Voeding Aopen

Pagina: 1
Acties:

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:54
Is dit goed
3.3 volt op voeding = 3.42
5.00 volt op voeding = 4.86
12.00 volt op voeding= 12.54

Kan ik met de voedingsmod voor Aopenvoedingen de 5 volt goed krijgen zonder dat de 12volt te hoog word. 12 volt is nu al 12,54 volt?

www.digireflex.nl

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

de boel werkt toch? wat ga je dan klooien?

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Dr zit vast wel een voltage chipje in die voeding. Dan werkt het net zo als bij een moederbord-voltagemod. De Vsense pin moet dan via een potmeter met de aarde verbonden worden. Dan lekt er spanning weg en denk het chippie dat er te weinig spanning op staat, waardoor die verhoogd wordt.

Vraag mij alleen niet welk IC dat dan moet zijn. Daarvoor zal je ze allemaal ff moeten nazoeken (ICnummer bij google intikken ofzo).

Nou moet ik erbij vertellen dat dit verhaal puur theoretisch is, en dat het ook best anders kan zitten. Maar mijn eigen +5V is 4,86 en dat werkt ook prima, dus waarom zou je gaan klooien?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 26 februari 2002 22:42 schreef Krankenstein het volgende:
Dr zit vast wel een voltage chipje in die voeding. Dan werkt het net zo als bij een moederbord-voltagemod. De Vsense pin moet dan via een potmeter met de aarde verbonden worden. Dan lekt er spanning weg en denk het chippie dat er te weinig spanning op staat, waardoor die verhoogd wordt.

Vraag mij alleen niet welk IC dat dan moet zijn. Daarvoor zal je ze allemaal ff moeten nazoeken (ICnummer bij google intikken ofzo).

Nou moet ik erbij vertellen dat dit verhaal puur theoretisch is, en dat het ook best anders kan zitten. Maar mijn eigen +5V is 4,86 en dat werkt ook prima, dus waarom zou je gaan klooien?
Ik weet niet waar het precies mee geregeld wordt, maar feit is dat +5 en +12 met dezelfde weerstand ingesteld worden... :(
En over het waarom van deze mod: Bij snelle processors (zo rond 1500 en hoger) zakt de +5 van de voeding in, omdat deze niet genoeg amperes kan leveren... als je de +5 hoger zet, hoeven er minder amperes geleverd te worden dus blijft je +5 lijn stabieler, dus je VCore stabieler, dus je processor stabieler :)
Dacht ik :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb met diezelfde kast:
3.31
4.89
11.94
(Met Winbond Hardware Monitor)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:33

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb met die voeding als ik de gegevens uitlees in speedfan.

1,54V :?
4,81V
12,28V

Ik weet niet of het proggie wat Voltage's betreft klopt anders is het wel een btje eigenaardig dat ie 1,54 aangeeft bij me 3,3V lijn.
Pagina: 1