Toon posts:

Canon Powershot S40 ... en de rest??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na maandenlang surfen naar informatie omtrent digi camera's ben ik er eindelijk uit (denk ik :9) Aanvankelijk keek ik naar de Nikon Coolpix 880, dan naar de 885 (heel veel negatieve mededelingen gelezen vooral ivm "rood"), dan zette ik m'n zinnen op de Canon Powershot G2 en die was het wellicht ook geworden tot ik plots de Canon Powershot S40 ontdekte!!! Deze laatste zou zowat evenveel in z'n mars hebben als de G2, maar bij de S40 kan je dus geen andere lenzen nog een externe flitser opsteken, nah ja! Heb twee spiegelreflex camera's met alles erop en eraan, en hoe vaak heb ik die "telelens" gebruikt ... 1 keer in 5 jaar tijd :?
Dus, één dezer dagen ga ik mij "waarschijnlijk" *D een Canon Powershot S40 bestellen bij www.fotoking.de in Duitsland - nergens goedkoper gevonden, en voordeel is dat ze onder rembours leveren in België!! Hou er niet zo van om vooruit te moeten betalen en dan maar afwachten of ze de bestelling daadwerkelijk binnen 6 werkdagen leveren ... Fotoking levert daarenboven een uitstekende service! Een familielid uit Nl bestelde er z'n camera en kreeg daarbij tot nu toe ook goede service! Zelf heb ik ook al het één en ander aangevraagd bij hun, en telkens netjes antwoord gekregen :) Nou, ter zake:
Om geen problemen te hebben bij het overzetten van pics naar Pc (ik las hier ergens laatst zoiets over de G2) en om efficiënt te kunnen werken wil ik er ook een "USB Reader" bij kopen en goede CompactFlash kaarten (liever van een merk, want "naamlozen" worden vaak niet gelezen door de Reader - ervaring van m'n schoonbroer :p) en dan heb je toch weer ellende ... Dus, mijn vraag:
waar kan ik het goedkoopst dergelijke Reader en CF kaarten (van Kingston?? of andere suggesties??) online bestellen?
Alle sugesties zijn welkom ... Tot pics?????

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik raad je niet aan of zo'n grote aankoop via internet te bestellen en zeker niet vanuit een ander land...

mijn mening is dat je beter 100 euro meer kan betalen, zodat je ff langs de winkel kan wippen als de camera niet helemaal goed is...

goed merk CF is Sandisk (128 MB is leuk, kost zo'n 90 euro)

reader is niet nodig...ik heb de S30 en nog geen enkel probleem gehad met het lezen van de kaart...kan me ook niet voorstellen dat hier problemen mee kunnen komen...
vanuit de camera downloaden is zelfs beter, als je bedenkt dat het steeds in en uit halen van de flashkaart het klepje weleens lam zou kunnen maken....

vergeet er ook geen extra accu bij te nemen, die dingen raken snel leeg, maar dat is algemeen bekend...

tenslotte....
ik heb ook de overweging gemaakt tussen S30 en S40...

het is de S30 geworden, omdat het effectieve verschil van 0,6 mp (3.8 tegenover 3.2) te klein is voor de meerprijs van 200-250 euro...

trouwens...uit sommige tests komt de S30 er qua scherpte beter vanaf (CCD van S40 moet 'alles uit de kast' halen om de 4mp te kunnen verwerken - en daarbij gaat blijkbaar iets van de kwaliteit verloren)
komt nog bij dat de S30 IETSIE sneller is in gebruik...

Naja...dat was het...
als er nog wat is, zeg het dan...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

ik verwachtte eigenlijk wel een 'dankjewel' voor mijn antwoord *D

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op dinsdag 26 februari 2002 21:55 schreef Mooooody het volgende:
ik verwachtte eigenlijk wel een 'dankjewel' voor mijn antwoord *D
LOL, niet iedereen zit de hele tijd naar z'n eigen topic te kijken.

* Compubiter vraagt zich af waarom mensen dan zo'n topic posten... ;)

Verwijderd

ik heb zelf de S30 een perfect dingetje daarin zit een CF kartje van Dane-elec 128mb en het werkt allemaal perfect

• Mooody

Mooody

elmoody

Op dinsdag 26 februari 2002 22:03 schreef Wellerpv het volgende:
ik heb zelf de S30 een perfect dingetje daarin zit een CF kartje van Dane-elec 128mb en het werkt allemaal perfect
maar je hebt geen speling in je zoomlens?
:P

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel allemaal voor de antwoorden tot nu toe !!!

Sorry Mooooody, zat effe tv te gapen ;)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:10 schreef Mooooody het volgende:

[..]

maar je hebt geen speling in je zoomlens?
:P
helaas niet ;)

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op dinsdag 26 februari 2002 21:31 schreef Mooooody het volgende:
mijn mening is dat je beter 100 euro meer kan betalen, zodat je ff langs de winkel kan wippen als de camera niet helemaal goed is...
Helemaal mee eens. Zaterdag heb ik een Olympus C2040z besteld voor 595 euro bij een goede fotozaak... Bij Kamera Express is hij dan misschien wel 94 euro goedkoper, maar ik wil geen risico's nemen als er wat mis mee mocht zijn. En als foto-hobbyist zou ik mijn digicam ook niet zo gauw bij de foto-zaak kopen....

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 26 februari 2002 21:31 schreef Mooooody het volgende:
ik raad je niet aan of zo'n grote aankoop via internet te bestellen en zeker niet vanuit een ander land...

het is de S30 geworden, omdat het effectieve verschil van 0,6 mp (3.8 tegenover 3.2) te klein is voor de meerprijs van 200-250 euro...
Ik dacht al! Waarom haalt hij dat ding nou bij Dixons man! (toen met je lens die niet 100% vast zat). Enuh, wat dat laatste punt ben ik het helemaal met je eens.

Het verschil is trouwens 90 euro. Maarja als je hem bij dixons haalt dan zal het verschil wel groter zijn >:)

• Mooody

Mooody

elmoody

Op woensdag 27 februari 2002 21:47 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik dacht al! Waarom haalt hij dat ding nou bij Dixons man! (toen met je lens die niet 100% vast zat). Enuh, wat dat laatste punt ben ik het helemaal met je eens.

Het verschil is trouwens 90 euro. Maarja als je hem bij dixons haalt dan zal het verschil wel groter zijn >:)
nou...als we in nederland kijken kost de S30 719 euro bij dixons (voor mij dan) en de S40 op het goedkoopst bij een webwinkel (die 'm vast niet op voorraad heeft) 875 euro met verzendkosten...scheelt toch 155 euro (da's bijna 350 piek)

voor die 350 piek kun je beter een 128 mb CF card en extra accu kopen...

ik kocht hem dus bij dixons, omdat ik daar korting krijg...zie hem maar in een winkel ergens anders om je heen voor 719 euro te krijgen...ik daag je uit! :) (gaat dus om ECHTE winkels)

Verwijderd

Een Microdrive is ook heel leuk om te nemen, daar gaat nog veel meer op :P

Iets bestellen uit een ander land lijkt me niet zo'n probleem, als je gewoon een betrouwbare shop kiest.

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

kijk eens bij www.crucial.com voor cf kaartjes
ik heb er al een paar, en is eerste klas kwaliteit.
spullen worden meestal binnen enkele dagen geleverd, heb hier al enkele malen iets besteld, en ben nog nooit teleur gesteld.

• U-96

U-96

oh, ja kijk ook eens bij: www.webvoordelig.nl voor camera prijzen...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
BTW. check nog ff het ik wil digicam hebben topic, heb nog vraagje over S30 :)
Canon PowerShot S 30 Voor meer info: klik hier Euro 734.40
Was daar goedkoop an? Fotoking mat!

http://www.tweakers.net/pricewatch/21146

• U-96

U-96

maandag cf kaartjes besteld bij crucial, vandaag (donderdag) binnen...kunnen veel nedrlandse shops nog wat van leren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 22:14 schreef U-96 het volgende:
oh, ja kijk ook eens bij: www.webvoordelig.nl voor camera prijzen...
Ja, Webvoordelig ken ik wel, maar het probleem is (voor mij dan) dat ze niet onder rembours in België leveren :'(

Mijn CF-kaartjes bestel ik nou bij Informatique.nl, die moet ook heel goed zijn en levert ook snel! :p
Pagina: 1