CD labels blijven los komen

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 17:20
Heeft er iemand een oplossing voor hetvolgende probleem:

Ik brand een CD, print vervolgens een label. Plak de label op de CD druk deze goed aan. Na een paar weken komt de sticker helaas los :( Hoe kan ik nog zonder de CD te beschadigen de sticker goed (permanent) erop plakken?

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Afbeeldingslocatie: http://www.wave-company.com/produkten2001-2/6-Kantoor/bureauset.jpg

NIETEN DIE HAP

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

>:) *D werkt perfect *D >:)

De kick van Electric!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

HAMER >:)

Nee ff serieus, probeer eens andere cd's met een wat gladdere oppervlakte. Of labels kopen die beter plakken

Geniaal antwoord weer! Hoe kom ik erop :P

• oc_maniac
Heeee als ik hem niet blijft die mooi zitten, maar dan maakt die zo een lawaai in mijn CD speler :+
De Cd's die ik gebruik ijn zonder opdruk, deze reinig ik ook nog eens voordat ik de label erop doe. Zou inderdaad aan de labels kunnen liggen ik zal ff een ander merk proberen.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• oc_maniac
Andere labels gekocht, en getest. Tot dusverre blijven deze wel zitten. Vermoed dat het aan stickers ligt dus.

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
En voor zo'n probleem moet jij een topic openenen. Kon je hier niet zelf op komen om andere labels te kopen? :Z :Z :Z

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Gewoon geen labels opplakken... heb ik ook niet.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op woensdag 06 maart 2002 15:28 schreef Go0s het volgende:
Gewoon geen labels opplakken... heb ik ook niet.
Dat is inderdaad een hele goede reden om het niet te doen :).
BTW, ik doe het ook niet. Als je ze ook maar iets verkeerd plakt, gaat je cd-rom speler helemaal beserk.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-04 19:46

Blauw

De Schreeuw

Je moet de stickers er gewoon zo glad op strijken dat er ook geen lucht onder de sticker bij komt. En als ie dan netjes strak zit gaat ie er ook niet zo snel af :)

Verwijderd

cd's beprinten (ander prijskaartje maar dan kunnen ze wel in de auto-wisselaar zonder dat de labels eraf vallen van de hitte, meestal is warmte een grote boosdoener.

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 11:14

boner

misantropisch altruïst

CD voorzichtig schoonmaken met wasbenzine.
stikkers plakken is wel erg goed tegen beschadigingen dus vooral wel blijven doe en niet achterwege laten zoals eerder werdt opgemerkt.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 06 maart 2002 15:32 schreef Disciplus-Simplex het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een hele goede reden om het niet te doen :).
BTW, ik doe het ook niet. Als je ze ook maar iets verkeerd plakt, gaat je cd-rom speler helemaal beserk.
Heb al zoveel van die labels zitten plakken en dat nou nog nooit gehad... Alleen de eerste versie press-it stickers liet los op Maxell cd's. Verder nooit meer problemen gehad :)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 16:04 schreef boner het volgende:
CD voorzichtig schoonmaken met wasbenzine.
stikkers plakken is wel erg goed tegen beschadigingen dus vooral wel blijven doe en niet achterwege laten zoals eerder werdt opgemerkt.
Is dat wel zo'n goed idee?
Voor het beschrijven van CD's worden stiften met inkt zonder oplosmiddel gebruikt.
Wasbenzine is wel een oplosmiddel.

Verwijderd

Ik hoorde toevallig vandaag dat er cd's ge-explodeerd waren in de Cd-rom-stations. Hierop zaten stickers. Alleen met data-cd's, niet met audio. Een data-cd maakt in een 52x cd-rom ong. 15000 toeren. Audio-cd's gaan altijd maar 1 speed.
Ik zou dus geen stickers plakken...!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

Epsilon

Op woensdag 06 maart 2002 16:23 schreef Ackaturbo_Karting het volgende:
Ik hoorde toevallig vandaag dat er cd's ge-explodeerd waren in de Cd-rom-stations. Hierop zaten stickers. Alleen met data-cd's, niet met audio. Een data-cd maakt in een 52x cd-rom ong. 15000 toeren. Audio-cd's gaan altijd maar 1 speed.
Ik zou dus geen stickers plakken...!
heeft niks met stickers te maken, als jij een slecht uitgeballanceerd cd'tje treft gebeurd hetzelfde.

Wel heb je meer kans dat hij het begeeft door de g-krachten

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Kwenie hoor, maar ik doe het altijd met "good-old" Pritt... die hebben nog nooit losgelaten!

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 16:24 schreef epsilon het volgende:

[..]

heeft niks met stickers te maken, als jij een slecht uitgeballanceerd cd'tje treft gebeurd hetzelfde.

Wel heb je meer kans dat hij het begeeft door de g-krachten
Hoezo niets met stickers te maken. Plak je stickers maar 's een beetje scheef...
Wedden dat je cd-tje heet wordt...!

Verwijderd

Ja, zelfs sommige originele muziekCD's gaan in de drive al tekeer bij het rippen.
'k heb een CD van The Who en die is niet te kopieren, ook niet op 2 speed. Dat is nog es een goede kopieerbeveiliging.
Pagina: 1