Toon posts:

Netwerk Upstream beperking!??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, dit lijkt mischien een ongewoon iets om te vragen, maar het is hier echt wel nodig!

ik zou graag weten hoe je een pc in een netwerk dat internet shared, zijn upstream naar het internet beperkt tot bv 8KB/Sec Zodat deze niet sneller kan uploaden dan deze snelheid!!

Ik heb ergens gelezen dat dit het best gedaan wordt met een Proxy server, welke raden jullie dan aan? en wordt dit dan geinstalleerd op de pc waar de beperkingen van kracht moeten zijn? of de host pc

PS: Ik heb de andere threats gelezen, maar daar ben ik niet echt wijzer uit geworden, de host is hier XP en de client W98, mischien dat dit helpt

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarvoor is het precies dan? Heb je download.net geprobeerd, daar is vast wel een wazig proggie dat dat kan

Verwijderd

Topicstarter
zou niet weten naar waar zoeken dan, het is voor windows omgeving... moest het linux zijn zou het al heel wat handiger zijn maar ja...

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Dit kan geloof ik niet, WANT als je je upload beperkt, beperk je ook je download, omdat je computer steeds packets stuurt dat hij nog aan het ontvangen is en hoever hij al is zodat de "server" weet dat er nog activiteit is.

ennuuh, correct me if i am wrong!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
imo zijn de packets die worden geupload om te zeggen wat de pc reeds heeft aangekregen wel wat kleiner dan de effectieve datapackes bij het uploaden....

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 26 februari 2002 19:40 schreef j_iscool het volgende:
Dit kan geloof ik niet, WANT als je je upload beperkt, beperk je ook je download, omdat je computer steeds packets stuurt dat hij nog aan het ontvangen is en hoever hij al is zodat de "server" weet dat er nog activiteit is.

ennuuh, correct me if i am wrong!
Hangt van vele factoren af. Als zo goed als alle packets aankomen heb je bijna geen upload want je kan bij TCP een hele reeks packets tegelijk ACK'n (bevestigen van ontvangst).

chaosss zoek even op GOT er zijn al wel wat mogelijke oplossingen gegeven hier :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
i know maar als de eene dit beweerd, beweerd de ander het tegenovergestelde :)
is het nu mogelijk met sygate enterprise edition ofzo, of niet :/
en veel oplossingen zijn voor linux, maar dat draait niet op deze pc

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 26 februari 2002 19:52 schreef chaosss het volgende:
i know maar als de eene dit beweerd, beweerd de ander het tegenovergestelde :)
is het nu mogelijk met sygate enterprise edition ofzo, of niet :/
en veel oplossingen zijn voor linux, maar dat draait niet op deze pc
Het is mogelijk met die sygate versie (niet de home) maar daar kan je geen fysieke limiet instellen (bv max 8kb) je kan enkel prioriteiten instellen. Misschien is dit al voldoende voor jouw ? Dan trekken andere mensen je verbinding niet plat :)

Er is hier eens een topic geweest over een simpel prog dat dit wel kan maar het werkte enkel onder NT4.0...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
azo, het belangrijkste is eigenlijk dat ik nog een goeie Ping heb in quake3 :) aangezien mijn ISP limiteerd naar 16 kb upload ... is dit snel ingenomen
en q3 heeft +-4 nodig enzo :)
Pagina: 1