[Win2k AdvSRV] VPN of iets anders

Pagina: 1
Acties:

• ferdi|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2003
Ik wil dus vanaf een willekeurig pc op mijn netwerk in kunnen loggen zonder dat ik daarvoor een apart programmatje moet installeren, dus gewoon mijn IP-nummer in mijn browser intypen, user en password valideren en (beperkte) toegang tot mijn netwerk hebben.
Ik heb dus een netwerk met Win2k Advanced Server, met een vast IP-adres. Kan ik dit het beste met VPN of iets anders doen???

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Je bent wel niet erg duidelijk maar ik snap wat je bedoelt denk ik.

Daar dient een VPN niet voor. Een vpn maakt een virtuele netwerkverbinding tussen 2 punten over en ander insecure netwerk (bv internet). Je moet deze aan beide kanten opzetten dus je kan die niet gewoon gaan van willekeurig waar die gebruiken.

Wat wil je dan vanop afstand ? Gewoon files overzetten ?
Installeer dan een ftp server op je pc thuis.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 19:37 schreef ferdi het volgende:
Ik wil dus vanaf een willekeurig pc op mijn netwerk in kunnen loggen zonder dat ik daarvoor een apart programmatje moet installeren, dus gewoon mijn IP-nummer in mijn browser intypen, user en password valideren en (beperkte) toegang tot mijn netwerk hebben.
Ik heb dus een netwerk met Win2k Advanced Server, met een vast IP-adres. Kan ik dit het beste met VPN of iets anders doen???

Verwijderd

Bedoel je het installeren van een terminal Server? Dat is mogelijk, maar ik zou dat niet op een domaincontroller doen.

Verwijderd

remotely anywhere, kun je connection op ip:poort2000

en je neemt de desktop over

• ferdi|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2003
Thanx Arjo, volgens mij was dit wel ongeveer het progje waar ik naar op zoek was. Heb het ff gedownload toenstraks en ben nou druk vanalles aan het uitproberen. En er zitten idd wel veel mogelijkheden op moet ik zeggen. Nou nog morgen ff kijken of het ergens anders (school :?) ook nog werkt, zou wel makkelijk zijn.
Pagina: 1