• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Mijn pa kwam vandaag met het volgende papier thuis:

Aan alle GSM-gebruikers,

Na de computers zijn nu ook de gsm's aan de beurt. Ook de mobiele telefoon kan nu worden geinfecteerd met een virus. Als je een oproep krijgt en op het venster van de telefoon staat:

UNAVAILABLE

aanvaardt deze oproep NIET sluit de oproep af. Als je de oproep aanvaardt wordt je telefoon besmet door het virus.

Het zal alle ITME- en IMSI-informatie van je GSM en SIM-kaart verwijderen en daardoor je telefoon en kaart onbruikbaar maken. U dient zich dan een nieuwe telefoon en een nieuwe kaart aan te schaffen. Deze informatie is bevestigd door Motorola, Nokia en KPN

Dit is als het goed is ook te zien op deze websites:

www.mot.com www.nokia.com en www.con.com

Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en die zich voordoet als iemand van uw provider, waar u aangesloten vent. Men vraagt u op het einde van het gesprek om 09# of #09 in te toetsen te controle van uw toestel. DOE DIT NIET EN VERBREEK ONMIDDELIJK DE VERBINDING. Deze bende beschikt namelijk over apparatuur om via deze code het nummer van uw SIM-kaart te leze en hiermee nieuwe kaarten aan te maken.

Okay wat is hiervan waar en wat niet? Volgens mij is er niets van waar, maar ik vraag het toch even.

Het eerste klopt sowieso niet volgens mij omdat:

De SIM is een chipkaart met daarop een microprocessor. Net als een echte computer bevat de kaart verder ROM met het operating system. Dit operating system is bij het maken van de chip ingebakken zodat het nooit kan worden veranderd. Daarnaast bevat het wat RAM, voor intern gebruik door de processor en een EEPROM1 geheugen voor de applicatie programma's en de bijbehorende data. De eerste SIMs hadden 3 kByte geheugen. Tegenwoordige kaarten hebben 16 tot 32 kByte geheugen en de verwachting is dit snel zal groeien tot 64 kByte.

Het bevat wat RAM dus niet veel en ROM kun je niet wissen!!!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Klinkklare onzin!!!

----

Loekie

When I'm dead bury me upside down, so the world can kiss my ass!

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

dat bericht kregen we bij mij op het werk ook allemaal

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:20

uibeltje

Idiotheque

HAHAHAHAHA!!! Leuk verzonnen maar slaat echt helemaal nergens op.

Verwijderd

hoe vaak heb een programma of een script in een sms of oproep gezien? Volgens mij moet de eerste executable sms, of geluidsoproep nog uitgevonden worden.

Wel een leuke grap...

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:58
Mijn vader kwam er ook vandaag mee thuis.
Toen ik het las had ik ook zo`n m`n twijfels, maar weten jullie zeker dat dit niet kan?
M`n pa denkt nl. dat het echt is......

Verwijderd

Tuurlijk niet man.. mn pa die kreeg ook een smsje en daarin stond dat het vette BULL was... en dat we dat tegen iedereen moesten vertellen.. bij deze :)

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
er was toch een hele tijd teruig wel iets met dat #90 ?.. dan kon je verder bellen op die ander zijn kosten ofzo>?

Verwijderd

Ik kreeg laatst ook een mail met bovengenoemd "virus". Heb die mail meteen weggeknikkerd. Kan helemaal niet, virus is je GSM. Natuurlijk valt er wel te hacken, maar volgens mij moet je dan toch nog altijd eerst zelf allerlei codes inkloppen om dat aan de praat te krijgen. En zolang je niet op dat soort verzoeken ingaat kan er volgens mij niks gebeuren...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-03 06:19
vanmorgen stond er in de krant dat dit een broodje aap verhaal is... (Brabants Dagblad)
Pagina: 1