Toon posts:

Wireless LAN - Chello zonder server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil aan mijn chello com21 modem een wirless lan access point hangen en vervolgens er 2 laptops aanhangen.
Dit alles zonder server, is dit mogelijk, zo ja hoe dan :?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Ja, maar dan kan er maar 1 tegelijk op internet, en waarom zou je geen router tussen de com21 en het access-point zetten?
Bij de kosten van wireless valt deze 150 eure in het niet. >:)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
ok. *D maar nu nog een ietsie pietsie meer uitleg graag?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je mot een router kopuh om dezuh als network adress translatur te laten werkuh.

Kort samengevat, chello geeft je maar 1 ip, dus kan er ook maar 1 ip internetten, als je ermeen router tussen zet neemt deze het chello ip over en vertaald (adress translation) dit naar de andere pc's in het netwerk.

Verwijderd

Dit is hetzelfde probleem als "internet delen met een hub", ga maar eens zoeken :) .

Maaruh, het zit dus zo, als ik het goed begrijp heb je een vast IP adres, com21, en dus kan er maar 1 systeem het internet op. Je zult dus op de een of andere manier je connectie moeten delen, dus een server met daarachter je wavelan.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

volgens mij kan dit niet.
omdat chello 1 IP adres uitdeelt aan een bepaald MAC adres. met 1 laptop moet het kunnen (MAC faken) maar zodra er een tweede bijkomt gaat het niet. Je kan natuurlijk aan chello vragen om een extra IP adres (tegen betaling, kwee nie of ze dat doen trouwens...)
Maar waarom geen servertje, aan een oude versleten 386 heb je genoeg, zeker met 2 notebooks. Freesco der op en klaar!

[edit]ik moet toch maar eens leren sneller te typen |:(

Verwijderd

Je kan er in principe een accesspoint aan hangen.
Deze heeft dezelfde werking als een hub, dus je lokale LAN data kan dan ook door Chello gezien worden (wat ze niet zo leuk zullen vinden).

vb:
1 pc krijgt een een chello IP en functioneert als router, met maar 1 NIC.
Je checkt wel IP je hebt gekregen, en stel de andere pc in op een ander IP adres, maar wel in hetzelfde subnet-netwerk, met als gateway het chello IP.

Er wordt dan geroute van van hetzelfde netwerk naar hetzelfde netwerk, maar wel met een andere gateway.

Ik weet niet precies welke software dit ondersteunt.

"Source Routing" heet dit dacht ik.

Verwijderd

Heel simpel, koop een Linksys BEF11S4 en hang deze tussen de com21 kabelmodem en je vaste netwerk. Tegelijk is de Linksys ook een Access Point voor je draadloze netwerk welke ook direct kunnen internetten.

Erg makkelijk in te stellen, en kost rond de 240 dollar bij outpost.com

In nederland te koop bij mensys.nl

Ik werk er zelf ook mee, en bij mij is het ook chello.

*D

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
of de netgear MR314: kabelrouter die nat/dhcp doet + 4poort switch + wireless access point in 1.
te koop boij beat-it.

werkt prima bij mij

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

De goedkoopste-slimste oplossing is volgens mij de draytek vigor 2200W wireless access point+router. als je deze link volgt, zie je dat die het goedkoopste is.

Zelf heb ik goede ervaringen met draytek. Producten zijn goed, prijs is goed, website informatief. Over dit apparaat kan ik je helaas niet zo heel veel vertellen.

TweakBlog

Pagina: 1