het klinkt misschien raar.. maar het zit dus zo:
ik heb een MSI 6119 (440BX) en een PII 350.. nu wil ik de ventilator van de koeler uitzetten.. maar dan moet ik de FSB verlagen tot 66MHz.. (hij is nu 100MHz).. hij slaat nu met
in 4 uur vast.. dan is de cpu/koeler toch redelijk warm.. dus dacht ik: terugclocken..
nu het probleem: ik kan de FSB maar gedeeltelijk instellen..
de MSI 6119 heeft een BIOS met CPU Plug & Play.. dit betekend.. bij een 66MHz CPU kan ik alle FSB's tussen 66 en 100 kiezen.. en bij een 100MHz CPU alles tussen de 100 en 133...
ik heb dus een 100MHz CPU en krijg die op geen enkele manier op 66MHz FSB... ook met dipswithes of jumpers is het niet intestellen...
iemand enig idee hoe ik die FSB kan verlagen?
(ik wil de fan ook best aanlaten enzo.. maar dat maakt zo'n herrie
)
ik heb een MSI 6119 (440BX) en een PII 350.. nu wil ik de ventilator van de koeler uitzetten.. maar dan moet ik de FSB verlagen tot 66MHz.. (hij is nu 100MHz).. hij slaat nu met
nu het probleem: ik kan de FSB maar gedeeltelijk instellen..
de MSI 6119 heeft een BIOS met CPU Plug & Play.. dit betekend.. bij een 66MHz CPU kan ik alle FSB's tussen 66 en 100 kiezen.. en bij een 100MHz CPU alles tussen de 100 en 133...
ik heb dus een 100MHz CPU en krijg die op geen enkele manier op 66MHz FSB... ook met dipswithes of jumpers is het niet intestellen...
iemand enig idee hoe ik die FSB kan verlagen?
(ik wil de fan ook best aanlaten enzo.. maar dat maakt zo'n herrie