ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig
Verwijderd
electronica vraagOp dinsdag 26 februari 2002 18:47 schreef the-real-cobra het volgende:
elwat is dat?
en als je er één hebt (VU-meter) kan je het gelijk eens testen, lijkt me niet echt nuttig, de meter zal constant hetzelfde aantal led's laten oplichten
maar jouw vraag: ik zou het niet weten
als je eruit komt, post dan wat foto's of nog mooier: een filmpje
SUCCES!!
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
(omdat deze een grotere omtrek heeft en dus minder rpm maakt)
Verwijderd
kan ik daar niet iets mee
is nie analoog maar misschien wel cool en ik gebuik hem toch niet meer
Werkt met magneetvelden, en dat doet een fan-RPM meter voor zover ik weet ook... dus het zou te doen moeten zijn...Op dinsdag 26 februari 2002 19:00 schreef the-real-cobra het volgende:
ik heb denk ik nog een fietscomputer liggen
kan ik daar niet iets mee
is nie analoog maar misschien wel cool en ik gebuik hem toch niet meer
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
edit: effe wat spelfoutjes verwijderd
hoe moet ik dit aansluiten
Kijk maar eens naar een fietsmetertje. Zet de wieldiameter op 500m ofzo en je fietst 100km/u
maar door er een kleni weerstandje en een condensatortje aan et plakken kom je denk ik al een heel eind..
IP Rocks
Verwijderd
Verwijderd
Het alternatief is om te gaan werken met een microcontroller.
Zonder of met slechts weinig electronica ervaring zijn beide opties niet echt eenvoudig.... De microcontroller is complex en de eerste optie is veel proberen....