Toon posts:

Speciaal keyboard voor notebook rechtstreek op IR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

ik ben er al even naar opzoek, maar kan er verdomd weinig over vinden :(

Ik vraag me namelijk af of er keyboards zijn die rechtstreek werken op de InfraRood poort van een laptop.

Zodat ik de ontvanger die je normaal op usb/ps2 aansluit kan weglaten.

Bestaat dit?

Bedankt alvast

PS: Het gaat dus om draadloze keyboards/muis

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Waar wil je het voor gebruiken? misschien is er ook een andere alternatieve oplossing.

Over het algemeen vind ik die notebooktoetsenborden best lekker tikken (en lekker stil)

Verwijderd

Topicstarter
Ja is helemaal waar. Alleen vind ik (langere tijd achter elkaar) het typen op een 'normaal' keyboard wat fijner. Ook omdat ik dan gewoon, zonder toetsencombinaties gebruik kan maken van het numerieke gedeelte van het keyboard.

De situatie is dus alsvolgt:

Notebook gekoppeld aan 17" CRT.
Toetsenbord + muis(wireless) ernaast en gaan met die banaan.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 17:43 schreef Dweezerroy het volgende:
Hai,

ik ben er al even naar opzoek, maar kan er verdomd weinig over vinden :(

Ik vraag me namelijk af of er keyboards zijn die rechtstreek werken op de InfraRood poort van een laptop.

Zodat ik de ontvanger die je normaal op usb/ps2 aansluit kan weglaten.

Bestaat dit?

Bedankt alvast

PS: Het gaat dus om draadloze keyboards/muis
er zijn wel toetsen borden met infrarood, maar die hebben een externe adaptor voor de coputer er bij. ik weet niet of je die op je laptop ird poort aan de gang krijgt, maar je kan het proberen :)

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op dinsdag 26 februari 2002 17:50 schreef Dweezerroy het volgende:
Ja is helemaal waar. Alleen vind ik (langere tijd achter elkaar) het typen op een 'normaal' keyboard wat fijner. Ook omdat ik dan gewoon, zonder toetsencombinaties gebruik kan maken van het numerieke gedeelte van het keyboard.

De situatie is dus alsvolgt:

Notebook gekoppeld aan 17" CRT.
Toetsenbord + muis(wireless) ernaast en gaan met die banaan.
Aangezien je hier zegt dat je een langere tijd achter elkaar wilt gaan werken kan je gewoon een lekker toetsenbord halen met een snoertje eraan, want dat maakt dan toch nix meer uit. Je zal dan op het probleem stuiten dat je maar 1 ps/2 slot hebt. Dit kan je ondervangen door of een com-poort muis aan te sluiten (:r) of een splitkabeltje te kopen waardoor je en je toetsenbord en je muis op 1 ps/2 muis kan zetten.
Is gewoon een simpel kabeltje die in die ps/2 gaat, en er 2 poortjes uit laat komen, heel handig, heb ik hier ook en het werkt als een tiet.

Het voordeel hiervan is, is dat als er iets tussen je tb en laptop komt te liggen niet meteen de zooi verbroken is, en je een veel grotere keuze hebt uit toetsenborden om te nemen.

• casio1983
  • Laatst online: 12-04 13:43
Als ik jou was dan zou ik gewoon een dokkingstation kopen. Je zegt dat je lang achter elkaar moet werken op je notebook dan is dat veel makkelijker. Dan kan je er alles op aansluiten: keyboard, mouse, monitor, utp, speakers, etc en bij sommige zit zelfs een HD ingebouwd.
Zo'n dokkingstation is natuurlijk niet verplaatsbaar maar wie gaat er nou in de trein zitten met een monitor van 20Kg :)

AMD XP 2100+ | Epox 8K3A+ | 512MB pc2700 Samsung | 2 * 80GB Maxtor D740x raid 0 | Leadtek GF4 Ti 4400 | LiteOn DVD-Rom 16/48 | LiteOn 48124/48 | Chieftec Dragon DX 01B-D | Nec floppy | Realtek + 3Com NIC

Pagina: 1