Problemen met Celeron 500@562

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik mijn Celeron 500 MHz naar 562 MHz zet (busclock 66->75) dan start windows niet meer goed op. Hij komt nog wel in windows, ik krijg mijn desktop te zien en zo, maar dan valt opeens alle schijfactiviteit en gaat niet meer verder.

Als ik dan opnieuw opstart krijg ik een registry error en wordt mijn oude registry teruggezet.

Ik heb het 4 keer geprobeerd, en steeds precies hetzelfde resultaat.

In veilige modus start windows wel op op 562 MHz.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Oplossing?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

hoe zit het met je temperatuur?

• Wouter
  • Niet online
momenteel 52 graden celcius
met 100% processorgebruik

het was 61 graden celcius, maar heb gister 2 extra coolers erin gezet die door de heatsink van mijn processor blazen

deze temperaturen op 500 MHz, niet overclocked dus.

Als de CPU even niks doet daalt de temperatuur tot 34 graden.

• Wouter
  • Niet online
weet niemand de oorzaak van dit probleem?!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Heb je misschien een iets oudere Maxtor harddisk? Die kan niet tegen hogere PCI-speeds, zelfs niet 37,5MHz (bij 75MHz busspeed). Ik heb er ook een gehad, en kreeg hetzelde als ik de FSB op 75MHz zette ...

PC Specs

• Bomberman
Dat ie in veilige modus wel opstart kan dus komen omdat de DMA modus dan niet ingeschakeld staat ... dan kunnen ze iets hogere speeds hebben, maar das natuurlijk geen optie (veel langzamer). Misschien is je probleem wel iets heel anders;), kweet het ook niet ...

PC Specs

• Wouter
  • Niet online
ik heb inderdaad een wat oudere Maxtor 6.8GB harddisk!

ik had al zo'n vermoeden omdat de schijf een stuk langzamer leek te reageren en zo tijdens het opstarten

• Wouter
  • Niet online
UDMA uitgezet in BIOS

en wat denk je?

ik zit nu op 562 MHz! amazing, wat is zo'n forum toch handig

heel erg bedankt

dat word dus een nieuwe harddisk
Ik wil er een van een GB of 20/25, beetje snel en onder de 500 piek, wat is een beetje een goeie die die busspeed ook aankan?

• Bomberman
Ik heb zelf als vervanhing voor de Maxtor een IBM 75GXP gekocht .. bevalt echt supergoed. Hij kan iig veel hogere PCI-speeds aan, hoeveel zal ik vanavond wel ff testen. Is ook de snelste IDE schijf van dit moment:). Bij informatique heb ik een 30GB model gezien voor 479,- ...

http://www.informatique.nl/inhoud/prcompo/hardisks.htm

PC Specs

Pagina: 1