zij er in nederland (online)winkels waar ze 2ehands laptop's verkopen?
dus niet van die veilingsites..
(staat het hier goed btw?
)
dus niet van die veilingsites..
(staat het hier goed btw?
De kick van Electric!
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
ik heb een mooie op't oog, die werkend te zien isOp woensdag 27 februari 2002 13:45 schreef EelCoV het volgende:
Laptops moet je niet 2e hands kopen, je weet niet wat je koopt.
suc6
Ik zou ze iig niet van een particulier kopen, vaak zijn die gestolen. Als er een password op het BIOS zit en de eigenaar weet het password niet (meer), ga er dan maar van uit dat 'ie gestolen is.Op woensdag 27 februari 2002 13:45 schreef EelCoV het volgende:
Laptops moet je niet 2e hands kopen, je weet niet wat je koopt.
Macbook Pro
dus als het bios password niet bekend is, kan je afdingen op de prijs omdat ie wel gestolen zal zijnOp woensdag 27 februari 2002 15:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zou ze iig niet van een particulier kopen, vaak zijn die gestolen. Als er een password op het BIOS zit en de eigenaar weet het password niet (meer), ga er dan maar van uit dat 'ie gestolen is.
Als je ze bij een speciale winkel koopt, loop je natuurlijk ook nog kans dat ze gestolen zijn, maar die kans is al heel wat kleiner.
Laptops worden door bedrijven vaak in partijen aangekocht en weer verkocht (als ze overjarig worden), en dan komen ze bij opkopers/winkels terecht (welke particulier kan nu in één keer bijvoorbeeld 50 laptops kopen?). Dus dat er van dit soort winkels bestaan, kan ik wel begrijpen.
In ieder geval: altijd aankoopbon vragen en serienummer laten noteren. ALS je dan problemen krijgt, kun je de politie op die winkel afsturen.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
Uh.. Gestolen goederen moet je niet kopen omdat je dan zelf ook in overtreding bent... (Just in case dat de overheid die "handelaar" in de gaten houdt... Ben je schuldig aan heling van gestolen goederen ofzo...Op woensdag 27 februari 2002 16:24 schreef aatos het volgende:
[..]
dus als het bios password niet bekend is, kan je afdingen op de prijs omdat ie wel gestolen zal zijn
...