We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het is de aanschaf waard als je niet tevreden bent met 100 mbit (uit persoonlijke ondervinding moet ik wel zeggen dat onze netwerkkaartjes hier in ons netwerk maar 2% van de tijd zwaar benut worden).
Ook moet je rekening houden met de software die je gaat gebruiken voor deze firewire kaartjes aan te sturen.
Heb nog maar 1 proggie gevonden (firenet dachtik) en dit ging een half uurtje mee.
..
mijn conclusie : als je firewire nog voor andere dingen gaat gebruiken kan je er eventueel netwerk met aanleggen .. maar anders ..
Ook moet je rekening houden met de software die je gaat gebruiken voor deze firewire kaartjes aan te sturen.
Heb nog maar 1 proggie gevonden (firenet dachtik) en dit ging een half uurtje mee.
mijn conclusie : als je firewire nog voor andere dingen gaat gebruiken kan je er eventueel netwerk met aanleggen .. maar anders ..
Kan het dit overigens alleen dmv firenet of zijn er ook andere methodes onder w2k pro
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
kick
Ik dacht dat XP zelf de drivers had maar in 2k heb ik enkel die firenet gevonden.
Maar kom je niet toe met 100mbit ? Anders moet je ff checken of deze 100mbit volledig wordt gebruikt, zoniet is het te gek om firewire te gaan kopen. (enkel om te kunnen zeggen dat je 400mbit hebt)
Maar kom je niet toe met 100mbit ? Anders moet je ff checken of deze 100mbit volledig wordt gebruikt, zoniet is het te gek om firewire te gaan kopen. (enkel om te kunnen zeggen dat je 400mbit hebt)
dat is idd zo, maar om ff je hdd weer vol te pompe met divx/mp3 ed zou het toch leuk zijn als het ff wat sneller kan, en dat kaartje kan ik toch heel errug goedkoop krijge
Ik heb een Firewire poort op me laptop (zie sig) en XP herkent hem automatisch, en hij staat ook bij netwerkomgeving.
Er kan gewoon TCP/IP overheen, dus als je een IE1394 kabeltje hebt, kun je gewoon met 2x XP een LAN aanleggen
@400 Mbps
Er kan gewoon TCP/IP overheen, dus als je een IE1394 kabeltje hebt, kun je gewoon met 2x XP een LAN aanleggen
@400 Mbps
op de pc's waar het om gaat draait w2k pro
Verwijderd
Wat voor Firewire kabel moet ik gebruiken om een firewire LAN aan te leggen tussen 2 XP machines?
ik gok dat je daar een speciale kabel voor nodig hebt, met aan twee kanten de bekende platte firewire aansluiting en in het midden een "knobbel" die het een en ander regelt.
Dit is in ieder geval zo met USB1, en ik denk dat het ook zo is met firewire. Sitecom had dacht ik van die dingen
Dit is in ieder geval zo met USB1, en ik denk dat het ook zo is met firewire. Sitecom had dacht ik van die dingen
Ik heb een FireWire LAN draaien met een dekstop PC en een laptop. De desktop heeft een 6 pins FW aansluiting, de laptop een 4 pins. Ik gebruik hier dus een kabel voor die aan de ene kant een 6-pins-connector heeft en aan de andere kant een 4-pins-connector. Standaard voor PC's is 2 x 6-pins.
Ik weet alleen niet hoe Win2k ermee omgaat. WinXP maakt, zodra het een firewire-kaart heeft gevonden, standaard hier een netwerkkaart van.
Ik weet alleen niet hoe Win2k ermee omgaat. WinXP maakt, zodra het een firewire-kaart heeft gevonden, standaard hier een netwerkkaart van.
Dit is dus niet nodig. Je kunt gewoon een standaard firewire kebel gebruiken. Dus niet zo een met een "knobbel" in het midden. (PS. deze bestaan trouwens niet eens voor FWOp donderdag 07 maart 2002 18:28 schreef Doogie het volgende:
ik gok dat je daar een speciale kabel voor nodig hebt, met aan twee kanten de bekende platte firewire aansluiting en in het midden een "knobbel" die het een en ander regelt.
Verwijderd
Dus ik begrijp dat je gewoon in je pc en notebook moet kijken of daar de 4- dan wel de 6 pins stekker in past? Wat is het verschil eigenlijk tussen 4- en 6 pins? Stroomvoorziening?
Ik wil een desktop 1,8 Ghz met een notebook 1Ghz verbinden via de firewire kabel. Beiden draaien XP. Kan ik dan ook ICS gebruiken via deze verbinding? Die desktop heeft al ICS met een andere desktop via een crossover UTP kabel.
Ik wil een desktop 1,8 Ghz met een notebook 1Ghz verbinden via de firewire kabel. Beiden draaien XP. Kan ik dan ook ICS gebruiken via deze verbinding? Die desktop heeft al ICS met een andere desktop via een crossover UTP kabel.
Pagina: 1