Toon posts:

Matrox maakt reputatie niet waar

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Matrox G550 geinstalleerd met drivers op cd. Nu kan ik de refreshrate niet hoger krijgen dan 75 Hz, terwijl mijn vorige kaart dat op dezelfde resolutie wel kon.

Ook is het beeld niet rustig en trillen de letters (of beeld) snel van links naar rechts op een manier dat het irriteert.

Mijn monitor is een LG flatron 775 FT.

Hoe kan dit nu weer? Moet ik andere drivers hebben of is monitor niet goed genoeg? Hij moet 1024*768 @ 85Hz kunnen draaien.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dat zal eerder liggen aan je monitor dan aan de Matrox kaart.

Kijk ff of de drivers van de LG goed geinstalleerd zijn en dat ie niet geinstalleerd is als "Default VGA monitor" ofzo..

Ik vind de topic titel erg fout hoor, Matrox maakt BERE goede 2D kaarten. Zijn wat minder in 3D maar goed, daar koop je ze niet voor.

Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn G400 DualHead verkocht heb! |:( |:(

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, je hebt wel gelijk wat betreft die topictitel; mischien kan mijn beeld nog beter worden. Het beeld is wel scherp, maar onrustig, het trilt snel van links naar rechts.

De goede monitor driver is geinstalleerd, dus daar ligt het niet aan.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:09
dan heb je brakke drivers ofzo.. ik heb dezelfde kaart & die van mij + philips 109s monitor draait makkelijk op 85 hz. bij 1280x960

(ps. don't fok with matrox.. is namelijk wel een errug goede fabrikant..)

Verwijderd

Topicstarter
Kan die monitor nog hogere refreshrates aan? Of wil die matrox ook niet tot de max van de monitor gaan?

Wat die drivers betreft: die heb ik van de cd. Gebruik jij die ook of heb je ergens andere gevonden?

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

het ligt niet aan je monitor (die is goed genoeg) en ook niet aan je videokaart (die is ... MEER dan goed genoeg). Lijkt me driver-probleem of ze gaan niet zo goed samen.

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Je kan altijd hier kijen of er misschien nieuwere zijn dan op de cd..

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Ja, ik heb hier een Matrox g400 met een 19" iiyama op 100 Hz.
Als het goed is kun je "adjust current display mode" kiezen op een tabje. Dan kun je hem opkrikken naar 100 Hz.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:50

Tjark

DON'T PANIC

de max refreshrate wordt bepaald door je monitor (iig in dit geval: want de G550 ramdac kan echt wel meer aan dan 75Hz op die res.)

Kies voor de grap eens een andere monitor driver van een 19" (topmodel sony/philips/eizo/iiyama) en probeer 't nog es.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig. Inderdaad is het mogelijk om in ajust current display mode de boel op te krikken naar 85 Hz en hoger, gaat op een beetje vreemde manier maar ben al lang blij dat het hoger kan. Het beeld is nu echt beter.

Conclusie: verschil tussen 75 Hz en hoger is er echt wel EN matrox (G550) is op 85 Hz ontzettend scherp.

Verwijderd

Beetje rare topictitel dit, je hebt gewoon niet goed in je drivers gekeken en http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#refresh
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.