[NT4/Sygate] geen internet W2K; W98 wel

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Gegroet,

Bij deze poging zoveel om enig inzicht te krijgen in het probleem wat ik momenteel ondervind.

Hier in mijn studentenhuisje ligt een simpel netwerkje met een server (Win NT4 server) waaraan via een hub 2 Win98SE machines en 1 Win2K pro machine hangen. Om het internet te verdelen draait Sygate 4 op de server (staat niet op de clients overigens).

Nu gaat alles in het netwerk voorspoedig. File transfers lukken prima en ook de Win98 machines komen zonder problemen het net op... Alleen de Win2K bak dus niet!

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb alle instellingen al vele malen nagelopen maar geen onregelmatigheden kunnen ontdekken. Ik heb namelijk weleens gehoord dat er wat problemen zijn met Win2K machines in NT4 netwerken. Zou het daar aan kunnen liggen?

Laat het me alsjeblieft weten...

Bij voorbaat dank

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Niemand?

:'(

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Soms moet je in Win2k zelf de DNS server instellen. Heb je dat al geprobeerd?

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Ik zal eens even kijken..... Ogenblik...

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Ten eerste even dit:
Ik raad je aan om op je server WinRoute Pro te installeren. Deze kun je hier downen als trial, maar ik denk dat je zelf wel iets kunt vinden waarmee deze trial voor altijd zal werken ;)

Verdere veroorzakers van problemen kunnen zijn:
- Zet de instellingen van je TCP/IP op: "obtain an IP-adres automatitically".
- Zet de "LAN-settings" bij IE -> Tools -> Internet Options -> tabblad Connections -> op: "automatically detect settings".
- Een firewall op je server of W2K-werkstation kan ook lastig zijn.
- Enable op je W2K-werkstation bij je TCP/IP-instellingen "Netbios over TCP/IP" (of zoiets)
- Check of alle pc's bij dezelfde WORKGROUP zijn aangemeld. (tenzij ze in een domein zitten, maar dat lijkt me niet)
- Check je kabels. Dit kun je doen door de kabel naar je W2K om te wisselen met één van W98 bij je HUB.
- Check je netwerkkaarten. misschien is er één kapot.
- En last but not least: Check m.b.v. de handleiding of je Sygate etc. goed hebt ingesteld!

Ik vind dit wel een bedankje waard! ;)
Laat ff weten als het (niet) gelukt is.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
HEERSCH!!!!! HET WERKT!!! Enorm bedankt! Mocht ik een keer tegenkomen dan trakteer ik u zeker op een biertje...

Winroute (plus handleiding) heb ik hier inmiddels al liggen en het plan is ook zeker om de server z.s.m. hiermee uit te rusten...

Nogmaals enorm veel dank! Afbeeldingslocatie: http://www.zwaremetalen.com/image/worship.gif

• FlowDesign
Biertje? Lekker!
:P

Wat was nou de oplossing eigenlijk? Of heb je toch winroute geïnstalleerd?
Ik was vorig jaar trouwens bijna aan dezelfde studie als jij begonnen, maar heb toch besloten om Informatiekunde op de KUB in Tilliburg te gaan doen. Dan had je me zeker op een biertje mogen trakteren, hehe.

Veel plezier met je server. B-)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:28

Exterazzo

Qeasy

hmmz ik hier een soort gelijk probleem, wat was de oplossing nou?

Audentia

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

ik heb zelfs exact hetzelfde probleem. Zou judgem zo vriendelijk willen zijn om de settings van zowel zijne client als server te posten? Eeuwige dank alsvast! :D

"People should know when they're conquered..."

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:28

Exterazzo

Qeasy

blaat stomme fout

Audentia

• FlowDesign
Ik ben blij om te zien dat er toch nog mensen zijn die wél de search gebruiken :)

Pagina: 1