hoe eventuele router aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
hoi ik heb een vraagje..
ik heb hier 4 computers op @home met 3x legale ip van @home en 1x een tweede ip van mijn vriendin haar @home...

1 com met die ip van me vriendin werkt opeens niet meer.. dit was de situatie

O----@home--Hub 1----com 1
---------------\-----com 2 met ip van vriendin
----------------\-----hub 2---com 3
-------------------------\----com 4

is het mogelijk dat ik ipv hub 2 een router neerzet? dat ik een ip van com 3 of 4 op com 2 gebruik?

en wat is een goede router? moet wel goedkoop zijn.. ik wil geen server draaien...

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 10:33
Huh, hoe krijg jij het voor elkaar om 4 pc's op 3 ip's te laten draaien, maar oke.
De router sluit je gewoon direct achter je COM21 aan (of verderop, wat beter uit komt). Het is gewoon net zo'n soort dingetje als je hubje, ietsie groter, en er zit veel meer in. Er zit nl. ook meestal een ingebouwde hub/switch in (4 poorts) en op die manier is het dus mogelijk om er 4 pc's op aan te sluiten (of meer, d.m.v hubs/switches).
Je plugt een pc in, en stelt de @home servergegevens in, en dan plug je de COM21 in. Waarschijnlijk router restarten ofzow, en dan internetten.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• mr_niceguy
ik heb op 1 com een ip van de @home van mijn vriendin deed het eerst welk en nu niet meer.. ik wil de router eerst dan wel voorlopig in de plaats van de hub 2 hebben.. kan die router dan 1 ip delen als het waren dat ik met com 3 en 4 gewoon kan internetten?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op dinsdag 26 februari 2002 20:46 schreef mr_niceguy het volgende:
ik heb op 1 com een ip van de @home van mijn vriendin deed het eerst welk en nu niet meer.. ik wil de router eerst dan wel voorlopig in de plaats van de hub 2 hebben.. kan die router dan 1 ip delen als het waren dat ik met com 3 en 4 gewoon kan internetten?
Ja, hier heb ik een Vigor 2200E met Chello, en zit er nu met 2 pc's op.

Juist

• mr_niceguy
Op dinsdag 26 februari 2002 20:55 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Ja, hier heb ik een Vigor 2200E met Chello, en zit er nu met 2 pc's op.
een Vigor 2200E? is dat een goede router?
heb je een prijsindicatie of een linkje?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Juist

Pagina: 1