Toon posts:

door stroomstoring nummers ISDN door elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
door de stroomstoring van vanmiddag zijn onze nummers van de ISDN door elkaar. als iemand op het nummer beneden bellen dan gaat die boven over.

Hoe kan dit en hoe los ik dit weer op.
ik weet bijvoorbeeld dat je met een DECT telefoon een telefoonnummer kunt toewijzen aan een toestel maar de telefoon waar het om gaat is een normale analoge telefoon waarbij dat dus niet kan.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
misschien is je centrale gewoon wat van slag..

ff resetten (denk ook aan de accu eraf halen als je die heb, echt dat voorkomt een hoop geziek :))

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je precies met accu.?

Verwijderd

Topicstarter
heb even de stroom de centrale er af gehad maar dat mocht ook niet baten.

we hebben 1 dect telefoon in ons huis en daar komt nu dus dat nummer binnen. Het vreemde is dat de het nummer van de fax gewoon wel op het juiste apparaat binnen komt.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:30

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 26 februari 2002 17:29 schreef MadMurdock het volgende:
misschien is je centrale gewoon wat van slag..

ff resetten (denk ook aan de accu eraf halen als je die heb, echt dat voorkomt een hoop geziek :))
Wat voor centrale heb je?? Ik heb een Quattrovox...je kunt een ANALOGE telfeoon op POORT 1 aansluiten en die kun je dan configureren...staat in de handleiding :)

enneh..een DECT?? Da's toch geen ISDN toestel??

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben ook een quatrovox, het is al een vrij oude.

weet jij toevallig ook zo uit hoofd hoe ik een nummer op een bepaald poort (1t/m4) kan toewijzen anders moet ik vannavond ff de handleidingen opzoeken.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:30

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 26 februari 2002 17:52 schreef vraagjesman het volgende:
wij hebben ook een quatrovox, het is al een vrij oude.

weet jij toevallig ook zo uit hoofd hoe ik een nummer op een bepaald poort (1t/m4) kan toewijzen anders moet ik vannavond ff de handleidingen opzoeken.
Welke heb je?? 'k zal eens voor je kijken... je kunt ook ff via Google een zoekactie proberen op 'HANDLEIDING' AND 'quottrovox III'

:p icq me anders ff : 8365568

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Topicstarter
het is dus nog de quattrobox I. nu heb ik wel in de handleiding gelezen hoe je een nummer kunt aanmelden voor een poort, in dit geval poort 1 maar ja.........daarvoor heb je de pincode nodig en die heeft de monteur nergens opgeschreven 3 jaar geleden toen dat zaakje is aangelegd. En de standaard 0000 pincode werkt ook niet.

Verwijderd

doe ff *89*1234*1234*1234#
staat ie weer standaard

Verwijderd

[delete]uhh laat maar je hebt de handleiding..

Verwijderd

Topicstarter
die reset code had ik ook gevonden in de handleiding.

daarmee wist die dus alle nummers die aan de poorten zijn toegewezen?
hierna kan ik dus gewoon weer de "oude" nummers aan de verschillende poorten toewijzen.

Verwijderd

Ja staat ie weer helemaal standaard en moet je de nummers weer opnieuw aan de poorten toekennen.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb dat ding gereset met die code.
en als ik dan het eerste nummer bel (dus diegene die vreemd deed) dan gaan alle apparaten op de vier poorten af.
logisch.

na het opnieuw programmeren van de poorten doen ze het allemaal weer BEHALVE die ene die het eerst ook niet deed, dus de analoge telefoon die op poort 1 zit.

Verwijderd

Het kan zijn dat de poort kapot is. Zie je wel de groene led branden als je de hoorn opneemt. Je kan nog even proberen het nummer op alle drie de posities toe te kennen dus poort 1 positie1 poort1 postie 2 en poort1 positie3.

Verwijderd

Topicstarter
poort 1 gaat wel over (de telefoon gaat over) als hij net gereset is, ze gaan dan wel over. Maar zodra ik het nummer toeken aan poort 1 dan gaat deze niet meer over. De andere apparaten in het huis gaan dan nog wel over.

Verwijderd

Vul je het nummer zonder netnummer in ?

Verwijderd

Topicstarter
ok de situatie als volgt, hij wordt steeds vreemder.

heb nou onze tweede telefoon (die normaal op poort 2 zit) toegewezen aan poort 1.
als iemand dan het nummer van die tweede telefoon belt dan gaat de eerste telefoon (dus P1) over. logisch......

maar als er nou op het nummer van de eerste telefoon gebeld wordt dan gaat poort 1 OOK over. en dat vind ik vreemd.
ik vind het wel goed dat het eerste nummer op P1 zit, dat moet ook maar nu moet het tweede telefoonnummer niet meer op P1 zitten. (die kan ik wel aan P2 toewijzen maar dan gaat P1 nog steeds af als het tweede nummer gebeld wordt).

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij kan ik poort 1 niet meer programmeren. na een reset gaat poort 1 op elke nummer (alle 4) over.

Verwijderd

Topicstarter
ik vul het nummer zonder netnummer in en ook zonder de 0 voor de buitenlijn

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 19:56 schreef vraagjesman het volgende:
ok de situatie als volgt, hij wordt steeds vreemder.

heb nou onze tweede telefoon (die normaal op poort 2 zit) toegewezen aan poort 1.
als iemand dan het nummer van die tweede telefoon belt dan gaat de eerste telefoon (dus P1) over. logisch......

--
Het nummer bedoel je.

maar als er nou op het nummer van de eerste telefoon gebeld wordt dan gaat poort 1 OOK over. en dat vind ik vreemd.
--
nee klopt nummers die niet aan een poort zijn toegewezen gaan toch over.

ik vind het wel goed dat het eerste nummer op P1 zit, dat moet ook maar nu moet het tweede telefoonnummer niet meer op P1 zitten. (die kan ik wel aan P2 toewijzen maar dan gaat P1 nog steeds af als het tweede nummer gebeld wordt).
gewoon nogmaals een reset en nummers toekennen, met de 1e poort is zo te lezen niets mis.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem gereset.
heb poort 2 telefoon 2 toegewezen
heb poort 3 faxnummer toegewezen
heb poort 4 nummer van isdn kaart toegewezen
en heb op poort 1 telefoonnummer 1 toegewezen

als ik nou nummer 2 bel dan gaat ook alleen telefoon 2 over
als ik nou nummer 3 bel dan gaat ook alleen de fax over.
als ik nou nummer 1 bel dan gaat alleen telefoon 2 over
zelfs telefoon 1 gaat dan niet meer over.

Verwijderd

Ik geef het op!!
Je zit niet met je foon vanaf poort 1 te bellen he.....

mischien toch defect :?
Pagina: 1