Toon posts:

Draytek inloggen via het internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb vorige week een Draytek 2200E gekocht. Deze router
werkt perfect. Ik kan lekker met meerdere computers te gelijk op het internet.

Thuis kan ik vanaf elke computer inloggen op mijn Draytek. En dat geeft geen problemen.

Nu heb ik eigenlijk een vraag. Is het mogelijk vanaf mijn werk/school via het internet naar mijn Draytek te kunnen inloggen? Ik heb bij het menu: System Management>Management Setup van mijn Draytek de optie: Allow management from the Internet aangevinkt. En als ik mijn ip adres tik die ik van mijn internet provider heb gekregen en doet doet mijn Draytek niks. Het zijnde via telnet en via mijn web browers.

Mijn vraag is wie oh wie is het gelukt om via het internet te kunnen inloggen op zijn eigen Draytek router. Het zijnde via werk of via school en etc.

Mijn dank is groot

Pinux1

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zet je ip eens neer als je er geen problemen mee hebt
dan kunnen wij eens kijken of er een een loginscherm tevoorschijn komt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi jadjong,

ik dacht het even niet >:). DOEI!!!!

Wie kan me wel helpen. Mijn vraag is in het kort, is er niemand gelukt op afstand (via internet; school; werk en etc) zijn Draytek te kunnen inloggen op afstand. En hoe heb je dat ingesteld.

Mijn dank is groot

Pinux1

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 20:14 schreef Pinux1 het volgende:
Hoi jadjong,

ik dacht het even niet >:). DOEI!!!!

Wie kan me wel helpen. Mijn vraag is in het kort, is er niemand gelukt op afstand (via internet; school; werk en etc) zijn Draytek te kunnen inloggen op afstand. En hoe heb je dat ingesteld.

Mijn dank is groot

Pinux1
Probeer je nu vanachter je draytek via je externe ip in te loggen of heb je het al geprobeerd via school/werk ?

Verwijderd

moet je dan niet via een of andere poort doen?
(***.***.***.***:****) <- zoiet? (/me is n00b, dus als het stom is wat ik gezegd heb.... )

Verwijderd

't zou mij ook het meest logische lijken als je dat via een of andere poort moet doen, dus idd iets als 123.132.123.213:1234

dus eerst je ip en dan achter een : het poortnummer

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

wat ik tot nu heb geprobeerd is vanaf mijn eigen computer met een private ip adres 192.168.1.150 (internet is active). Te telnet naar het ip adres van ISP die aan mijn geven is en helaas werkt het niet (telnet xxx.xxx.xxx.xxx) :'(
Wat ik ook geprobeerd heb, is het ip adres van ISP in te tikken in mijn browers zoals xxx.xxx.xxx.xxx en helaas ook geen resultaat. En als ik 192.168.1.1 in mijn browers zet dan kom ik in de configuratie mode van mijn Draytek.

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen met een oplossing van het probleem.

Mazzel

Pinux

Verwijderd

Topicstarter
Oh is was even vergeten om dit bij te vermelden.
Chief_BoZ bedankt voor jouw tip en helaas ik boek geen resultaat.
Pagina: 1