Digitale camera rond de 400 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 14:29

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Alright, binnenkort komt mijn verjaardag er weer aan (over exact een week) en ik heb het geld van deze maand en het geld van Kerstmis opzij gezet.

Ik heb ongeveer 400 tot 500 euro te besteden voor een goede digitale camera.

Ik ben op het moment in het bezit van een Power Shot 350 van Canon uit het jaar 1996, maar de kwaliteit van die foto's is dusdanig laag dat ik besloten heb een nieuwe camera aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pater/o2h/foto%27s/o2h15.jpg

Dit is dus de kwaliteit, zeer, zeer matig tot slecht.

Ik vroeg me af welke camera jullie mij adviseren. Ik wil wel in staat zijn nog een beetje foto's te kunnen maken en dus niet zo een waarmee je in 10 foto's dat ding totaal vol zit.

Mijn dank voor jullie hulp alvast ;).

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Goed qua design en beeldkwaliteit:

-Canon Powershot A20
-Fuji 2600
-Fuji 2800

Duurder (maar de prijs waard):

- Fuji 4800/6800
- Canon S30/S40

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
ben zelf 2800z eigenaar, en je hoeft dus niet te vragen wat ik denk...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Op dinsdag 26 februari 2002 22:35 schreef PsYgHo het volgende:
Euhh, wat denk je dan? :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op dinsdag 26 februari 2002 18:08 schreef Pater het volgende:

Ik heb ongeveer 400 tot 500 euro te besteden voor een goede digitale camera.

Ik vroeg me af welke camera jullie mij adviseren.
De Canon Powershot A40 is de opvolger de zeer goed ontvangen A20. Voordelen van de A40 t.o.v. de A20 zijn onder meer: meer handmatige instellingen en meer ISO-waarden (tot en met 400). De prijs ligt tussen waarschijnlijk rond de 400 euro.

Helaas is de a40 nu nog niet leverbaar, maar hopelijk binnenkort wel!

zie onder andere:
http://www.dpreview.com/news/0202/02022205canona30a40.asp

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik ben zelf ook al op zoek naar een cam :) ga morgen effe in duitsland kijken daar liggen de prijzen veel lager :)

deze heb ik in gedachten:

canon digital ixus v

of

Minolta DiMAGE X

allebij zeer klein en geil >:)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 22:35 schreef PsYgHo het volgende:
En ik een 2600Z. Qua techniek/beeldkwaliteit identiek, de 2800 heeft een 6x optische zoom, de 2600 een 3x. Of je dit 100 euro waard is moet jezelf weten, ik vind 10 stappen lopen niet zo erg eigenlijk.

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/regenbui1.jpg
(gecomprimeerd natuurlijk, vandaar de JPG-artifacts)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/01.jpg
(macro)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/art/druppels2.jpg
(kleur aangepast)

• j-w
  • Niet online

j-w

Op woensdag 27 februari 2002 13:53 schreef _MaLa_ het volgende:
ik ben zelf ook al op zoek naar een cam :) ga morgen effe in duitsland kijken daar liggen de prijzen veel lager :)

canon digital ixus v

of

Minolta DiMAGE X

Minolta DiMAGE is op verschillende plaatsen slecht uit de test gekomen. Ga maar eens zoeken...

• _MaLa_
Op woensdag 27 februari 2002 14:36 schreef j-w het volgende:

[..]

Minolta DiMAGE is op verschillende plaatsen slecht uit de test gekomen. Ga maar eens zoeken...
oh op digitalpreview word hij best goed beoordeeld :)

dus canon is beter ? zoek een kleintje namelijk :P

• j-w
  • Niet online

j-w

Op woensdag 27 februari 2002 14:56 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

oh op digitalpreview word hij best goed beoordeeld :)

dus canon is beter ? zoek een kleintje namelijk :P
Dppreview zegt het volgende in de conclusie:
The X's images just don't live up to a modern compact / ultra-compact 2 megapixel, they're soft and have visible ghosting artifacts (probably from the prism mirror).
Dus het een best een leuke camera, alleen de beeldkwaliteit is slecht, maar dat is juist waar het om eerste instantie om gaat...

De Ixus V is stukken beter. Het is een goede keuze, als je er het geld voor over hebt, en geen foto's in de schermering wilt maken.

• LoneGunman
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 13:53 schreef _MaLa_ het volgende:

canon digital ixus v

of

Minolta DiMAGE X

Nee joh, koop vooral een cam omdat ie er zo gelikt uit ziet. Moet je gewoon zorgen dat je een defecte op de kop tikt, als het toch alleen maar om het 'hebben' gaat.

Zoek liever naar een camera die goeie plaatjes schiet.

• _MaLa_
Op woensdag 27 februari 2002 15:11 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

Nee joh, koop vooral een cam omdat ie er zo gelikt uit ziet. Moet je gewoon zorgen dat je een defecte op de kop tikt, als het toch alleen maar om het 'hebben' gaat.

Zoek liever naar een camera die goeie plaatjes schiet.
nee zo ligt het bij mij niet als ik zon lomp ding heb neem ik hem niet gauw mee en schiet geen foto's >:)

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op de pro-cam's (Minolta Dimage 5/7, Olympus E10/20, diverse Fuji-modellen en natuurlijk de omgebouwde kleinbeeld SLR's) na zijn alle digicams die ik tot nog toe gezien heb me enorm meegevallen qua grootte. De meesten zijn een stuk kleiner dan een gangbare kleinbeeldcam, omdat een flash/sm kaartje een stuk kleiner is dan een kleinbeeldfilm plus een spoel, en omdat de 'film'diagonaal kleiner is (1 cm of iets meer voor digitaal, 43mm voor kleinbeeld)....
Loop eens een fotozaak binnen, kun je zelf zien wat het verschil is...

...And the world goes on racing, like the world always will...

• _MaLa_
Op woensdag 27 februari 2002 15:50 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Op de pro-cam's (Minolta Dimage 5/7, Olympus E10/20, diverse Fuji-modellen en natuurlijk de omgebouwde kleinbeeld SLR's) na zijn alle digicams die ik tot nog toe gezien heb me enorm meegevallen qua grootte. De meesten zijn een stuk kleiner dan een gangbare kleinbeeldcam, omdat een flash/sm kaartje een stuk kleiner is dan een kleinbeeldfilm plus een spoel, en omdat de 'film'diagonaal kleiner is (1 cm of iets meer voor digitaal, 43mm voor kleinbeeld)....
Loop eens een fotozaak binnen, kun je zelf zien wat het verschil is...
jah klopt !

maar ik zoek echt een zak digicam en daar komt de ixus wel voor in aanmerking.. :D

zijn de camera's in duitseland overal goedkoper dan in NL ook in kleinere winkels in duitsland ?

Verwijderd

[b]Op dinsdag 26 februari 2002 18:35 schreef Duurder (maar de prijs waard):
- Fuji 6800
Idd die Fuji 6800 is ultracompact, wat ik uiteindelijk toch heel belangrijk vind en levert bovendien een schitterende kwaliteit af :)

• j-w
  • Niet online

j-w

Op woensdag 27 februari 2002 16:05 schreef SainteR het volgende:

[..]

Idd die Fuji 6800 is ultracompact,
Ahum. Ultracompact????
De specs van de Fuji 6800 zijn:
>Width 95mm (3.7")
>Height77mm (3.0")
>Depth 71mm (2.8")

De A20 is een flinke slag kleiner. (twee keer zo dun).
En de Ixus is weer een stuk kleiner dan de A20.

Als je de 6800 al ultra compact noemt, hoe noem je de IXUS dan? Nee, een betere benaming voor de Fuji 6800 is semi-compact.

• _MaLa_
Op woensdag 27 februari 2002 16:33 schreef j-w het volgende:

[..]

Ahum. Ultracompact????
De specs van de Fuji 6800 zijn:
>Width 95mm (3.7")
>Height77mm (3.0")
>Depth 71mm (2.8")

De A20 is een flinke slag kleiner. (twee keer zo dun).
En de Ixus is weer een stuk kleiner dan de A20.

Als je de 6800 al ultra compact noemt, hoe noem je de IXUS dan? Nee, een betere benaming voor de Fuji 6800 is semi-compact.
ze zijn er gewoon dol gelukkig mee :)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 16:33 schreef j-w het volgende:

[..]

Ahum. Ultracompact????

Ja maar ik bedoel door z'n design is ie handiger vind ik. Is gewoon totaal ander concept dan een traditionele camera. Verder keek ik ook naar grootte / kwaliteit foto's. Maar anyway zoals hierboven gezegd: ze zijn er gewoon blij mee ;)

• _MaLa_
wie kan hier antwoord opgeven ?

zijn de camera's in duitseland overal goedkoper dan in NL ook in kleinere winkels in duitsland ?

• Mooody

Mooody

elmoody

Op woensdag 27 februari 2002 17:01 schreef _MaLa_ het volgende:
wie kan hier antwoord opgeven ?

nee dus...
de gewone fotozaken zijn even duur....

aleen zaken als mediamarkt zijn iets goedkoper, maar het verschil is niet groot...
en ze hebben daar trouwens bijv. niet de S30...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• LoneGunman
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 22:21 schreef Mooooody het volgende:

[..]
aleen zaken als mediamarkt zijn iets goedkoper, maar het verschil is niet groot...
en ze hebben daar trouwens bijv. niet de S30...
Tja.... gesprek met Mediamarkt-mongool: (dit betrof de 2600z, waarmee ik zat te kloten)

- Kan ik je helpen?
* Nee, niet echt.
- Leuk dingetje hé?
* (geirriteerde blik)
- Ook lekker klein enzo
* *zucht* Hoeveel moet ie kosten? (Stond geen prijs bij. Op moment van spreken was het nog T minus 1 hour voordat de postbode mijn 2600Z voor €389 door de bus gooide)
- Voor jouw of voor een ander?
* (GODDAMMIT!!) Voor mij.
- Voor jouw €475.
* Houdoe.

En dit gold niet alleen voor de 2600z, nee, practisch alle digicams waren/zijn goedkoper te vinden op internet. Ik heb de mijne dus uit A'dam laten overvliegen. Tja, 't is maar wat je wil: meteen een camera in je klauwen en €100 meer betalen, of een weekje geduld hebben. Ik ga voor het laatste.....voor die €100 heb ik mooi nog een tasje, statief & extra accu erbij gekocht.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://arte.digitalrice.com/douche.jpg
HP photosmart 318 van 270 euro, niet heel geweldig, maar wel aardig :D

• _MaLa_
mm ik kijk zo wel effe in duitsland in kleef ofzo of de canon ixus v daar wat goedkoper is :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 11:13 schreef _MaLa_ het volgende:
mm ik kijk zo wel effe in duitsland in kleef ofzo of de canon ixus v daar wat goedkoper is :)
aub kijk ook ff de canon g2

• j-w
  • Niet online

j-w

Op donderdag 28 februari 2002 11:13 schreef _MaLa_ het volgende:
anders kijk je gewoon even op internet naar de Duitse prijzen.

• _MaLa_
shit ben in kleef geweest en best leuke prijsjes gewoon in de stad als je het hier met NL vergelijkt :)

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een goedkope digicam, het liefst onder de €400,-. Ik heb op dit moment de camera's die in het begin van het topic genoemd worden op het oog:

- Fuji Finepix 2600z (2800: zoomfunctie maakt me niet zo veel uit)
- Canon Powershot A20

Welke zouden jullie aanraden? En waarom? De Canon is (in de pricewatch) €35 duurder, op zich nog wel een redelijk verschil. Uit de test van de laatste C't kwam de Finepix wel beter naar voren, maar er word ook gezegd dat ie vrij sloom was. Is dit in de praktijk echt zo storend?

Veel vraagjes :):)

• LoneGunman
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 23:41 schreef Berran het volgende:
Uit de test van de laatste C't kwam de Finepix wel beter naar voren, maar er word ook gezegd dat ie vrij sloom was. Is dit in de praktijk echt zo storend?
De FinePix 2600 sloom? Juist het tegenovergestelde! De 2600Z is zelfs sneller dan gemiddeld.

En voor voorbeeldfoto's van de 2600Z: tjek de link in m'n sig.

• j-w
  • Niet online

j-w

Uit de test van de laatste C't kwam de Finepix wel beter naar voren, maar er word ook gezegd dat ie vrij sloom was. Is dit in de praktijk echt zo storend?
Is die test nog ergens online te vinden? (eventueel ingescand?)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 00:53 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

De FinePix 2600 sloom? Juist het tegenovergestelde! De 2600Z is zelfs sneller dan gemiddeld.

En voor voorbeeldfoto's van de 2600Z: tjek de link in m'n sig.
Hey, stom, khaalde de Fuji en de HP Photosmart 715 door elkaar, okey :)

Maar de verschillen tussen de Canon A20 en Fuji 2600Z? Qua specs koomen ze wel ongeveer overeen.
Uit de C't maart 2002:
De Canon PowerShot A20 met zijn evenwichtige beeldkwaliteit en uistekende bediening is wat dat betreft een goede keuze.... met heel goede belichting, scherpte en kleurechtheid. Scherptediepte en kunstlichtopnamen blijven daarentegen middelmatig.

De Fuji FinePix 2600 Zoom biedt daarentegen de beste prijsprestatieverhouding uit het testveld; voor een adviesprijs van 544 euro (€385 bij Funprice :)) biedt dit apparaat een heel behoorlijke beeldkwaliteit, een goede bediening en een vrij uitgebred pakket met accessoires, alleen de display is van matige kwaliteit en de autofocus heeft veel licht nodig. .... Zeer gedifferentieerde belichtingen en een goed kleurweergave spreken voor de Fuji FinePix 2600 Zoom. De scherpte en detailrijkdom schommelen tussen goed en matig, de kleurruis is steeds tevredenstellend.
Verder, uit het overzicht de verschillen:
C: geen videoclips, F wel
C: CompactFlash 8 MB, F: Smartmedia 16 MB
C: ISO 100, 150 F: ISO 100
Displaygrootte/pixels C: 1,5"/120 000 F: 1,7"/72000
C: Videouitgang NTSC, PAL instelbaar, F: nixx

Beoordeling:
Testfoto's Daglicht/Kunstlicht: C: +/0 F: +/+
Bediening: C: + F:+
Functieomvang: C: 0 F: 0
Accessoires: C: - F: =

En nog wel wat dingetjes. Als je het mij vraagt, lijkt me de Fuji FinePix 2600Z net iets beter, maar hij heeft geen videouitgang. Het lijkt me trouwens ook, dat je die in de praktijk nooit gebruikt :)

De Canon ziet er ook iets mooier uit, maar da's ook nie boeiend, vinnik.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 14:54 schreef j-w het volgende:

[..]

Is die test nog ergens online te vinden? (eventueel ingescand?)
makkelijkst is waarschijnlijk om de C't te kopen (of jatten bij de kapper >:)). Als je 'm na het weekend nie hebt, drop ff een mailtje, scan ik 'm wel voor je in. Dit weekend ben ik weg, geen tijd...

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:23

MI5

Als je voor de Canon Powershot A20 gaat is het verstandiger te wachten op de A40, dit is de opvolger en heeft o.a. hogere ISO-waarden en meer handmatige instellingen. Introductie is rond half maart, en prijs ligt rond 450 euro (In Duitsland).

Verwijderd

Volg sinds kort de digi-markt en ben voorzichtig zoekende.

Heb nu het een en ander gelezen en mij lijkt de Olympus Camedia C-2040 ook wel een aardige in dit segment, zowel als mogelijkheden als uiterlijk.... Enigsinds verglijkbaar met de aankomende Canon A40 ?

(zie link: http://www.letsgodigital.nl/webpages/news/df/olympus/c2040.html)

(... A20, ook niet slecht, kan natuurlijk interresanter in prijs gaan worden en dus een optie ?!...)

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 18:05 schreef lost het volgende:
Volg sinds kort de digi-markt en ben voorzichtig zoekende.

Heb nu het een en ander gelezen en mij lijkt de Olympus Camedia C-2040 ook wel een aardige in dit segment, zowel als mogelijkheden als uiterlijk.... Enigsinds verglijkbaar met de aankomende Canon A40 ?
Lijken me op zich beide wel mooie camera's, maar wel buiten budget... Ik ga voor de Finepix 2600, nou het geld nog voor elkaar krijgen :):)

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 14:29

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Dat ziet er inderdaad goed uit. Ik heb besloten om ook de Fuji 2600 zoom te nemen.
Even wat geld van dat spaarrekeningetje naar mijn studentenrekening overpompen en dan komt het helemaal goed.

Kan ik later nog eens langs de Mycom fietsen om die 128 MB Smart Card te halen voor 84 eurootjes. :9

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Neem dan de 2800, Heeft 6x optische zoom, en een grotere lens, ofwel, betere pics bij minder licht...

voor wat pics zie mijn link

KLIK HIER VOOR PICS VAN DE 2800 Z

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Timmey
  • Niet online
Minolta Dimâge 2300 :)

Dit model is niet meer in productie, maar bij een aantal fotozaken kan je 'm nog krijgen voor een hele scherpe prijs die rond jouw 400 euro ligt. Kijk er eens naar zou ik zeggen.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 11:26 schreef PsYgHo het volgende:
Neem dan de 2800, Heeft 6x optische zoom, en een grotere lens, ofwel, betere pics bij minder licht...

voor wat pics zie mijn link

KLIK HIER VOOR PICS VAN DE 2800 Z
Volgens de C't waren pics bij weinig licht wel een beetje een probleem, maar de 2800 is meteen € 100 duurder, rechtvaardigt dat een grotere lens en iets meer zoom? Ik loop liever een stukje dichterbij, of knip de rest er op de comp er vanaf. De 2800 is mij te duur...

• budi
Als je kan kiezen tussen een HP Photosmart 318 en een Minolta E201 allebei voor ongeveer 320 Euro, welke zouden jullie dan nemen?

Ze zijn allebei 2 megapixels en hebben alleen digitale zoom.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op woensdag 27 februari 2002 14:21 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

En ik een 2600Z. Qua techniek/beeldkwaliteit identiek, de 2800 heeft een 6x optische zoom, de 2600 een 3x. Of je dit 100 euro waard is moet jezelf weten, ik vind 10 stappen lopen niet zo erg eigenlijk.

Voorbeeldje:

[afbeelding]
(gecomprimeerd natuurlijk, vandaar de JPG-artifacts)

[afbeelding]
(macro)

[afbeelding]
(kleur aangepast)
Die 2600 doet het inderdaad echt goed. (kom er nu pas achter) ook hele mooie lucht, mooi egaal met weinig ruis.
nee zo ligt het bij mij niet als ik zon lomp ding heb neem ik hem niet gauw mee en schiet geen foto's >:)
Neem dan de S30. Is ook compact genoeg om zo in je zak te douwen. Die shiet tenminste fatsoenlijke plaatjes en heeft weinig frits frats (filmpjes geluid etc.) wat gewoon niet boeit.
- Fuji Finepix 2600z
Ik weet niet wat jij doet. Maar dat ding is gewoon een perfecte mainstream camera om te beginnen! Checkje:

http://www.tweakers.net/pricewatch/22070

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

http://www.tweakers.net/pricewatch/20193

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/c3po/Bijcloseup1.jpg

De Nikon Coolpix is een hele mooie investering..

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 17:42 schreef DeX het volgende:
(plaatjuh(
De Nikon Coolpix is een hele mooie investering..
Mooier dan De Fuji FinePix? Ik heb helaas mn C'ttest uitgeleend, kweet niet of ie daar bij staat. Tis ook wel weer iets duurder dan de Fuji...

Lastig....

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 17:06 schreef budi het volgende:
Als je kan kiezen tussen een HP Photosmart 318 en een Minolta E201 allebei voor ongeveer 320 Euro, welke zouden jullie dan nemen?

Ze zijn allebei 2 megapixels en hebben alleen digitale zoom.
Volgens mij heeft de HP wel mooie kwaliteit, maar mindere scherptediepte en izzie traag (aanzetten, afdrukken enz.). Minolta: geen idee....
Ik weet niet wat jij doet. Maar dat ding (Fuji Finepix) is gewoon een perfecte mainstream camera om te beginnen!
En nou de benodigde Euro's verzamelen *slik* :)

• Mooody

Mooody

elmoody

ach..je hebt toch altijd dat je eigen camera 'de beste' is...

voor die 400 euro is de Fuji 2600 ongetwijfeld de beste koop...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:58

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen heeft een Nikon Coolpix 775 besteld. :7

Leuke camera, met zeer handig formaat. :)

Whatever.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:33 schreef Berran het volgende:

[..]

Lijken me op zich beide wel mooie camera's, maar wel buiten budget... Ik ga voor de Finepix 2600, nou het geld nog voor elkaar krijgen :):)
Canon Powershot A20 420,-
Fuji FinePix 2600 385,-

Tja... wat zal ik zeggen... in euro's is het verschil (optisch) niet zo groot, idd wel iets buiten het budget, maar is dat het niet waard ?

(... maar ja , zo blijf je natuurlijk je budget en keus aanpassen,.... da's waar...). ;)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Keuze zelf maken. Ik zou ongetwijfeld voor de Finepix 2600 gaan met jou budget.

Verwijderd

OLYMPUS C2040 LAATSTE !! 364.00 Euro, te vinden op deze site;
http://www.diga4u.nl/index0650.htm

Lijkt mij goed in je budget passen en effe duidelijk een stap hoger als de Fuji 2600 (denk ik).

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 21:35 schreef lost het volgende:
OLYMPUS C2040 LAATSTE !! 364.00 Euro, te vinden op deze site;

Lijkt mij goed in je budget passen en effe duidelijk een stap hoger als de Fuji 2600 (denk ik).
Resolutie max.: 1024 x 768
*huiver*...

Geheugen (standaard): 8 MB
Fuji iz al 16 MB

Lijkt me nix, om eerlijk te zijn. Iig minder dan de Fuji. Of kloppen de specs op de site niet?

Verwijderd

Fujifilm Finepix A201

Resolutie max.
1600 x 1200
Beeldpunten 2,1 megapixel
Kleurdiepte
Optische zoom 0
Digitale zoom 2.5 x
Scherpstelling automatisch
Zoeker optisch, LCD
LCD-display (inch) 1,6
Geluidsopname onbekend
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium SmartMedia
Interface USB
Besturingssysteem PC, Mac
Gewicht 190 gram
Afmetingen (H x B x D) 99 x 65 x 41

Dit lijkt me een FInepix 2600 zonder (optische) zoom en met een kleiner scherm. Misschien interessant voor de mensen onder ons die een nog lager budget hebben?

• Mooody

Mooody

elmoody

Op dinsdag 05 maart 2002 21:53 schreef Berran het volgende:

Fujifilm Finepix A201

Resolutie max.
1600 x 1200
Beeldpunten 2,1 megapixel
Kleurdiepte
Optische zoom 0
Digitale zoom 2.5 x
Scherpstelling automatisch
Zoeker optisch, LCD
LCD-display (inch) 1,6
Geluidsopname onbekend
Geheugen (standaard) 16 MB
Opslagmedium SmartMedia
Interface USB
Besturingssysteem PC, Mac
Gewicht 190 gram
Afmetingen (H x B x D) 99 x 65 x 41

Dit lijkt me een FInepix 2600 zonder (optische) zoom en met een kleiner scherm. Misschien interessant voor de mensen onder ons die een nog lager budget hebben?
a201 is op zich wel een goede camera, maar voor een geringe meerprijs koop je een fuji 2600 die merkbaar mooiere foto's maakt, minder speelgoedachtig aandoet en veel meer instellingen heeft...

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 22:00 schreef Mooooody het volgende:

[..]

a201 is op zich wel een goede camera, maar voor een geringe meerprijs koop je een fuji 2600 die merkbaar mooiere foto's maakt, minder speelgoedachtig aandoet en veel meer instellingen heeft...
I agree... Maar je kan voor het verschil bijvoorbeeld wel een 64 MB memorycard kopen. Ik zou ook voor de Finepix 2600 gaan (sterker nog, ik ga ervoor, ALS IK GELD HEB :))

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 21:51 schreef Berran het volgende:

[..]

Resolutie max.: 1024 x 768
*huiver*...

Geheugen (standaard): 8 MB
Fuji iz al 16 MB

Lijkt me nix, om eerlijk te zijn. Iig minder dan de Fuji. Of kloppen de specs op de site niet?
Specs kloppen dus niet geheel, kijk maar:

http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/specs.cfm?id=C-2040ZOOM

Number of storable frames with 8 MB SmartMedia card:
1 TIFF 1,600 x 1,200
3 TIFF 1,024 x 768
8 TIFF 640 x 480
7 or more: SHQ 1,600 x 1,200
16 or more: HQ 1,600 x 1,200
13 or more: SQ1 high 1,024 x 768
38 or more: SQ1 normal 1,024 x 768
32 or more: SQ2 high 640 x 480
82 or more: SQ2 normal 640 x 480

De resolutie ligt iig niet zo erg laag. Ook is er verschil in LCD scherm:
Olympus ; 4.5 cm/1.8 inch colour TFT LCD monitor.
Fuji; 1.6" D-TFD (55,000 pixels).

De Olypus heeft tevens een goede lichtgevoelige (1.8) lens, iets wat (zeker gezien de zoom) ook niet vergeten moet worden. Bepaalt toch zeker ook de kwaliteit van de foto's, alsmede het gebruikgemak in wat schemerige omgeving.

Maar de 16 mb van Fuji blijft idd een sterk punt, net als de meegeleverde accessoires.

Je zou nog de afdrukvertraging kunnen vergelijken (hoe sneller hoe beter), maar daar heb ik zelf geen info over.

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:56

Asphyxion

I am, therefor I think

Op woensdag 06 maart 2002 09:29 schreef lost het volgende:
Maar de 16 mb van Fuji blijft idd een sterk punt, net als de meegeleverde accessoires.
Maakt weinig uit vind ik zelf, je zult toch een 64 of 128 MB kaartje moeten kopen wil je een beetje foto's maken. Ik heb zelf de C-2040Z en ben er zeer tevreden mee...

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 04 maart 2002 01:26 schreef Pater het volgende:
Dat ziet er inderdaad goed uit. Ik heb besloten om ook de Fuji 2600 zoom te nemen.
Even wat geld van dat spaarrekeningetje naar mijn studentenrekening overpompen en dan komt het helemaal goed.

Kan ik later nog eens langs de Mycom fietsen om die 128 MB Smart Card te halen voor 84 eurootjes. :9
de topicstarter is er allang uit hoor :)
goede keus hoor...

Verwijderd

Hey, ik heb het topic zo'n beetje overgenomen, wil ook een digicam voor rond de 400 Euro. En er waren ook nog wel wat anderen die dat wilden.

okey, ik ben er nou ook uit: de Fuji.. :)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 15:06 schreef Asphyxion het volgende:

[..]

Maakt weinig uit vind ik zelf, je zult toch een 64 of 128 MB kaartje moeten kopen wil je een beetje foto's maken. Ik heb zelf de C-2040Z en ben er zeer tevreden mee...
Eindelijk een voorstander van de 2040 ! (LOL). Vreesde aleen Fuji fans. Heb jij nog zowel positieve als negatieve ervaringen met de 2040 ? Kunnen anderen (en ik ook) weer wat mee in het maken van de juiste beslissing.

Hoe vind jij bijvoorbeeld de afdrukvertraging van de 2040 ?

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een goedkope digicam, het liefst onder de €400,-. Ik heb op dit moment de camera's die in het begin van het topic genoemd worden op het oog:

- Fuji Finepix 2600z (2800: zoomfunctie maakt me niet zo veel uit)
- Canon Powershot A20

Welke zouden jullie aanraden? En waarom? De Canon is (in de pricewatch) €35 duurder, op zich nog wel een redelijk verschil. Uit de test van de laatste C't kwam de Finepix wel beter naar voren, maar er word ook gezegd dat ie vrij sloom was. Is dit in de praktijk echt zo storend?

Veel vraagjes :):)
Ben het niet helemaal met je eens, wat de C'T test betreft. Ze hebben het bij de eindbeoordeling ook over de prijs van de Fuji (niet onbelangrijk natuurlijk)waardoor die mede hoog scoort, maar als je alleen even kijkt naar de kwaliteit en de test van de camera's vind ik dat de Canon er beter uitkomt (snelheid, LCD scherm, belichting). Ze noemen dit in de conclusie dan ook niet voor niks een goede keus (los van de prijs gezien dan).

Een collega heeft dus de canon en de resultaten zijn erg goed.

Overdenk je keus nog eens en lees het artikel nog eens door. Verder komt de opvolger van de A20 eraan (A40) dus wordt het misschien wel interresant om hierop te wachten (zakt de A20 weer in prijs).

(lekker discussie trouwens... alles lekker afwegen en naast elkaar zetten. Heb der wel schik in...).

• budi
Op maandag 04 maart 2002 20:52 schreef Berran het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de HP wel mooie kwaliteit, maar mindere scherptediepte en izzie traag (aanzetten, afdrukken enz.). Minolta: geen idee....
Thanks voor de info, maar er is verder niemand die ervaring heeft met de Minolta E201?

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:51 schreef budi het volgende:

[..]

Thanks voor de info, maar er is verder niemand die ervaring heeft met de Minolta E201?
Voor ervaringen zie:
http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/digc (... lijkt er niet echt goed uit te komen..).

Verwijderd

Heb hier toch wel een erge goede review van de Olumpus 2040

http://www.steves-digicams.com/c2040_pg5.html

Verwijderd

Nu bij Conrad(.nl):

Mustek MDC 3000
Image Sensor: SONY 1600 x 1200 pixels SuperHAD CCD sensor
Picture Resolution: (Fine) 2048 x 1536 by coach technology
(High) 1600 x 1200 with standard quality
(Low) 800 x 600 with standard quality
Other Resolutions for Life Video over USB: 320 x 240 - 25 frames/sec.
Video clip: 320 x 240 - 20 frames/sec.
max. storage time to 30 seconds
Display: 1.8" TFT 61.6k Pixels color LCD
Focus Range: Auto focus lens, 20 cm to infinity
Aperture Ratio: F2.8/F 5.6/ F11
Electronic Mechanic Shutter: 1/25 ~1/2500 sec
Flashlight: IGBT Type, Red-eye/Auto/Off/On Option
Optical Viewfinder: Built-in
Exposure: Auto
White Balance: Auto
Storage: one extra 16MB CompactFlash

En dat allez voor de geweldige prijs an €235!!! €150 goedkoper dan de Fuji. Maaaaaar, alleen maar 2x digitale zoom. Bovendien is de maximale resolutie 2048x1536, terwijl de chip 1600x1200 is. Vreemd, niet? Bij Conrad weten ze het niet, ik heb de helpdesk van Mustek gemaild daarover. I'll let you know.

Dus, voor honderdenvijftig euro minder moet je de zoom missen, waarschijnlijk is de kwaliteit ook wel minder, maar die prijs... :9~

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een digitale caemra is een heel persoonlijke beslissing. Je moet niet automatisch afgan op wat anderen zeggen want het is te betwijfelen hoeveel zij er eigenlijk echt gebruikt hebben.

Het is gewoon het handigst om voor jzelf te bedenken wat jij belangrijk vind zoals: resolutie, zoom, prijs, snelheid, grootte, opslagtype, soort batterij&levensduur daarvan, uitbreidingsmogelijkheden. Pas als je dat weet kun je een afweging maken wat de beste camera voor JOU is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 19:36
ik heb ook interesse in de mustek mdc 3000!! graag zou ik willen weten wat de helpdesk heeft gezegd!!!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.