[OC] ThermalTake Memory Heatspreader +ASIII?

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
Heeft het nut om tussen mijn memory en die heatspreader ook ASIII te stoppen? I.V.M. warmte? Heb me laten vertellen dat zo'n heatspreader onnodig is maar vond het wel kewl staan! :P

..::System Specs::..

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:06
Als die hele heatspreader uberhaubt onnodug is, waarom dan AS3 ertussen? :D

• Ibidem
Ik heb HOREN (lees niet eg zeker weten) dat die heatspreader onnodig is en een marketing truc is, maar anders doet Corsair toch geen standaard heatspreaders op zijn/haar geheugen :?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48

Epsilon

die heatspreader is totale onzin man. Als je ze gekocht hebt ben je goed in de boot genomen. Dat scheelt echt 3 keer niks man :D.

• Ibidem
niet in de boot genomen, hoor vond het wel mooi :) Is hetzelfde als silver rounded cables, je kunt het zelf maken maar vind het mooier die zilveren dan zelfgemaakte :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op dinsdag 26 februari 2002 17:43 schreef epsilon het volgende:
die heatspreader is totale onzin man. Als je ze gekocht hebt ben je goed in de boot genomen. Dat scheelt echt 3 keer niks man :D.
Ik vraag me af of het bij DDR op 2700 of hoger wel zo'n onzin is.

Ik heb het vooral gekocht omdat het er zo koel uitziet :)
Of me toekomstige ram heet wordt weet ik niet.

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 18:36

Ligone

Moeha!

Waarom koop je deze? wel eerst en vooral zitten er leuke heatsinks bij voor je geheugen op je Vga kaartje, waardoor je deze beter kan overklokken, en die voor het gewone ram geheugen? wel dat ziet er toch gewoon :9~ uit?

Maar AS er tussen doen lijkt mij iig vrij zinloos!

Verwijderd

echt nutteloos die heatspreaders, vandaag nog ff aan me geheugen gevoelt wat de temp was toen ie aan was.
Nou echt niet warmer dan 20 graden ofzo, maar oke ik heb wel flink wat fannetjes in me systeempje :)

Verwijderd

Meestal zal het echt geen snelheidswinst geven. Het kan echter voorkomen dat geheugen gewoon te warm wordt, dat hoeft niet per se door en te slechte airflow te zijn.

Mijn noname gehegugen wordt gauw 40C, zeker als ik ook nog de bus en voltage onhoog gooi. normaal kan ik net 135MHz halen (2x512MB)normal settings, maar als ik er 2 fannetjes overheen hang kan ik gerust 142MHz turbo settings halen(stabiel). De casetemp is maar iets over de 20C. Het zal dus alleen maar extra winst geven als het echt warm wordt, anders vast niet. Gewoon eens met de kast open en dan een fannetje ervoor houden en kijken of je hoger komt.

Het kost wel wat, maar als je een window hebt zal het zeker erg mooi staan.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op zondag 17 maart 2002 23:59 schreef epo het volgende:
echt nutteloos die heatspreaders, vandaag nog ff aan me geheugen gevoelt wat de temp was toen ie aan was.
Nou echt niet warmer dan 20 graden ofzo, maar oke ik heb wel flink wat fannetjes in me systeempje :)
Maar dat was waarschijnlijk met een idle systeem.
Als je volop je geheugen aan het benchen bent dan moet je toch wel wat voelen.

RDRAM wordt toch niets voor niets ALTIJD met heatspeader geleverd?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

CRUCIAL geheugen wordt absoluut niet warm, zelfs niet bij het draaien op 3.2volt ipv. 2.5volt.
Heatspreaders zijn puur voor het oog. AS3 zal de temperatuur wel omlaag brengen, maar je geheugen zal niet echt beter overclocken hierdoor.
Dat hangt toch van meer factoren af dan alleen maar de temperatuur.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Pagina: 1