Safeway Switch 5 poorts

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 17:21
Ja ik heb de search algebruikt maar niks nuttigs gevonden.

Wat meer info.
http://www.safeway.to/pagesiene/structuur/set1.html
het gaat om de sw5ps (35 euro) pricewatch
Ik weet dat ik geen hevige snelheid moet verwachten.
maar ik had ergens gelezen dat safeway ook switching hubs maakt en die dan gewoon switch noemt.
mijn vraag is dan ook is dit een echte switch?

• thomastvd
Sorry dat ik hem zo omhoog schop maar ik wil het graag weten. dan kan ik hem bestellen!

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 18:44
Geen idee... EdiMax heb ik goede ervaringen mee

• thomastvd
Ja maar ik wil graag weten wat deze safeway nou is?

Verwijderd

als er switch staat, dan moet je er van uit gaan dat het een switch is toch? of twijfel je omdat de prijs 35 euro (slechts) bedraagt?

• thomastvd
Ja idd ik twijfel erg door die prijs 35 euro daar heb je nog geeneens een beetje hub voor.
En dan komt dat ding dalijk hier thuis en dan blijkt het een switching hub te zijn en dan krijg je al dat gezeik weer.
Dus ik hoopte dat iemad hiet ervaring mee had.

Verwijderd

Wat ik er over gehoord heb is dat dit een goedkoop = duurkoop product is :)

• thomastvd
Nou vind ik onzin. Ik zei al het hoeft geen heele hoge performance te zijn.
En dat verwacht ik ook niet en duurkoop houd in dat het produkt snel kapot zou moeten gaan.
Het enige wat ik denk is dat je performance niet hoog is maar of dat ding nou in 1 jaar verrot gaat betwijfel ik.

Verwijderd

Ik ken mensen met een verrote safeway switch. Ik zeg niet dat dit hoeft te gebeuren maar ik waarschuw je alleen.

Tuxus (Die vindt dat mensen niet alles letterlijk moeten opvatten)

• thomastvd
Als jij mensen kent met een safeway switch kan jij mij dan vertellen of het een echte switch is of dat het een switching hub is.

Thomas (Die vindt dat tuxus zijn reply te letterlijk gelezen heeft!) *D

Verwijderd

Ik zal het eens vragen als 1 van de 2 online is :)

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Voor dat geld zou ik het gewoon gokken, ander verpats je um toch gewoon weer.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• thomastvd
Kijk aan die Tuxus heb ik wat!
trouwens je kan me ook contacten op icq 5956713
alvast bedankt

• thomastvd
Ja ik ga het ook waarschijnlijk wel prberen maar ik hoopte gewoon dat iemand het hier zou weten......

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
* PsYgHo heeft ervaring met die 10/100mbit gistront spul 8 poorts versie en is zeer zeer tevreden

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• thomastvd
en wat gaat dat kosten......? :7

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Safeway werkt bijna altijd goed hoor. Nog nooit problemen mee gehad (en wij verkopen de hele range zo'n beetje)

Verwijderd

maar is het nu een echte switch?
Dan bestel ik er namelijk ook 1tje, maar ik betwijfel of ie een echte switch is eigenlijk ;(

• thomastvd
hee sebastius als jullie die rommel verkopen dan weet je vast wel het antwoord waar het heele topic om draait?

En ik heb net met iemand gesproken die denkt dat het een echte switch is. Want een hub kan nooit op fullduplex draaien en daar zit wel wat in denk ik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Safeway is best goed spul. klinkt misschien wat goedkoop, maar heb er nog nooit probs mee gehad.

• thomastvd
nou mooi zo nou alleen nog zeker weten van switch of switched hub

Verwijderd

Mwah ik moet me gaan schamen. Dat was nadat het zoontje van die gast er mee had zitten gooien :o. Van 4 hoog werkt die idd niet lekker meer nee :o

• thomastvd
lol :o
maar is het nou een switch????

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Wat is het verschil tussen een switch, een switched hub en een hub?

• thomastvd
Hub kan alleen op 10 Mbit

Switching hub is een hub met 100 en een 10mbit gedeelte..
Hij bestaat dus uit 2 hubs (een 10 en een 100) waartussen een switchje zit zodat de 10mbit users ook met de 100 kunnen babbelen en vica versa. maar als er dan 1 ding op 10 Mbit gaat dan gaat alles op 10 Mbit

Switch is 100 Mbit en daar kan je een apparaat op 10 Mbit op aan sluiten en dan blijft de rest gewoon op 100 Mbit

corect me if i am wrong

Verwijderd

HAHAAHA, jullie antwoorden de vraag niet hahaha lol,

Uhm nou, het is gewoon een switch, ik heb hem vandaag ook bestelt, maar als het een switch hub is, is dat alleen maar beter, maar scheeld niks, dus gewoon bestellen dat ding !

en uhh snijkoek, sjek FAQ

:7

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ahaaaa... dacht dat een 10/100 switching hub gewoon dualspeed hub heette... Is dus hetzelfde :)

• PsYgHo
Op dinsdag 26 februari 2002 22:21 schreef viper007 het volgende:
HAHAAHA, jullie antwoorden de vraag niet hahaha lol,

Uhm nou, het is gewoon een switch, ik heb hem vandaag ook bestelt, maar als het een switch hub is, is dat alleen maar beter, maar scheeld niks, dus gewoon bestellen dat ding !

en uhh snijkoek, sjek FAQ

:7
doe jij dat maar, ik heb liever een switch van 10/100 dan een hub/switching hub aka dual speed hub !

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• PsYgHo
Op dinsdag 26 februari 2002 22:23 schreef Snijkoek het volgende:
Ahaaaa... dacht dat een 10/100 switching hub gewoon dualspeed hub heette... Is dus hetzelfde :)
je was me net voor... :P

• thomastvd
Ja dat begrijp ik ook niet waarom is dat nou alleen maar beter????/ :?

Verwijderd

nevermind

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
Het zal mij ook benieuwen of het een switch is, aangezien de prijs niet hoog is.

info :

Afbeeldingslocatie: http://nl.magnashop.com/1to0/images/24070.jpg
Per 5 STUKS EURO 42,- PER STUK 5 port 10/100Mbit switch * Standaard IEEE802.3 10-BASE-T, IEEE802.3u 100-BASE-TX en IEEE802.3x flow control voor Full duplex * Automatische detectie en correctie van polariteit * 5 RJ45 connectors, waaronder een uplinkmogelijkheid * Dectectie van kortsluitingsbeveiliging per poort * Filtering van error packets

• thomastvd
mensen ik ga ervanuit dat het een switch is!!

• The_Duke
  • Laatst online: 13:54

The_Duke

ho gek!

is safeway hetzelfde als n-way :?

Want in de pricewatch staat safeway en als je dan bijv. naar de site van 1to0 (http://www.1to0.nl) gaat dan zie je dat het een n-way is en als je dan op het product klikt zie je het plaatje van een safeway en dan staat er als commentaar onder dat het plaatje niet klopt.

even voor de duidelijkheid 2 foto's

de n-way:

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-at.nl/Shop-It/imagesgroot/linkproswitch8prt.jpg

de Safeway:
Afbeeldingslocatie: http://nl.magnashop.com/1to0/images/24070.jpg

Kan iemand hier nog wijs uit?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:19 schreef thomastvd het volgende:
Hub kan alleen op 10 Mbit

Switching hub is een hub met 100 en een 10mbit gedeelte..
Hij bestaat dus uit 2 hubs (een 10 en een 100) waartussen een switchje zit zodat de 10mbit users ook met de 100 kunnen babbelen en vica versa. maar als er dan 1 ding op 10 Mbit gaat dan gaat alles op 10 Mbit

Switch is 100 Mbit en daar kan je een apparaat op 10 Mbit op aan sluiten en dan blijft de rest gewoon op 100 Mbit

corect me if i am wrong
ik zal je inderdaad even correcten ik heb nl. een gewone hub op alleen 100 Mbit

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
Op dinsdag 26 februari 2002 22:44 schreef The_Duke het volgende:

Want in de pricewatch staat safeway en als je dan bijv. naar de site van 1to0 (http://www.1to0.nl) gaat dan zie je dat het een n-way is en als je dan op het product klikt zie je het plaatje van een safeway en dan staat er als commentaar onder dat het plaatje niet klopt.

de n-way:

[afbeelding]

de Safeway:
[afbeelding]

Ik heb dat plaatje dat ik net poste ook van 1t0o dus ik weet niet hoe je aan n-way komt?

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

die n-way heb ik uit een ander topic waar ook al zo'n zelfde discusie gaande is. die n-way pic komt weer van de site van mr-at (www.mr-at.nl)
[topic=393276/1]

Verwijderd

thomastvd

Ga der maar gewoon vanuit dat het een SWITCH is.

Als je naar Google.nl gaat, en daar intype, safeway 5 port switch, krijg je alleen maar de Switch te zien, en nergens dat erbij staat dat er een Safeway Switching hub is.! |:(

En nog een iets, als je gewoon naar de site van Safeway gaat, zie je bij het produkt staan ... :

117310 5 port 10/100Mbit switch
- Standard IEEE802.3 10-BASE-T, IEEE802.3u 100-BASE-TX en IEEE802.3x flow control for Full duplex
- Automatic detection and correction of the polarity
- 5 RJ45 connectors, among which an uplink possibility
- Detection of short-circuit per port
- Filtering of error packets

en wat staat er boven " port 10/100Mbit switch "

Topic closed

Verwijderd

de n-way:

[afbeelding]

de Safeway:
[afbeelding]

Als je op 1to0 wat naar beneden scrollt zie je daar ook de Safeway switches :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de n-way:

[afbeelding]

de Safeway:
[afbeelding]

N-way is een manier van data doorsturen door een hub. Zelf heb ik een SVEC hub, maar dat is ook een N-way.
N-way is een protocol en staat voor auto-negotiation operation die full en half duplex ondersteunt.

N-way is dus geen merk.

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Op woensdag 27 februari 2002 13:27 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

N-way is een manier van data doorsturen door een hub. Zelf heb ik een SVEC hub, maar dat is ook een N-way.
N-way is een protocol en staat voor auto-negotiation operation die full en half duplex ondersteunt.

N-way is dus geen merk.
ahhh ok, mar bij de 1to0 shop doen ze wel net op het merk n-way is, toch verwarrend vind ik.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

als je nog steeds twijfelt: op de website van safeway staat vast wel hoe je die lui can contacten. Dus ff een belletje of mailtje, en je weet 100% zeker of het een switch of switching hub is.

Het lijkt me voor die prijs bijna niet zo dat het een echte switch is..

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op dinsdag 26 februari 2002 22:38 schreef THxZ0NE het volgende:
Het zal mij ook benieuwen of het een switch is, aangezien de prijs niet hoog is.

info :

[afbeelding]
Per 5 STUKS EURO 42,- PER STUK 5 port 10/100Mbit switch * Standaard IEEE802.3 10-BASE-T, IEEE802.3u 100-BASE-TX en IEEE802.3x flow control voor Full duplex * Automatische detectie en correctie van polariteit * 5 RJ45 connectors, waaronder een uplinkmogelijkheid * Dectectie van kortsluitingsbeveiliging per poort * Filtering van error packets
err... op het plaatje tel ik toch duidelijk 8 poorten en 1 uplink, terwijl in de beschrijving 5 poorts is.

Wat gaat het nou worden? een 5 of een 8 poorts hub?!

Verwijderd

duh, er is zowel een 5 als 8 poorts uitvoering (zie site)

Bij de weg:

Wilt u snel antwoord op uw vragen? Bel 0900-SAFEWAY 0900-7233929
werkdagen van 18:00 uur tot 22:00 uur
zondag 11:00 tot 17:00 uur

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

die plaatjes mot je denk ik maar met een korrel zout nemen, klot denk ik geen hol van.

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

hmm, net weer ff op de site van 1to0 gekeken en als je dan ff kijkt onder de link "hub dan zie je dat er staat Safeway 5 port UTP 10/100Mbit switch Hub voor 39.50 euro.
En als je dan kijkt onder netwerk dan zie je N-Way 5 poort 10/100/200 desktop switching hub voor 50 euro. bijde hebben hetzelfde plaatje maar zoals ik al eerder zij moet je hier geen waarde aan hechten.

wat dus waarschijnlijk het geval is, is dat ide eerst genoemde dus een swtiching hub is en die van 50 euro een echte switch.

Ik heb maar die van 50 euro besteld, is het nou toch stiekem een switching hub, dan stuur ik m gewoon weer terug.

edit:

krijg nou tietuh, nu zie ik dat de beschrijving van bijde apparaten hetzelfde is, naahh, ik ga ze es ff een flinke mail sturen want dit kan toch niet.

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb de 8 poorts variant, erg tevreden over, maar ben er nog niet echt wijs uit. Ik zie nl. nergens iets over hoeveel geheugen erop zou moeten zitten. En volgens mij is het alleen een switch als ie de ip adressen die bij mac-adressen horen kan onthouden. Dus dat ie pakketjes naar ip ipv naar mac-adres kan sturen. En daar heb je geheugen voor nodig (nl. welk mac hoort bij welk ip). Zo heb ik iig switch begrepen. Maar ja... hij doet het goed hoor :)

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Heb hier ook een Safeway, een 8 poorts switch. Erg goedkoop en hij doet 't uitstekend :) Heb 'm zelfs mee gehad naar een LAN en daar deed 'ie het ook prima. Normaal ga ik vaak voor het wat duurdere spul, maar heb hier geen spijt van gehad.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• thomastvd
Mensen ik heb hem binnen. en het is een echte SWITCH.

bedankt voor alle replyŽs!! :*

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:15 schreef Snijkoek het volgende:
Wat is het verschil tussen een switch, een switched hub en een hub?
Voor zover ik weet zit het ongeveer als volgt in elkaar:

Een hub zend alle data door naar elke aangesloten PC, vervolgens kijken de NIC's van die PC's of de data voor hun bedoelt is, zo ja, dan doen ze er wat mee.

Een switch zoekt zelfstandig uit naar welke pc de data moet en zend het alleen naar de pc waar het voor bestemd is. Zo bespaar je dus een hoop dataverkeer bij het gebruik van veel pc's op een netwerk.

Wat een switching hub doet weet ik niet precies...

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 07:15 schreef Abbadon het volgende:
Heb hier ook een Safeway, een 8 poorts switch. Erg goedkoop en hij doet 't uitstekend :) Heb 'm zelfs mee gehad naar een LAN en daar deed 'ie het ook prima. Normaal ga ik vaak voor het wat duurdere spul, maar heb hier geen spijt van gehad.
die heb ik ook, ik kreeg 'em op de HCC bij m'n monitor (beetje afdingen/onderhandelen wil nog wel eens handig zijn :) ) en hij doet het perfect hiero!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
>> [forum=19].

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:20
Het lijkt me een switch. Een HUB kan nml geen Full Duplex aan. Een switching HUB is gewoon een half-duplex HUB waarbij er maar 1 apparaat tegelijk mag schreeuwen en waarbij het niet uitmaakt of je 10 of 100Mbit gebruikt.
Aangezien deze toch Full-Duplex is, neem ik aan dat het een echte Switch is.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35
Een hub kan volgens mij ook op 10/100 draaien hoor. Tenminste diegene die dat kunnen dan.

Safeway
Over die Safeway producten.

Safeway 5 poorts hub: 25 euro (10 mb)
Safeway 5 switch: 48 euro (10/100 mb)

Die switch heb ik zelf. Werkt prima 8-)

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Op donderdag 28 februari 2002 18:28 schreef Rave17 het volgende:
Een hub kan volgens mij ook op 10/100 draaien hoor. Tenminste diegene die dat kunnen dan.

Safeway

ahh das mooi want ik heb m net besteld :D voor maar 39.50 whehehe >:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:20
Op donderdag 28 februari 2002 18:28 schreef Rave17 het volgende:

Safeway

Probleem met een HUB: 1 device 10Mbit -> alles 10Mbit
Switched HUB lost dit op, maar stuurt net als een HUB alles door naar alle poorten

Een echte Switch is weer anders: Net zoals een Switched HUB, maar ipv naar alle poorten sturen alleen de poort waarvoor het bedoeld is. Zo kunnen A en B tegelijk met elkaar communiceren terwijl C en D ook al bezig zijn op hetzelfde netwerk.

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

En wat is je risico? zal zo'n 10 euro aan verzendkosten zijn. Je kunt namelijk alles terugsturen als het je niet bevalt, zonder opgaaf van reden, en zij storten het aankoopbedrag terug.

Nieuwe wet kopen op afstand *D

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:11

Movinghead

ing.

Ik heb zelf ook een safeway 5 poorts switch en een safeway 5 poorts hub en die werken uitstekend. Ik gebruik gewoon 3com en realtek netwerkkaarten door elkaar en ik krijg keen conflicten. Maar wat men zeg dat goedkopere merken ook slechtere kwaliteit zijn daar ben ik het niet mee eens. Ik heb ook al een eens een splinternieuwe uit verzegelde doos een 3com superstack3 geinstalleerd maar na een uur was die al defect en die is veel duurder dan safeway. Dus ik vind dat goedkopers switches of hubs per definitie niet slechter zijn dan een duurder merk.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
werkt ook als een trein bij mij. Heb allemaal 3-com kaarten en een safeway 5-poorts switch!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• morphje
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Okee nou ik weet niet wat er allemaal gezegt is hier.
Maar ik ga dingen herhalen mogelijk :P

Ik las dat het een switch is, dat klopt als een bus het is een volledige switch. Full duplex all the way.

Ik heb hem gestressed bij een thuislan hier. 3 simultane verbindingen (tussen 5 pc's pc1 en pc2 bij server 1 pc3 bij server2) Snelheden waren perfect. Server 1 had een upstream van 9 MB/sec server2 had een upstream van 7MB/sec ofzo. Dus ook niks langzaam, enige trage factor is de computer zelf.

heb wel de 8 poort versie, maar perfect werken hoor
Pagina: 1