[sendmail] local mail zorgt voor opstopping in que

Pagina: 1
Acties:

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
Tja.. ik heb al erg lang een zeer irri sendmail probleem. Het zit namelijk als volgt.

Zodra iemand via een site (en dus een script) op mijn server een mailtje naar de eigenaar (user op dezelfde server) verstuurd dan blijft het mailtje in de queue hangen. Het maakt niet uit of het een PHP of Perl script is wat het naar mijn server verstuurd.

Het probleem is verholpen als ik even handmatig de mailqueue flush. Wel erg irri om dat steeds te moeten doen en daarbij (ik doe het de laatste tijd 2* per dag) komen de verstuurde mailtjes ook niet direct aan (pas na de flush).

Heeft iemand dit ooit meegemaakt of kent iemand een oplossing?? Alvast bedankt!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
^^^^^^^^^^

Niemand??

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb er ook mee te maken, helaas is het probleem niet reproduceerbaar. De ene keer blijft het mailtje staan, de andere keer wordt het mailtje direct verstuurd (ook al zijn eerdere berichten in de queue blijven staan)
Ik heb het idee dat het enkel via apache wel eens fout gaat, een perlscript direct in de shell uitvoeren lijkt tot nu toe altijd goed te gaan. Omdat het niet zo makkelijk te reproduceren is ben ik daar echter niet helemaal zeker van.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Wat je kan doen ... en dit is meer om het te automatiseren dan om het euvel te verlossen. Maar je kan gewoon even via crontab elk uur of weet ik veel wanneer even je queue laten legen.

Voor info over cron moet je maar ff zoeken naar een topic ;)

Verder ligt het niet aan het feit dat er niet (goed) ge-resolved kan worden :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem