Verhouding behouden bij maken Video-CD

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 18:50
Ik heb enkele plaatjes waarvan de meeste een verhouding van 1,5:1 (15:10), zoals een foto, hebben. Nu wil ik deze, tesamen met audio in een Video-CD pleuren.

Hierbij is het belangrijk dat de 'aspect ratio' dus gelijk blijft, anders worden de plaatjes helemaal gestrecht. Ik maak met Adobe Première 6.01 een 'DV - PAL', waarbij staat dat de ratio 4:3 is, maar het aantal pixels is 720x576 (een aspect ratio van 1,25).

Met welke aspect ratio/verhouding moet ik nu die plaatjes uitsnijden en aanvoeren in Première om de verhouding op het TV-scherm gelijk te houden aan de originele pic? Dus de plaatjes met een ratio 1,25 of 4:3 (=1,3333)??

Zelf denk ik 4:3, maar ik wil het wel zeker weten...

Verwijderd

Ik zou ook zeggen 4:3 ;) snap alleen niet wrom premiere het schaalt het valt toch binnen res van svcd.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

schroef je plaatjes terug naar 72 dpi, dan blijft de ratio binnen de Pal res behouden..

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik weet niet precies hoe jij die plaatjes invoert. Wat ik wel weet is dat als je die plaatjes met de rechtermuisknop aanklikt in de tijdbalk (als je die gebruikt) en dan 'video options' -> 'maintain aspect ratio' doet, dat dan de verhouding van het plaatje goed blijft (met balken dus).

Daarna gewoon exporteren op de standaardresolutie, moet dan goed blijven dacht ik zo.

www.nintendocasemods.com

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 18:50
Thanks, ik ben er uit.