Proxy instellen voor 1 website

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ok bij een klant gaat het internet gewoon via een ISDN router. Voor 1 website is echter een andere inbelverbinding nodig. Nu heb ik een proxyservertje gemaakt die deze extra inbelverbinding gaat delen. Alleen nu is mijn vraag: Hoe kan ik instellen dat als een gebruiker die ene site oproept (IE 6.0) deze als enige via de proxy server loopt ipv via de router?
kan dat? Of moet ik toch 2 verschillende browsers gaan installeren.

*EDIT*
En nee,... een extra verbinding maken op de isdn router gaat niet

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik denk dat je wat in je route tabellen moet veranderen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Ik heb nog geen enkele browser gezien waar je een proxy kan instellen voor 1 bepaalde pagina. Je zal dan maar 2 browsers moeten gebruiken of een prog vinden waarmee je met 1 muisklik je IE proxy kan enablen of disablen.
Met netswitcher kan je wel zoiets (snel veranderen) maar misschien is 2 brownsers toch wel handiger :)
Op dinsdag 26 februari 2002 19:59 schreef erkens het volgende:
ik denk dat je wat in je route tabellen moet veranderen
Dat was een goeie oplossing als hij gewoon 2 verschillende gateways had. Maar hij gebruikt een proxy server voor die ene website.
Maar wel een goed idee. Kan je niet die proxy server ombouwen tot NAT router ? Dan kan je zoals erkens zegt gewoon voor die ene website z'n ip een specifieke route adden met die router als gateway.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Mjah dat was eigenlijk ook me eerste opzet maar het is van belang dat er vanaf de werkstations geen route naar deze website is. (Reden laat ik even in het midden)..

Het zal toch wel 2 browsers worden denk ik als Predator het ook al niet weet :)

Greetz

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)