Toon posts:

Pruttelende boxen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds aansluiten last van pruttelende boxen, wat lijkt samen te hangen met mijn processor activiteit. Dwz, als ik een webpagina scroll neemt het gepruttel enigszins af, maar bij het scrollen door MusicMatch Jukebox is er vrijwel geen gepruttel meer waar te nemen.
Heeft iemand enige suggestie wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?

Mijn PC:
- Pentium III 450 mHz
- 392 MB RAM
- Windows 2000 Professional
En belangrijkst:
- Geluidssysteem A-Trend Harmony 6000; geluidskaart, inbouw geluidsregeling (inbouw tussen CD-ROM spelers, voeding komt dus van binnen de PC), 2 front, 2 rear, 1 subwoofer, 1 center speaker (waarvan de aansluiting op de geluidskaart niet werkt, ook niet wanneer ik bv een koptelefoon oid erop aansluit).
De speakers krijgen hun stroom naar ik aanneem van het kastje wat tussen de CD-ROM spelers is ingebouwd.

Dingen die ik al heb geprobeerd nav eigen initiatief of reacties op een ander forum (weet niet in hoeverre het noemen van de naam van dat forum op prijs wordt gesteld, dus laat het voor nu maar weg) en andere opmerkingen:
- Geluidskaart in een PCI slot zo ver mogelijk van videokaart vandaan steken werkt niet.
- Enkele malen opnieuw installeren van verschillende drivers heeft geen resultaat.
- CPU activiteit in 'Taakbeheer' lijkt de ruis niet te beïnvloeden, ruis is sowieso aanwezig, lijkt wel eig verband te bestaan tussen het LEDje ad voorkant van mijn PC en de mate waarin ruis te horen is.
- Een maal heb ik ervaren dat er vrijwel geen ruis was toen mijn PC een tijd lang zonder programma's aan had gestaan, op dat moment was zelf klassieke muziek helden te beluisteren, hoewel al snel (na wat intensiever gebruik vd PC) de ruis terugkwam.
- Nav commentaar op ander forum ook PCI latency (id BIOS) op 98 gezet, maar dit had ih geheel geen effect, bovendien weet ik niet wat dit inhoudt.
- 'Alles dempen' stopt het ruisen niet.
- Geen microfoon aanwezig
- USB webcam en USB scanner aangesloten, kan dit misschien conflicteren?

Sorry voor deze lap tekst, maar ik wil zo veel mogelijk info verstrekken, alle suggesties zijn welkom.

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19
stopcontacten aarden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik schreef het volgende:
1 center speaker (waarvan de aansluiting op de geluidskaart niet werkt, ook niet wanneer ik bv een koptelefoon oid erop aansluit).
Wanneer deze en/of headset is ingeplugd in de 'center' speaker uitgang is er wél ruis te horen!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 18:27 schreef mickael het volgende:
stopcontacten aarden...
En dat doe ik door? (Excuseer het feit dat ik niet al te technisch ben aangelegd)

Verwijderd

een stopcontact gebruiken die geaard is

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 18:32 schreef era.b het volgende:
een stopcontact gebruiken die geaard is
Ik heb nu een contactdoos als hieronder welke in een standaard stopcontact zit...

Afbeeldingslocatie: http://www.ter.nl/Nederlands/ter/benodigdheden/Pictures/elektra/stekkerdooswit6metscha.jpg

Verwijderd

das ok dan

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 18:38 schreef era.b het volgende:
das ok dan
Hmm.. maar wat dan.. :?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 07:34
volgens mij heb je last van storing op je geluidskaart.
probeer m is zo ver mogelijk van je processor te plaatsen (tis maar een ideetje)

Verwijderd

is dat standaard stopcontact geaard ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 18:44 schreef Vrieskerel het volgende:
Nee, dat dan weer niet.. en als ik hier in mijn kamer rondkijk lijkt dat bij geen van de stopcontacten het geval.. moet ik een verlengsnoer proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 18:44 schreef kleefding het volgende:
volgens mij heb je last van storing op je geluidskaart.
probeer m is zo ver mogelijk van je processor te plaatsen (tis maar een ideetje)
Hij zit momenteel al zo ver alst maar kan van de processor vandaan...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Doe alu folie om je geluidskaart? :? Of is dit iets doms...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• kleefding
ja aluminiumfolie kan je lekker kortsluiten :)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

:P >:) Een lege chipszak ook?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• kleefding
geen idee nooit geprobeerd, misschien iets voor een casemod.
alles bekleden met chipszakken }:O

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 18:44 schreef Vrieskerel het volgende:
Na wat zoeken eindelijk een geaardverlengsnoer gevonden en zodoende m'n stekkerdoos via dat geaardeverlengsnoer naar een geaard stopcontact kunnen leiden.. geen resultaat :(

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

offtopic:
komt Kleefding uit markelo? Niet ver van diepenheim dus, heb nog wel chipszakken liggen. :)

Verwijderd

Ik heb dezelfde set

Oplossing:

versterkertje (tussen cd-roms) word gewoon gevoed door computervoeding. Doordat de harddisk/ cd-roms en processor stroom gebruiken zal er een kleine dip in de voedingsspanning zijn, hdd en andere elektronica zijn daar vrij ongevoelig voor. Audio versterkers zijn hier wel gevoelig voor. Dit is de ruis die je hooort!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 22:12 schreef roys het volgende:
Ik heb dezelfde set

Oplossing:

versterkertje (tussen cd-roms) word gewoon gevoed door computervoeding. Doordat de harddisk/ cd-roms en processor stroom gebruiken zal er een kleine dip in de voedingsspanning zijn, hdd en andere elektronica zijn daar vrij ongevoelig voor. Audio versterkers zijn hier wel gevoelig voor. Dit is de ruis die je hooort!
Ja.. oplossing.. ik weet nu de oorzaak... maar wat doe ik ertegen? :?

• kleefding
kleefding komt uit markelo ja zeker mn profile doorgelezen diepenheimer

• kleefding
betere voeding kopen

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:44 schreef JoseCuervo het volgende:

[..]

Ja.. oplossing.. ik weet nu de oorzaak... maar wat doe ik ertegen? :?
Niet de versterker van A-trend gebruiken of losse voeding ervoor maken/kopen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 11:23 schreef roys het volgende:

[..]

Niet de versterker van A-trend gebruiken of losse voeding ervoor maken/kopen
Kan ik dan gewoon een losse voeding oid kopen?
Hoe werkt zoiets, heeft dat dan een aparte stekker en wordt het ook op de een of andere manier ingebouwd?
Wat kost zoiets?

Of.. hoe omzeil ik de versterker van A-Trend?

Alvast heel erg bedankt :)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:44 schreef JoseCuervo het volgende:

[..]

Kan ik dan gewoon een losse voeding oid kopen?
Hoe werkt zoiets, heeft dat dan een aparte stekker en wordt het ook op de een of andere manier ingebouwd?
Wat kost zoiets?

Of.. hoe omzeil ik de versterker van A-Trend?

Alvast heel erg bedankt :)
systeem bestaat eigenlijk uit 2 delen, elk heeft ook eigen uitgang aan de achterkant van je pc. Eentje alleen geluidskaart en deze koppel je met kabel naaar de versterker gedeelte. Als je dit niet met de versterker aansluit maar gewoon met een andere versterker ben je van het probleem af, allleen moet je wel de goeie pin-layout zien te achterhalen.

@e mogelijkheid is gewoon adapter kopen die +12V en +5V uit heeft en hiermee de A-trend versterker voeden. Voor prijzen moet je ff bij conrad ofzo kijken.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 07:12
blaas..blaas..

jij zegt
ik heb nu met een verlengsnoer de verdeeldoos geaard naar het stopcontact kunnen brengen
maar dan moet je stopcontact natuurlijk wel geaard zijn he |:(

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:05 schreef internetinfo het volgende:
blaas..blaas..

jij zegt
[..]

aarding is het hele probleem niet!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 17:05 schreef internetinfo het volgende:
blaas..blaas..

jij zegt
[..]

Dat was dat stopcontact dus wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 16:59 schreef roys het volgende:
@e mogelijkheid is gewoon adapter kopen die +12V en +5V uit heeft en hiermee de A-trend versterker voeden. Voor prijzen moet je ff bij conrad ofzo kijken.
Maar.. de voeding zit toch van binnen in de PC?
Aan wat voor voeding/adapter meot ik dan aan denken?
Voor de andere forumgebruikers; het gaat hier om het voeden van een inbouwconsole welke op dezelfde wijze wordt gevoed als de CD-ROM spelers en de harddisk/diskettedrive.
Pagina: 1