zelfde voor 3 en 6
heb je de belangrijkste paren wel gehad
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
gewoon zelfbouw en dat ie wel alle acht draden test en oko cross kabels enzo
stel pin 1, 2 en 3 moeten doorverbonden zijn met 1, 2 en 3Op dinsdag 26 februari 2002 18:37 schreef DarkRider het volgende:
daar ging het neit om
gewoon zelfbouw en dat ie wel alle acht draden test en oko cross kabels enzo
dan doe je hut zo:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ~~~~~~1-------------1~~~~ | | | ~~2-------------2~~~~ | | | ~~3-------------3~~~~ | | | | | | |
gesloten circuitje, batterijtje, lampje, klaar
RJ45-tester: netwerkkabels en -stekers eenvoudig controleren
bij toeval ben ik dit tegengekomen
heeft iemand deze en zou ie zo vriendelijk willen zijn het in te scannen???
Verwijderd
je zal de elektuur zeker wel bedoelenOp dinsdag 26 februari 2002 19:29 schreef DarkRider het volgende:
Januari 2002, nummer 459
RJ45-tester: netwerkkabels en -stekers eenvoudig controleren
bij toeval ben ik dit tegengekomen
heeft iemand deze en zou ie zo vriendelijk willen zijn het in te scannen???
die heb ik wel , mar heb gehoord dat je dan gezijk krijgt met de copyrights
ik wil alleen weet welk onderdeel waar hoort op de print
bijna alles alleen de componenten kan ik niet plaatsen zonder tekening
Met een beetje denk werk zijn die om te bouwen tot kabeltester.
Ik bedoel ipv het kabeltje naar je hd, een klokgenerator.
Uitgangen (LED's) eerst door de te testen kabel.
Wees inventief
Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen
door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen.
en dan GRATIS
Ff zoeken met google
http://www.southwest.com.au/~jfuller/rj45/rj45.htm
die van elektuur had ik al gevonden later en dat gaat hem worden alleen ik moet weten welk component waar moet op de print dus ik moet de elektuur zien te vinden van jan 2002
tenzij iemand dat schema ff kan inscannen
Verwijderd
Ben ik ook wel beniewd naarOp dinsdag 26 februari 2002 23:47 schreef DarkRider het volgende:
ik wist die van southwest maar voldeed niet aan de eisen..
die van elektuur had ik al gevonden later en dat gaat hem worden alleen ik moet weten welk component waar moet op de print dus ik moet de elektuur zien te vinden van jan 2002
tenzij iemand dat schema ff kan inscannen
Verwijderd
Omdat je ze niet mee kunt nemen --> dus brak kopier apparaat gebruiken --> = < resolutieOp woensdag 27 februari 2002 18:47 schreef o0SmOkE0o het volgende:
Waarom ga je niet naar de Bibliotheek... daar hebben ze meestal alle elektuurs...
huh die resolutie is echt niet brak bij een normaal kopieerapparaat hoor, en koop dat ding anders, als een kopietje niet goed is!Op woensdag 27 februari 2002 19:23 schreef Toverstaf het volgende:
[..]
Omdat je ze niet mee kunt nemen --> dus brak kopier apparaat gebruiken --> = < resolutie
In dat geval zou je er een looplichtje in moeten bouwen.
Wat op zich niet heel erg moeilijk is.
Een 555 timer i.c.m. een 4017 moet dat al oplossen denk ik.
Echter waar ik in geinteresseerd ben is hoe je een kastje kan maken wat EN een gewone kabel, EN een crossover kabel kan testen. Dat je gewoon een schakelaar om kan zetten om te de testmethode te veranderen...
Ik zal eens in EWB gaan klooien en eens zien wat ik kan doen
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Ik heb de printen al geetst... en de componenten al bij elkaar. Volgende ff boren en solderen en kastje maken..
en in de tussentijd de componenten tekening ergens zien te vinden
ik zou wel ff kijken of ik hem heb en dan scannen (als de scanner het doet) anders laat ik hem op mijn moeders werk scannen waar ze een superOp donderdag 28 februari 2002 19:18 schreef DarkRider het volgende:
Nou ik heb die van de elektuur al genomen...
Ik heb de printen al geetst... en de componenten al bij elkaar. Volgende ff boren en solderen en kastje maken..
en in de tussentijd de componenten tekening ergens zien te vinden
Ik heb zelf geen idee wat dat ding van de elektuur kan, want naast de print kan ik helemaal NIETS vinden over het ding.
Het ding kan van mij werkt als volgt:
2 keer 9 LED's (8 aders en 1 shield voor STP kabels) die je met elkaar makkelijk kan vergelijken om te zien of er behalve verbindingen, ook kortsluitingen zijn.
Daarnaast kan je met een potmeter de snelheid van de leds doorlopen. Je kan ook zelf steppen d.m.v. de timer uit te zetten en op de step toets te drukken.
Daarnaast heb je ook een switch om het type kabel in te stellen: Straight of crossover
Morgen ga ik alle onderdelen halen en zal ik kijken of het in de praktijk ook werkt
Stom is wel dat EWB vast kaait als ik probeer te testen
Maar ik ben er vrij zeker van dat hij het goed doet.
Als alles naar wens werkt zal ik het schema hier posten en zal ik zelfs overwegen om de dingen te gaan maken en te verkopen (in kastjes).
Maar voor we zo ver zijn........
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Verwijderd
Zou jij zo vriendelijk willen zijn om het ewb bestand te posten....?Op vrijdag 01 maart 2002 00:10 schreef WarMaster het volgende:
Ik heb hier mijn eigen ontwerp klaar...
Ik heb zelf geen idee wat dat ding van de elektuur kan, want naast de print kan ik helemaal NIETS vinden over het ding.
Het ding kan van mij werkt als volgt:
2 keer 9 LED's (8 aders en 1 shield voor STP kabels) die je met elkaar makkelijk kan vergelijken om te zien of er behalve verbindingen, ook kortsluitingen zijn.
Daarnaast kan je met een potmeter de snelheid van de leds doorlopen. Je kan ook zelf steppen d.m.v. de timer uit te zetten en op de step toets te drukken.
Daarnaast heb je ook een switch om het type kabel in te stellen: Straight of crossover
Morgen ga ik alle onderdelen halen en zal ik kijken of het in de praktijk ook werkt
Stom is wel dat EWB vast kaait als ik probeer te testen
Maar ik ben er vrij zeker van dat hij het goed doet.
Als alles naar wens werkt zal ik het schema hier posten en zal ik zelfs overwegen om de dingen te gaan maken en te verkopen (in kastjes).
Maar voor we zo ver zijn........
Gewoon alles eigenlijk
Het idee klinkt iig mooi.
Jazeker... Ik zal hem even uppen...Zou jij zo vriendelijk willen zijn om het ewb bestand te posten....?
Gewoon alles eigenlijk
Het idee klinkt iig mooi.
Maar hij doet het in de simulatie toch niet
Niet met 5.0c tenminste.
Helaas werkt PSpice ook niet mee, want die heeft de 4017 chips weer niet.
Praktisch gezien loop ik ook al tegen een probleem aan, want mijn UTP tester werkt op het principe van 2 4017 (5 fasige Johnsenteller) met een hoop diodes waarbij OF de ene werkt OF de andere (voor het testen van straight of crossed UTP/STP). Dit heb ik simpel weg gerealiseerd door de voeding van het IC uit te schakelen. Maar helaas pakt het IC gewoon de voeding van de ingang, en laat daarmee de LEDjes heeeeeeeeeeeeeeeeeel zachtjes branden. Wellicht kan ik het op een andere manier oplossen d.m.v. een hogere weerstand aan de ingang, of wat transistortjes.
Maar in het weekend ben ik vrij lui, dus het wordt vast volgende week ergens.
In het EWB bestand heb ik de functie van de schakelaars in het label gezet, en waar de aansluiting van de UTP connectors zouden moeten komen heb ik nu nodes met labels.
Opmerkingen/suggesties zijn welkom.
Let dus wel: De praktijk ben ik nog mee bezig, dus bouwen op eigen risico
Download hier de file
ff de .ewb file gezipt, want om één of andere rare reden wil hij .ewb files niet goed downloaden.
Met 18 FETs kan de schakeling aangepast worden waardoor alles toch nog goed uitkomt.
Zo blijven de 2 4017 constant gevoed zonder geleuter, maar zullen de FET's, afhankelijk van hoe de schakelaar staat, of de ene 9 of de andere 9 uitgangen door laten gaan naar de connector.
Ik moet het zooitje nog even grondig testen, want FET's hebben we zelf nog niet gehad in de les (komt volgend jaar pas). Maar er zal zeker nieuws komen.
Stay Tuned
Zie ook dit draadje:
[topic=416031]
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Dus we laten het maar ff hier bij, en gaan er van uit dat het een correct gekrimpte kabel is.
Wellicht is de layout van de kabel op het kastje printen wel een goed plan
zo dit is hem dan... nog niet helemaal klaar.. het andere kastje komt volgende week. ze waren erg te spreken op school. Ik moet er nog een voor hun maken
het eerste/laatste ledje aan rechterkant gaat branden zodra er contact is tussen de twee kastjes. Het is namelijk een ingebouwde schakelaar
Erg handig ding dus.
/dev/null
Verwijderd
Is deze nou zoals die uit de electuur, of is het je eigen schakeling?Op donderdag 04 april 2002 18:05 schreef DarkRider het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zo dit is hem dan... nog niet helemaal klaar.. het andere kastje komt volgende week. ze waren erg te spreken op school. Ik moet er nog een voor hun maken
het eerste/laatste ledje aan rechterkant gaat branden zodra er contact is tussen de twee kastjes. Het is namelijk een ingebouwde schakelaarhij blijf altijd iets opgelicht zodra de kastjes contact hebben.. het gele lampje is de klokpuls wie gaat werken zodra er contact is. Het is dus een energie zuinige schakeling. Hij meet alle soorten RJ45 kabels. Alleen de volgerde van een cross ga ie als volgt. van recht naar links 1 2 3 8 7 6 5 4 ..
Erg handig ding dus.
Kan je die UTP kabel-tester gebruiken als de kabel aan 1 kant aan de hub zit, dus zonder terminator o.i.d.
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Post it!
en je moet de ene kant van de stekker in de led box doen
en de andere kant aan het zender kastje hangen