Toon posts:

[JS] Plaatje niet zichtbaar na veranderen van SRC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
<SCRIPT LANGUAGE=Javascript>
  function icon_hide(id) {
    eval('icon'+id).src = 'graphics/hide_replies.png';
  }
</SCRIPT>

Met dit in de body:
code:
1
<A HREF="javascript:void(null);" onClick="icon_hide('1');">[img]"graphics/show_replies.png"[/img]</A>

Als ik op de link klik verdwijnt het plaatje (show_replies.png), maar blijft de plaats waar hide_replies.png moet komen te staan leeg. (er blijven wel 10 pixels vrij, aangezien width=10). Als ik rechterknop - eigenschappen doe op het 'plaatje' (dat er dus niet is), zie ik bij name 'graphics/hide_replies.png' staan, zoals het dus hoort. Maar ik zie het plaatje gewoon niet :)

Ligt dit aan mij? Of aan de code? :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

crisp

Devver

Pixelated

en met een .jpg of .gif?
probeer anders dit eens:
code:
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
  function icon_hide(id) {
    eval('document.images[\'icon'+id+'\'].src = \'graphics/hide_replies.png\'');
  }
</script>

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 20:46 schreef crisp het volgende:
en met een .jpg of .gif?
probeer anders dit eens:
code:
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
  function icon_hide(id) {
    eval('document.images[\'icon'+id+'\'].src = \'graphics/hide_replies.png\'');
  }
</script>
Werkt allebei niet :/

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik merk ook dat als de functie uitgevoerd wordt, dat de animated gif bovenaan de site stilstaat. Is er dan misschien iets anders mis? Ik hoorde van wat andere mensen al dat ik die hide_replies.png en evt ook show_replies.png moest preloaden op een of andere manier. Hoe? :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zet de pagina eens online en geef ons eens een linkje; anders blijft het gis-werk...

Intentionally left blank

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 26 februari 2002 23:24 schreef tjetta het volgende:
Hm, ik merk ook dat als de functie uitgevoerd wordt, dat de animated gif bovenaan de site stilstaat. Is er dan misschien iets anders mis? Ik hoorde van wat andere mensen al dat ik die hide_replies.png en evt ook show_replies.png moest preloaden op een of andere manier. Hoe? :)
als dat een animated gif in de pagina is betekent het dat je HREF zou zijn uitgevoerd; echter zoals je de code plaatste was dat nou juist goed:
een HREF met "javascript:void(null)", die retourneert een lege waarde en 'disabled' de HREF die er normaal voor zorgd dat animated gifs gestopt worden en plaatjes niet meer worden ingeladen (omdat normaal een HREF-link betekent dat er naar een andere pagina gegan wordt)

ik vermoed dat je ergens in je HREF een foutje hebt staan

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 23:30 schreef crisp het volgende:
Zet de pagina eens online en geef ons eens een linkje; anders blijft het gis-werk...
hiero :P

ik hoop dat source beetje overzichtelijk is, zit beetje in de knoop met \n en mijn 'View Source' doet het hier niet (maar dat is meer iets voor een ander topic :P)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mmmm, volgens mij heb je het probleem reeds opgelost, want hij doet ut gewoon bij mij.
1 tipje: zet in die link nog even
code:
1
onFocus="this.blur"

dan krijg je ook niet van die lelijke stippellijntjes om die link...

[edit]
Mmmm, na leeghalen van mijn cache toch weer een probleem.
Lijkt erop dat je het plaatje dus inderdaad even moet preloaden in je <head> sectie:
code:
1
2
var preloadimg = new Image(0, 0);
preloadimg.src = 'graphics/hide_replies.png';

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik heb je oplossing geprobeerd, maar het werkte niet. Wat gevarieerd met bepaalde mogelijkheden, niets hielp. Ik heb nu gewoon javascript:void(null); in de href vervangen met # en alles werkt als een euh... zonnetje? :)

Ik heb dit zoveel mogelijk proberen te voorkomen aangezien sommige browsers bij # naar de bovenkant van een page gaan, waar ik niet op zat te wachten :)
Pagina: 1