Toon posts:

Raid??

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Laast kocht ik me een Tips en Trucs en daarin las ik over een zogenaamde Raid Controller.
Nu ben ik van plan om na mijn examen twee hd's te kopen van 60 GB van Maxtor of IBM. Nu lees je dan in van die artikels dat alles goed is en alles snel is.
Maar mijn vraag is nu of er mensen zijn die zo een geval in hun pc hebben hangen en wat de daar van vinden en wat de echte voordelen zijn. Ik heb nu een vrij langzaam systeem maar daar komt volgende maand verandering in.

PIII @533 MHZ
13 GB hd
640 MB Ram
standaard zooi
16x/48x DVD
lite-on 16x10x40
gf 2 32MB tv-out
Win XP Prof Ne & win2k

is dit haalbaar of niet en is het uberhaupt aan te raden

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:27
Op dinsdag 26 februari 2002 17:18 schreef ssjgohan het volgende:
Laast kocht ik me een Tips en Trucs en daarin las ik over een zogenaamde Raid Controller.
Nu ben ik van plan om na mijn examen twee hd's te kopen van 60 GB van Maxtor of IBM. Nu lees je dan in van die artikels dat alles goed is en alles snel is.
Maar mijn vraag is nu of er mensen zijn die zo een geval in hun pc hebben hangen en wat de daar van vinden en wat de echte voordelen zijn. Ik heb nu een vrij langzaam systeem maar daar komt volgende maand verandering in.

PIII @533 MHZ
13 GB hd
640 MB Ram
standaard zooi
16x/48x DVD
lite-on 16x10x40
gf 2 32MB tv-out
Win XP Prof Ne & win2k

is dit haalbaar of niet en is het uberhaupt aan te raden
Haalbaar is het natuurlijk altijd. Rendabel, daar moet je naar kijken. Het uiteindelijke resultaat hangt af van je huidige chipset en het type RAID controller waarvoor je kiest.
Ik heb zelf ook niet meer het allernieuwste spul (asus p3b-f), maar met 2*40 Gb IBM diskjes in RAID0 aan een Promise FastTrak presteert het als een lekkende tiet :*

Check da Specz

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
lekkende tiet, daarmee bedoel je dat het dus niet werkt zoals het moet?? }:O

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:00

JWO

Op dinsdag 26 februari 2002 18:06 schreef BuG2FiX het volgende:
lekkende tiet, daarmee bedoel je dat het dus niet werkt zoals het moet?? }:O
hier een kt133 met een fasttrack 100 met 2x 40gb ibm 7200rpm in raid 0 draait echt SuPaH snel :9

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:57

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=raid voordelen]
[search=raid performance]

etc :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.