Toon posts:

NT server en privileges :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 server staan. Domein ingesteld. Op het netwerk gezet en de eerst user aangemaakt. In dit geval een notebook met ook Windows 2000. Deze ingesteld op het domein en hem in laten loggen. Dit werkt ook allemaal. Dus eigenlijk gaat het tot hier goed.

Maar dan loop ik op het probleem dat ik niet genoeg 'privileges' heb op de notebook om bijvoorbeeld mijn netwerk in te stellen, en meer van dat soort zaken. Dit heeft natuurlijk te maken met de rechten. Het volgende heb ik gevonden met de 'search', maar niet echt duidelijk voor mij:
je zult jezelf rechten moeten gaan geven op de NT machine.
dit kan je doen door van , ik ga ervanuit dat je NT server hebt geinstalleerd, rechten te gaan verlenen.
na ja hier was je zelf ook al achter maar dat doe je als volgt:
je maakt een gebruiker aan, die heb je al, dat was beheerder.
daarna ga je die gebruiker rechten geven op bepaalde mappen.
wat niet echt noodzakelijk is maar is altijd handig.
Wat je dan doet is je winXP machine aan laten melden op je server.
dit zit in netwerkomgeving -> client voor microsoft netwerken -> eigenschappen -> aanmelden bij windows NT domein.
als het goed is meld je je nu aan op de server.
nu kan je gebruik maken van bepaalde hulpprogramma's die op de winNT server cd staan.
volgens mij heet die map client.

lukt het je nog niet.
neem dan maar ff contact met me op via m'n email.
ik heb dit probleem vaker verholpen dus ik weet hoe het ongeveer moet.

grtn VyRuZ
Dus mijn vraag. Wat moet ik gaan doen? Waar kan ik de rechten gaan aanpassen, op de notebook zelf of op de server, en hoe?

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de uitleg. En dit is nieuw voor mij, had voorheen altijd een netwerk met 'workgroup', maar wil dit eens uit gaan proberen.

Verwijderd

Log in met het local admin account van de win2k laptop op de werkgroep (de naam van de machine). Start admin tools, computer management en voeg je domain account toe aan de local admin groep. Daarna opniew inloggen in het domain en kun je doen wat je maar wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 21:38 schreef smiley het volgende:
Log in met het local admin account van de win2k laptop op de werkgroep (de naam van de machine). Start admin tools, computer management en voeg je domain account toe aan de local admin groep. Daarna opniew inloggen in het domain en kun je doen wat je maar wilt.
Helaas, ook Access Denied...

Verwijderd

Op de laptop inloggen als admin maar wel op het domein. Dan ben je heer en meester en kun je doen en laten wat je wilt.
En maak groepen aan op de server en koppel daar je gebruikers aan.

En is toch erg makkelijk dat een gebruiker niks kan aanpassen. Heb je ook minder gelazer en probs.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 23:31 schreef -Creative- het volgende:
Op de laptop inloggen als admin maar wel op het domein. Dan ben je heer en meester en kun je doen en laten wat je wilt.
En maak groepen aan op de server en koppel daar je gebruikers aan.

En is toch erg makkelijk dat een gebruiker niks kan aanpassen. Heb je ook minder gelazer en probs.
Ja het is gelukt. Nou nog leren hoe je echt zelf kan gaan instellen per groep wat ze wel en niet mogen...

Verwijderd

Suc6 verder :)

Mocht je meer willen weten post dan hieronder verder, want dan lees ik het :)
Pagina: 1