videoflash betere performance ?

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ha die medemensen weer :D

Here's the question --> Mijn bios van mij videokaart is niet meer de nieuwste en ik dacht aan een videoflash (geen flauw idee hoe dat moet), ik ga nu niet zeuren hoe het moet :P .... maarrr of ik er een 'performance-stability-compatability' increase mee krijg ??? Zoja, dan zoek ik wel uit hoe ik moet flashen en doe ik dat. Ik wil niet overclocken ofzo (loopt al op 200@200), maar de vraag is duidelijk.
thnx peops *D

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

De vraag is inderdaad duidelijk maar niet volledig.
Wat voor videokaart heb je? (Merk+Type)
Wat voor BIOS heb je nu? etc

In vele gevallen zal het qua snelheid niet wat schelen maar lossen Bios-updates alleen problemen op zoals eventuele hardwareconflicten.
Toevallig weet ik dat ik mijn kaart WEL heb kunnen versnellen door een BIOS met SBA te flashen (SideBand Adressing) maar je zou op de site van de fabrikant van je videokaart ZELF moeten controlleren of het voor jou wat uit zou maken.

• Cassius
  • Niet online
Ik heb een ASUS V7100 Pro/T Retail :P Geforce 2 MX (32 MB)
kweenie welke bios ik nun heb, maar is ff nie belangrijk. Zou een nieuwe bios (en die is er) een boost geven ?

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Wil trouwens usericon veranderen, maar heb gehoord dat dat niet kan op het moment, wanneer is dat weer mogelijk ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 20:43 schreef marzzman het volgende:
Ik heb een ASUS V7100 Pro/T Retail :P Geforce 2 MX (32 MB)
kweenie welke bios ik nun heb, maar is ff nie belangrijk. Zou een nieuwe bios (en die is er) een boost geven ?
Welke BIOS je nu hebt is wel degelijk belangrijk.
Je vraagt of de nieuwe BIOS een boost zal geven. Dan moeten mensen weten welke je nu hebt! ander weet je het verschil niet. Voorbeeld:

Versie 1 -> 2 = boost
Versie 2 -> 3 = geen boost

Heb je versie 1 dan maakt het dus wel wat uit. Heb je versie 2 dan scheelt het niets in snelheid.

Zoals ik al zie maakt het bij mijn weten niet veel uit. Ik zou zeggen Flash hem gewoon en als het je niet bevalt zet je de oude terug. Simpel toch?
Bovendien is de update er niet voor niets dus er zal wel iets aan verbeterd zijn.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb nog nooit een kaart gehad of gezien wat door het flashen een betere performance haalde.
Sideband addressing is een optie die in en uitgeschakeld kan worden in iedere bios van de videokaart, dus dat heeft niets met performance winst te maken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 21:51 schreef Rick2001 het volgende:
Ik heb nog nooit een kaart gehad of gezien wat door het flashen een betere performance haalde.
Dan is dit de eerste: de Asus v6800 Deluxe DDR.
met de nieuwe BIOS loopt hij dus wel sneller dankzij SBA.
Sideband addressing is een optie die in en uitgeschakeld kan worden in iedere bios van de videokaart, dus dat heeft niets met performance winst te maken.
Onzin, op de eerste plaats kan absoluut niet elke video SBA aan.
De nieuwe BIOS die ik heb bied ondersteuning voor SBA.
Dat betekent wel degelijk een performance winst!

Verwijderd

Mja, je kan in elke GF2 bios SBA enablen als je dat zelf wil, jammer is alleen dat het een performance winst van 0.1% geeft of zo.
Pagina: 1