!
!
interface Ethernet0
 ip address 192.168.0.1 255.255.255.0
 ip nat inside
!
interface Ethernet1
 ip address dhcp
 mac-address [i]<chellonetwerkkaart mac adres mask: ####.####.####>[/i]
 ip nat outside
!
ip nat inside source list 1 interface Ethernet1 overload
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 Ethernet1
no ip http server
!
access-list 1 permit 192.168.0.0 0.0.0.255
!
line con 0
 password [i]<wachtwoord>[/i]
 login
 transport input none
line vty 0 4
 password [i]<wachtwoord>[/i]
 login
!
end

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
heel leuk, maar ik krijg dit niet in Ciscootje, waar mee moet dat doen dan?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

hyperterminal een ideetje?

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Hallo, een hypterterminal werkt wel in zo verre, dat ik kan alles zien, maar voor de rest kan ik niets van de boven beschreven script opgeven als hij klaar is met booten vraagt hij'' would you like to enter initial configuration dialog (yes) : als je YES opgeeft dat kun je een heleboel opgeven maar als nog niets van hierboven. Moet ik dit misschien in een *.txt file plakken en dan hernoemen als *.cfg? |:(

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
is er dan niemand die me hier mee kan helpen?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

wat jij vraagt is onmogelijk.
als je al niet snapt hoe de setup mode van een cisco werkt,
kun je handmatig configureren ervan wel helemaal vergeten.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Idd... gewoon even een middagje rustig gaan zitten met de manual op schoot (en een engels woordenboek ernaast?) en dan rustig lezen en kijken..
Misschien staat er al wachtwoord op oid en moet je eerst de firmware naar de default settings reseten, maargoed, dat staat waarschijnlijk ook wel in de manual!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Om de het MACaddress van je router te veranderen moet jouw router in bezit zijn van minimaal IOS versie
c1600-y-mz.122-1b
Dan gaat je naar config terminal en je typt even help en daar staat het comando voor jouw Nic in de 1600

Verder om een goede!!! config te kunnen schrijven kun je de ConfigMaker tool van cisco gebruiken.
Te downloaden op de cisco site.
http://www.cisco.com/public/sw-center/netmgmt/cm-reg.shtml
suc6

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Misschien heb ik het niet duidelijk uitgedrukt, maar het mac verhaal is al voor elkaar, het is door gegeven aan Joe Pie See, einde verhaal Mac, maar er stond een script van Dirk-Jan - op woensdag 27 februari 2002 om 14:20, en dat scriptje heb ik geprobeerd via Hyperterminal, up te loaden, maar dat is in geen enkel mogelijkheid in te voeren, ik heb het al geprobeerd via een programma Cisco Fast Setup en het verhaal (script) in een *.txt geplakt en hernoemt in *.cfg, natuurlijk met de nodige wijzigingen, maar hij accepteerd het niet, overigens wel eerst de oude huidige config gedeleted, maar pakken ho maar, met de progie configmaker van Cisco ben ik ook aan het stoeien geweest, maar hij krijgt geen connectie met het modem :( ik wilde alles in DHCP modes hebben, maar krijg vooralsnog geen lease.
|:( ): |

• JackBol
  • Niet online

JackBol

kun je een keer een 'show version' en een 'show run' posten?

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 22:51 schreef cablerichy het volgende:
progie configmaker van Cisco ben ik ook aan het stoeien geweest, maar hij krijgt geen connectie met het modem :( ik wilde alles in DHCP modes hebben, maar krijg vooralsnog geen lease.
|:( ): |
Modem? het ging toch om een router?

Hoe maak je de verbinding met de router?
via de com poort van je pc naar de console met een console-cable?
Heb je de aantal bits per sec, data bits, stop bit, enz goed staan

Neem anders het programma tera term te downloaden bij download.com deze werkt een stuk beter dan hyperterm....

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Hierbij the version:
Cisco Internetwork Operating System Software
IOS (tm) 1600 Software (C1600-Y-M), Version 12.0(3), RELEASE SOFTWARE (fc1)
Copyright (c) 1986-1999 by cisco Systems, Inc.
Compiled Mon 08-Feb-99 20:15 by phanguye
Image text-base: 0x02005000, data-base: 0x02455958

cisco 1605 (68360) processor (revision C) with 7680K/512K bytes of memory.
Processor board ID 17059583, with hardware revision 00000002
Bridging software.
X.25 software, Version 3.0.0.
2 Ethernet/IEEE 802.3 interface(s)
System/IO memory with parity disabled
8192K bytes of DRAM onboard
System running from RAM
8K bytes of non-volatile configuration memory.
4096K bytes of processor board PCMCIA flash (Read/Write)

Is dit wat je bedoeld?

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 10:02 schreef cablerichy het volgende:
Hierbij the version:

Bridging software.
System running from RAM

Is dit wat je bedoeld?
Nee

Ik bedoelde van je hyperterm...
Of gebruikje nu Tera term? werkt een stuk beter

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Zal ff kijken maar dan moet ik eerst dat progie gaan vinden en zo, geef me tijd. eh

Router>show version

ROM: System Bootstrap, Version 12.0(3)T, RELEASE SOFTWARE (fc1)
ROM: 1600 Software (C1600-RBOOT-R), Version 12.0(3)T, RELEASE SOFTWARE (fc1)

Router uptime is 2 minutes
System restarted by power-on
System image file is "flash:aaa0269.bin"

Bridging software.
System running from RAM

Configuration register is 0x2102
------------------------------------------------------------
Maar show run wordt niets, hij kent dat command niet.
Maar voor de rest mag het niet baten, ik kom er echt niet uit, dat stoeien met een engels woordenboek mag ook niet baten. Dat progie 'Tera term' mooi simpel programma, maar hyperterminal van windows werkt net zo, zie daarbij geen verschil. Als er toch mensen zijn die mij wel iets nieuws kan vertellen, behalve, "ja moet je maar met configmaker configureren", ja dat kan ik ook verzinnen. :? ik wordt hier nogal triest van.

Pagina: 1